• Anonym (Bedtime)

    Dela rum med frugan

    Frun var på kurs för ett par månader sedan. Det var galej på kvällen och hon träffade på en gammal kollega, kanske 8 år sedan de jobbade tillsammans. Han skulle bo på ett annat hotell men det blev sent och de var rätt dragna. Då erbjöd min fru honom att sova på hennes rum (dubbelsäng) vilket han gjorde. Hon har inte berättad detta för mig, kanske har jag inte med det att göra. Har fått veta på omvägar. Jag är rätt säker på att det inte var nåt sexuellt men det känns ändå inte bra. Hur skulle ni känna? Är jag för svartsjuk? Tar jag upp det med henne kommer hon bli sur och tycka att jag är kontrollerande och svartsjuk. Hade det varit en kvinnlig kollega hade jag inte brytt mig.

  • Svar på tråden Dela rum med frugan
  • Anonym (Bedtime)
    Anonym (Ka) skrev 2019-10-22 23:34:15 följande:
    Ja, det är väl som väntat. Har ni lagt in om skilsmässa?
    Visst är det för jäv-gt att inte ens få ett erkännande att hon hade nattbesök den natten. Och det trots att du vet med säkerhet.
    Vi är inte gifta vilket jag är jävligt glad för idag. 
    Kan tycka att hon kunde stå för sina handlingar, blir bara pinsamt att förneka när det t.ex. är allmänt känt på hennes arbetsplats. Där skojas det om händelsen som att det var nåt kul/häftigt... skithäftigt att en barnfamilj splittras... men jag hoppas det kan bli som många säger bättre när man är igenom.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Bedtime) skrev 2019-10-22 23:44:40 följande:
    Vi är inte gifta vilket jag är jävligt glad för idag. 
    Kan tycka att hon kunde stå för sina handlingar, blir bara pinsamt att förneka när det t.ex. är allmänt känt på hennes arbetsplats. Där skojas det om händelsen som att det var nåt kul/häftigt... skithäftigt att en barnfamilj splittras... men jag hoppas det kan bli som många säger bättre när man är igenom.
    Men va fan...skojas det om det på hennes arbetsplats som nåt kul???
    Då är det ju offentligt känt att det verkligen har hänt...Vad nekar hon till då?
  • Anonym (Sad)

    Är det helt omöjligt att förhållandet går att reparera?

    Du pratade om att det hade kommit upp en del skit, är det något du vill berätta om?

  • Anonym (Sad)

    Är det helt omöjligt att förhållandet går att reparera?

    Du pratade om att det hade kommit upp en del skit, är det något du vill berätta om?

  • Anonym (Sad)

    Är det helt omöjligt att förhållandet går att reparera?

    Du pratade om att det hade kommit upp en del skit, är det något du vill berätta om?

  • Anonym (Sad)

    Är det helt omöjligt att förhållandet går att reparera?

    Du pratade om att det hade kommit upp en del skit, är det något du vill berätta om?

  • Anonym (VS)
    Anonym (Bedtime) skrev 2019-10-22 23:44:40 följande:
    Vi är inte gifta vilket jag är jävligt glad för idag. 
    Kan tycka att hon kunde stå för sina handlingar, blir bara pinsamt att förneka när det t.ex. är allmänt känt på hennes arbetsplats. Där skojas det om händelsen som att det var nåt kul/häftigt... skithäftigt att en barnfamilj splittras... men jag hoppas det kan bli som många säger bättre när man är igenom.

    Fy fan, blir bedrövad när jag läser detta. 
    Din frus otrohet har alltså blivit ett skämt på hennes arbetsplats? Sjukt!

    Borde inte detta "skojande" ta hårt på din fru? Rimligtvis borde hon skämmas? Eller tycker hon att skämtet är kul? 

  • molly50
    Anonym (Bedtime) skrev 2019-10-22 23:44:40 följande:
    Vi är inte gifta vilket jag är jävligt glad för idag. 
    Kan tycka att hon kunde stå för sina handlingar, blir bara pinsamt att förneka när det t.ex. är allmänt känt på hennes arbetsplats. Där skojas det om händelsen som att det var nåt kul/häftigt... skithäftigt att en barnfamilj splittras... men jag hoppas det kan bli som många säger bättre när man är igenom.
    Om det nu är allmänt känt även på hennes arbetsplats,varför då fortsätta förneka det?
    Tycker hon själv att det är roligt att det skämtas om vad hon har gjort och att det kommer att splittra hennes familj?
    Eller skyller hon på din svartsjuka även till dem?

    Skönt att det verkar fungera med dina stödsamtal och att du verkar kunna blicka framåt.
    Hoppas det ordnar sig för dig och dina barn.

    Som någon annan skrev. Uppdatera gärna om hur det går emellanåt.
    Vi är många här som tänker på dig.
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2019-10-23 09:10:10 följande:
    Om det nu är allmänt känt även på hennes arbetsplats,varför då fortsätta förneka det?
    Tycker hon själv att det är roligt att det skämtas om vad hon har gjort och att det kommer att splittra hennes familj?
    Eller skyller hon på din svartsjuka även till dem?

    Skönt att det verkar fungera med dina stödsamtal och att du verkar kunna blicka framåt.
    Hoppas det ordnar sig för dig och dina barn.

    Som någon annan skrev. Uppdatera gärna om hur det går emellanåt.
    Vi är många här som tänker på dig.
    Hon gör väl som alla otrogna gör, skyddar sig själv och skyller allt på TS. Allt är såklart hans fel, hade han inte varit svartsjuk så hade hon såklart aaaaaldrig gjort så. Han DREV henne till det, snyft snyft.  Gråter

    Det är den bilden hon kommer måla upp för alla hon känner
  • Anonym (Alltid mannens fel?)
    Anonym (man) skrev 2019-10-23 10:56:41 följande:
    Hon gör väl som alla otrogna gör, skyddar sig själv och skyller allt på TS. Allt är såklart hans fel, hade han inte varit svartsjuk så hade hon såklart aaaaaldrig gjort så. Han DREV henne till det, snyft snyft.  Gråter

    Det är den bilden hon kommer måla upp för alla hon känner
    Detta fenomen hänger ihop med en gammal sanning:
    Otrohet är alltid mannens fel.
    Om han är otrogen så är han en värdelös idiot.
    Om hon är otrogen så beror det också på att han är en värdelös idiot och därför var det inte hennes fel.

    Ja, det är att grovt generalisera, men faktum är att det ligger en hel del sanning bakom denna generalisering.
    Bara av att följa otrohetstrådar här på FL så kan nog de allra flesta se att det tyvärr ligger en hel del i det.
Svar på tråden Dela rum med frugan