• Anatomy

    Gravida Östergötland

    Hej!

    Jag är gravid och bor i Östergötland. Skulle vara roligt att träffa andra gravida som inte bor allt för långt bort. Har få vänner pga att jag flyttat mycket.

  • Svar på tråden Gravida Östergötland
  • SoSS15
    Anatomy skrev 2019-02-12 13:01:19 följande:
    Vad roligt! Går allt bra så här långt?
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-12 13:04:21 följande:
    Kul. Då har du ju ialf kommit förbi dom värsta veckorna .. Hur mår du?
    Jag mår ganska bra! :) I början hade jag helvetisk molvärk och lite illamående och aptitlöshet, hade även några anfall av extremt smärtsam huvudvärk. Men nu verkar det ha avtagit och jag mår lite sådär "för bra" så man börjar tvivla på att det ens är någonting där inne! xO

  • Linda2barnsmamma
    SoSS15 skrev 2019-02-12 15:24:25 följande:

    Jag mår ganska bra! :) I början hade jag helvetisk molvärk och lite illamående och aptitlöshet, hade även några anfall av extremt smärtsam huvudvärk. Men nu verkar det ha avtagit och jag mår lite sådär "för bra" så man börjar tvivla på att det ens är någonting där inne! xO


    Sådär hade ja med i början. Eller dom första 17 veckorna... Vidrigt illamående och huvudvärk..

    Med nr 3 va ja sjukskriven på heltid från v 11 med foglossning. Så va livrädd att ja skulle ha lika ont nu då pojken va 7 månader nu när ja blev gravid med nr 4.

    Men börjar känna av det nu som först så de e asskönt

    Nu far räkan överallt där inne. Bär lågt denna gång o även moderkakan sitter lågt, nästan för lågt. Så känns som bebisen är på väg o kika ut ibland. Haha
  • Tösen01

    Jag bor i Östergötland, men är bara i v. 10 så allt kan ju hända. Lite läskigt att skriva här, ifall jag jinxar. Jag och min man är 29 år, fyller 30 i år. Första barnet. Bott i Stockholm tidigare så känner typ inga här...

  • Anatomy
    Tösen01 skrev 2019-02-12 17:16:47 följande:

    Jag bor i Östergötland, men är bara i v. 10 så allt kan ju hända. Lite läskigt att skriva här, ifall jag jinxar. Jag och min man är 29 år, fyller 30 i år. Första barnet. Bott i Stockholm tidigare så känner typ inga här...


    Välkommen till Östergötland då. :) Och grattis. Jag tyckte det var läskigt i början att både skriva här och prata om att jag var gravid ifall att något skulle gå fel. Men är lugnare nu när bebis sparkar som en tok där inne.
  • Tösen01
    Anatomy skrev 2019-02-12 17:30:55 följande:

    Välkommen till Östergötland då. :) Och grattis. Jag tyckte det var läskigt i början att både skriva här och prata om att jag var gravid ifall att något skulle gå fel. Men är lugnare nu när bebis sparkar som en tok där inne.


    Tack=) Jo bor nu på landet, en stor skillnad från innerstaden i Stockholm. Men älskar det! Ja, har inte berättat för nästan någon än. Bara mina två närmaste vänner, då dessa blir de som får skrapa upp bitarna av mig om något går fel. Vi väntar tills nästa ul och när vi fått svar på NIPT. Längtar så efter att 10 veckor passerat och jag kan känna sparkar. Just nu är jag bara orolig hela tiden...
  • SoSS15
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-12 16:57:55 följande:
    Sådär hade ja med i början. Eller dom första 17 veckorna... Vidrigt illamående och huvudvärk..

    Med nr 3 va ja sjukskriven på heltid från v 11 med foglossning. Så va livrädd att ja skulle ha lika ont nu då pojken va 7 månader nu när ja blev gravid med nr 4.

    Men börjar känna av det nu som först så de e asskönt

    Nu far räkan överallt där inne. Bär lågt denna gång o även moderkakan sitter lågt, nästan för lågt. Så känns som bebisen är på väg o kika ut ibland. Haha
    Spännande med nummer 4! :D Hur långt gången är du nu? Vet ni om det blir en pojke eller flicka? :)

    Åh så mysigt med en massa rörelser! :D Med första ungen kände jag som "pet" inifrån redan runt vecka 15, så väntar med spänning på när det blir denna gång!

    Inskrivning och ultraljud nästa vecka, längtar ihjäl mig! :) <3
  • SoSS15
    Tösen01 skrev 2019-02-12 17:16:47 följande:

    Jag bor i Östergötland, men är bara i v. 10 så allt kan ju hända. Lite läskigt att skriva här, ifall jag jinxar. Jag och min man är 29 år, fyller 30 i år. Första barnet. Bott i Stockholm tidigare så känner typ inga här...


    Välkommen till Östergötland, och grattis till graviditeten! :)

    Jag är i vecka 12, så vi är ju ganska nära varandra i tid! :) Hur mår du hittills?

    Vart i Östergötland bor du? :)
  • Tösen01
    SoSS15 skrev 2019-02-13 08:39:57 följande:

    Välkommen till Östergötland, och grattis till graviditeten! :)

    Jag är i vecka 12, så vi är ju ganska nära varandra i tid! :) Hur mår du hittills?

    Vart i Östergötland bor du? :)


    Tack! Grattis själv =) Jag mår oförskämt bra! Lite illamående, trött, ömma bröst och ett jäkla humör ibland. Har lite växtvärk till och från. Själv då? Är det ditt/ert andra barn? Jag bor på Vikbolandet. Du då?
  • SoSS15
    Tösen01 skrev 2019-02-13 10:59:06 följande:
    Tack! Grattis själv =) Jag mår oförskämt bra! Lite illamående, trött, ömma bröst och ett jäkla humör ibland. Har lite växtvärk till och från. Själv då? Är det ditt/ert andra barn? Jag bor på Vikbolandet. Du då?
    Tack! :) Jo jag mår bra nu! Haft lite illamående, molvärk, extrem huvudvärk och ömma bröst. Nu är jag bara liiiiite öm i brösten, annars känns det inte ens att jag är gravid! :O Och jaa, det är andra barnet! :)

    Vi bor i Borensberg :)
  • Linda2barnsmamma
    SoSS15 skrev 2019-02-13 08:39:04 följande:

    Spännande med nummer 4! :D Hur långt gången är du nu? Vet ni om det blir en pojke eller flicka? :)

    Åh så mysigt med en massa rörelser! :D Med första ungen kände jag som "pet" inifrån redan runt vecka 15, så väntar med spänning på när det blir denna gång!

    Inskrivning och ultraljud nästa vecka, längtar ihjäl mig! :) <3


    Haha ja verkligen. Speciellt när yngsta kommer va 1 år o 4 månader.. Fast har förvisso 20 månader mellan dom stora

    Ja är i v 24 i helgen. :) skulle kollat könet under rul men då valde räkan att lägga sig med benen i kors så man inte kunde se något. Hehe.

    Ska på ul igen v 32 för att kolla tillväxt och även så min moderkaka flyttat på sig då den sitter för lågt just nu. Så ska försöka kika då om dom det. Borde ju va lättare då tycker ja.

    Denna sprattlar o far för fullt. Bör väldigt lågt så känns som den ligger i killar mig i ljumskarna...

    Så roligt. Hoppas allt det bra ut
Svar på tråden Gravida Östergötland