• Anatomy

    Gravida Östergötland

    Hej!

    Jag är gravid och bor i Östergötland. Skulle vara roligt att träffa andra gravida som inte bor allt för långt bort. Har få vänner pga att jag flyttat mycket.

  • Svar på tråden Gravida Östergötland
  • Linda2barnsmamma

    Men en fråga till er alla.

    Skulle de inte va roligt med en fika på något café någon gång innan och efter bebisarna kommit?!

    Man kanske skulle träffas alla i gruppen, om ni nu vill förstås. Kan va lite spännande att prata och ge varandra tips o råd.

  • Tösen01
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-14 21:58:18 följande:

    Aha okej! :) man lär dig nytt varje dag. Haha.

    Vet att dom sa till mig, att dom skulle kolla om det fanns en risk för havandeskapsförgiftning i samband med kub. Men de kanske är olika beroende på vart man gör det. Ja vet inte heller. Haha

    Ja har 20 månader mellan dom 2 äldsta så de känns som de kommer bli samma ungefär som med dom denna gång. Nja de va inte alls planerat. Vi skyddade oss, men de va väl inte meningen att det skulle hålla.. Haha. Så vi velade ganska länge iom att pojken va 7 månader när ja plussade. Men vi kände att vi kör på det så är vi ganska klara sen.

    Mannen blir 30 i juni när bebisen kommer och jag blir 30 nästa år. Så känns skönt o vara klar tills dess.

    Ja ja har oxå 4 småsyskon.. Så man va väl ganska van. Dock va ju bara 19 när första föddes, så inte så jätte u en, men vi håller ihop en idag och i mars har vi varit gifta i 7 år. Så det känns kanon :)


    Oj, då är du väl 90:a? Bra jobbat med att vara gift i 7 år och sen snart 4 barn. Härligt! Jag är 89:a, blir 30 i september, när vår bebis hoppas komma. Vad jobbar du med? (haha om du hinner jobba, tre barn är ett heltidsjobb i sig). Då var det verkligen mening att er bebis skulle bli till, du har ju vanan inne så det kanske inte blir en sådan chock för dig, som det skulle blivit för mig.
  • Tösen01
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-15 13:16:55 följande:

    Men en fråga till er alla.

    Skulle de inte va roligt med en fika på något café någon gång innan och efter bebisarna kommit?!

    Man kanske skulle träffas alla i gruppen, om ni nu vill förstås. Kan va lite spännande att prata och ge varandra tips o råd.


    Tycker det låter som en jättebra idé, skulle vara trevligt!
  • SoSS15
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-15 13:16:55 följande:

    Men en fråga till er alla.

    Skulle de inte va roligt med en fika på något café någon gång innan och efter bebisarna kommit?!

    Man kanske skulle träffas alla i gruppen, om ni nu vill förstås. Kan va lite spännande att prata och ge varandra tips o råd.


    Låter jätteroligt! :D
  • Linda2barnsmamma
    Tösen01 skrev 2019-02-15 13:23:41 följande:

    Oj, då är du väl 90:a? Bra jobbat med att vara gift i 7 år och sen snart 4 barn. Härligt! Jag är 89:a, blir 30 i september, när vår bebis hoppas komma. Vad jobbar du med? (haha om du hinner jobba, tre barn är ett heltidsjobb i sig). Då var det verkligen mening att er bebis skulle bli till, du har ju vanan inne så det kanske inte blir en sådan chock för dig, som det skulle blivit för mig.


    Ja ja är 90a

    Haha, nja man blir ganska van. Man vänjer vid liv o rörelse. Haha. Ja är utbildad undersköterska, jobbar just nu som personlig assistent men har varit hemma 11 månader med sonen som blir 1 år nästa vecka han inte gå tillbaka nu till jobbet så blir hemma löpande. Hehe.

    Ja de va lite så vi kände, tänkte ju inte ta bort denna bebisen och sen försöka om 1 år igen. Då kunde vi lika gärna gå igenom det direkt när allt redan står uppe och klart ...
  • Anatomy

    Fika vore så jäkla roligt! :) Jag har inga barn sen innan så förstår inte hur ni orkat med den jobbig förstatiden. Har tre hundar och det har varit tufft nog. :)

  • Linda2barnsmamma
    Anatomy skrev 2019-02-15 15:10:01 följande:

    Fika vore så jäkla roligt! :) Jag har inga barn sen innan så förstår inte hur ni orkat med den jobbig förstatiden. Har tre hundar och det har varit tufft nog. :)


    Haha... 1 barn är tufft, 2 är lite enklare för så har dom varandra.. Nr 3 o 4 finns bara där då e man så van... Har man 2 kan man ha fler...

    Skämt åsido. Visst är det tufft många gånger men samtidigt så charmar dom ihjäl en så de e svårt o bli arg. Hihi

    Ja fika skulle vara jättetrevligt :) man kanske kan försöka få ihop något i april / maj när de e lite skönare ute :)
  • Anatomy
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-15 18:35:05 följande:

    Haha... 1 barn är tufft, 2 är lite enklare för så har dom varandra.. Nr 3 o 4 finns bara där då e man så van... Har man 2 kan man ha fler...

    Skämt åsido. Visst är det tufft många gånger men samtidigt så charmar dom ihjäl en så de e svårt o bli arg. Hihi

    Ja fika skulle vara jättetrevligt :) man kanske kan försöka få ihop något i april / maj när de e lite skönare ute :)


    Ja och så har ni som inte gått så långt ännu hunnit berätta för era nära och kära. Verkar som att det är flest i Norrköpingstrakten så Norrköping eller Linköping kanske. Eller glass på smultronstället. :)
  • Linda2barnsmamma
    Anatomy skrev 2019-02-16 06:55:41 följande:

    Ja och så har ni som inte gått så långt ännu hunnit berätta för era nära och kära. Verkar som att det är flest i Norrköpingstrakten så Norrköping eller Linköping kanske. Eller glass på smultronstället. :)


    Ja precis smultronstället vore trevligt :)

    Roligt när man kan lära känna fler i samma situation och prata med. De flesta i min ålder försvann när vi fick barn då vi va så unga o dom "levde" livet fortfarande eller vad man ska säga.

    Ibland undrar ja om folk tror man blir en annan person bara för man får barn. Haha. Eller ja, man ändrar väl syns på vissa saker men ja är ju fortfarande ja.

    Hur mår ni nu alla? Ja har främst ont av foglossningen nattetid o tidig morgon. Annars e de bara fint. :)
  • Anatomy

    Förutom extrem huvudvärk på de flesta kvällarna så mår jag bra just nu. Börjar bli lite tung och flåsig när jag går promenader. :)

  • SoSS15

    Mår bra här med :) känns knappt att jag är gravid men har börjat känna av en jobbig trötthet.

    På tisdag ska jag på inskrivning hos barnmorskan och på fredag är det ultraljud :D Längtar!

  • SoSS15

    Nu har jag varit på inskrivning och vi har fått se pyret där inne. Allting såg bra ut och jag blev flyttad två dagar så nu är jag i vecka 14! :D 

    Känns underbart! Berättade för dottern också, som inte förstod alls. Men vi får fortsätta prata om det så kommer det väl sjunka in lite bättre allt eftersom! :D 

    Hur är det med er?? :) 

  • Anatomy
    SoSS15 skrev 2019-02-23 14:04:36 följande:

    Nu har jag varit på inskrivning och vi har fått se pyret där inne. Allting såg bra ut och jag blev flyttad två dagar så nu är jag i vecka 14! :D 

    Känns underbart! Berättade för dottern också, som inte förstod alls. Men vi får fortsätta prata om det så kommer det väl sjunka in lite bättre allt eftersom! :D 

    Hur är det med er?? :) 


    Vad roligt! :) Det rullar på. Sparkar så hela magen rör sig. Räknar ner de sista 17 dagarna innan vi är på tvåsiffrigt antal dagar kvar.
  • Nathiis

    Här rullar det med på (': Nästan för fort ! Stora och kraftiga rörelser från bebis och 39 dagar till bf. Snaaart <3

Svar på tråden Gravida Östergötland