• Anonym (Veganen)

    Respektlösa köttätare...

    Jag tycker det är rent av respektlöst utav köttätare att äta kött när en vegan är med. Vi var några stycken på en restaurang och åt här om dagen. Jag och två andra i sällskapet är veganer och då kan man ju tycka att de andra i sällskapet ska respektera det och vi vill inte se döda djur på tallriken. Men två personer i sällskapet envisades dock med att beställa kött, med argumentet att de betalar för maten så så ska de få äta vad de vill. Nej jag tycker faktiskt inte det. Om några i sällskapet mår dåligt av att de äter kött tycker jag inte man ska göra det. Det fanns gott om veganska och vegetariska alternativ. Varför är ni köttätare så själviska? Måste man äta kött i en vegan/vegetarian sällskap?

  • Svar på tråden Respektlösa köttätare...
  • Anonym (Evy)
    Grande Rock skrev 2019-02-15 21:00:28 följande:
    Det kanske du tror att du gör, men att föda upp köttdjur enbart på bete i sverige har jag inte sett som en möjlighet, inte ens i södra sverige.
    Finns något som heter hö
  • Anonym (H)
    klyban skrev 2019-02-15 20:23:12 följande:

    Visst är det tråkigt!

    Men vi ska vara väldigt tydliga med att de flesta vegetarianer är helt normala och bara äter sin mat utan förkunna för världen att ALLA MÅSTE ÄTA V E G E T A R I S K T.

    Jag har gjort en uppskattning att det är ca 10% som håller på så som TS.

    Detta är ofta samma i andra dieter, som LCHF viktväktarna osv...

    Där en mycket liten del, ska förkunna för världen att det är bara dom som har rätt.(Och en religiös framtoning ofta)


    Dessa är dessutom oftast oseriösa modeveganer som vill malla på social media.

    Sen blir de lika fanatiska när de hoppar på nästa trend.
  • klyban
    Anonym (H) skrev 2019-02-15 21:13:50 följande:
    Dessa är dessutom oftast oseriösa modeveganer som vill malla på social media.
    Sen blir de lika fanatiska när de hoppar på nästa trend.

    Det jag tycker är mest udda, det är hur allt ska vara svart och vitt.


    Hade jag varit vegetarian(och alla sorter är inräknade här), så jag hellre verkat för förbättra för djuren.
    Än komma med en orealistisk utopisk idé som aldrig kommer hända.
    Även är problemet rätt lågt i Sverige, vilket gör det än mer udda.


    hur många meter var det?
  • EnAnonumius
    Anonym (Veganen) skrev 2019-02-15 11:56:50 följande:
    Om någon i sällskapet mår dåligt av att någon äter något, då anser jag att man avstår det. Liksom, jag skulle inte äta nötter framför en nötallergiker. Då kanske ni köttisar inte behöver äta kött framför mig som mår dåligt av det?
    Dålig jämförelse.

    Att vara en vegan är FRIVILLIGT.
    Nötallergiker väljer knappast frivilligt att vara allergiska.

    Så skärp dig, skall du vara trovärdig så kan du väl komma med adekvata och logiska jämförelser.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Vafan)

    Nämen alltså detta måste ju vara troll. Va fan är det för sätt? Vill jag ha djur på min tallrik så beställer jag det! Ta din morötter och stoppa upp någonstans där det aldrig skiner!

  • sextiotalist
    Anonym (Evy) skrev 2019-02-15 21:06:01 följande:

    Finns något som heter hö


    Och ensilage, fodermajs. Jag känner bönder och de som kan odlar även djurens foder.
  • Anonym (Nej!)

    Vet du vad? Jag betalar själv för maten varför skulle jag inte få välja vad jag vill? ,Och att dra in allergi i det är bara löjligt! Hur respektlös är du själv som KRÄVER att andra ska äta enligt din livsuppfattning när de själv ska betala för det! Vill du att alla andra ska äta veganskt, antingen så får du bjuda dem eller så får ni gå på en vegetarisk restaurang.

  • Anonym (Evy)
    sextiotalist skrev 2019-02-16 06:39:16 följande:
    Och ensilage, fodermajs. Jag känner bönder och de som kan odlar även djurens foder.
    Ensilage är en form av hö, dvs konserverat gräs. Fodermajs odlas knappast i sverige. Jag har egna djur samt jagar så jag vet vart min mat kommer ifrån.
Svar på tråden Respektlösa köttätare...