• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • GlitterLina
    MariaMi skrev 2019-03-29 09:56:23 följande:

    Kan knappt tro det är sant, men jag fick ett positivt test imorse!!!!! Cd 36 idag. Ägglossning +16. Inte vågat testa tidigare. Nu får jag bara hoppas på det bästa. Men känns så overkligt, har ju hittills aldrig blivit gravid och aldrig ens haft men av mig själv (endast med provera).

    Vet att detta kan vara sjukt jobbigt för vissa att läsa, ibland tyckte jag det också. Men ibland gav det hopp också så ville ändå dela med mig.

    Kram till er alla!


    Åhhh va roligt att läsa :) :) grattis

    Har du bild?? :)
  • mican

    Hej, hoppas jag får hoppa in i denna tråden, har en son född 2014. Sent missfall 2016. Uthavandeskap feb 2017, fick operera bort en äggledare. Ingen graviditet efter det så imorgon börjar jag första månaden med letrozol ???? Har fina äggblåsor och fina simmare med ägglossar tydligen inte, så nu hoppas vi det tar sig ???? Har ingen erfarenhet av letrozol, någon som har läst på om det ger bra resultat? ????

  • Lisun

    Herregud vad dagarna mellan äl och bim kryper fram...Är nu på bim-5 och har ännu inte testat mig. Ska försöka hålla mig till o med bim denna gång men om jag känner mig själv rätt lär det ske tidigare.

    Relativt symptomfri denna månad, enbart illamående som kommer och går men kan också vara pga mitt märkbart lägre kalorieintag (beach 2019 ;D). En liten uppdatering hur läget ser ut för mig iaf. Hoppas det går bra för er andra vart ni än befinner er i cykeln!

  • Efterlängtadsen2014

    Uppdaterar listan.

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, andra vul i måndags 18/3 visade fortfarande många små äggblåsor men tjockare slemhinna. Nytt vul på måndag, börjar med äl tester torsdag. Om inget hänt på måndag 25/3 avbryts denna kur..

    Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, vul 13/3 äggblåsa 22mm, ägglossning 12-14 mars. BIM ca 29/3. mallanbus - letrozol kur 2 klar 17/3, vul 25/3, bim 6/4.

    Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    GlitterLina- 1a dubbeldos letrozol, klar 12/3

    Lunne - Pausar försök under mars, beräknad mens 11/4. Då startar andra försöket med Letrozol inför beräknat ÄL 25/4

    oshark - Letrozol kur 1 (enkeldos) sista tabletten 25/3. VUL 29/3 treskiktad slemhinna 6,8 mm äggblåsa ca 18 mm ÄL beräknat senast 2/4.

  • emphz

    Listan:

    Emphz - letrozol kur 2 - gravid med missfall. Kur 3 avbröts. Inväntar nu mens med provera.

    Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, vul 13/3 äggblåsa 22mm, ägglossning 12-14 mars. BIM ca 29/3. mallanbus - letrozol kur 2 klar 17/3, vul 25/3, bim 6/4.

    Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    GlitterLina- 1a dubbeldos letrozol, klar 12/3

    Lunne - Pausar försök under mars, beräknad mens 11/4. Då startar andra försöket med Letrozol inför beräknat ÄL 25/4

    oshark - Letrozol kur 1 (enkeldos) sista tabletten 25/3. VUL 29/3 treskiktad slemhinna 6,8 mm äggblåsa ca 18 mm ÄL beräknat senast 2/4.

  • Anonym (Blåsippa)
    zey skrev 2019-03-28 20:06:34 följande:

    BIM idag enligt flo appen - men ingen mens. Har inte fått några spottings denna period (vilket jag haft varje månad i 1 år), men vågar inte tro något. BIM i februari var 29 dagar, vilket är imorgon så får se vad som händer..

    Har du tagit något mer test?


    Hur går det för dig? Jag har inte fått någon mens ännu. Börjar tro att jag inte ägglossade alls. Är på dag 31 i cykeln nu. Fortfarande mensvärk dagligen men inget plus på tester :( Förstår mig inte alls på kroppen just nu. Tycker också det är märkligt att jag inte har haft några känningar alls i brösten under hela månaden. Alltid annars. Men mensvärk från dag 21 till nu. Nästa gång ska jag be om spruta.
  • zey
    Anonym (Blåsippa) skrev 2019-03-30 19:07:11 följande:

    Hur går det för dig? Jag har inte fått någon mens ännu. Börjar tro att jag inte ägglossade alls. Är på dag 31 i cykeln nu. Fortfarande mensvärk dagligen men inget plus på tester :( Förstår mig inte alls på kroppen just nu. Tycker också det är märkligt att jag inte har haft några känningar alls i brösten under hela månaden. Alltid annars. Men mensvärk från dag 21 till nu. Nästa gång ska jag be om spruta.


    Å så segt! Jag håller tummarna att det du är en låg hormonare och att det kanske tar tid att bli ett plus :)!

    Nej, har kom mensen tillslut. Men känner mig inte lika ledsen denna gång eftersom vi fick besked i fredags att vi får börja vår IVF resan mycket tidigare än planerat! Skulle egentligen komma dit i augusti, men nu får vi komma dit redan om två veckor! Så det blir inga mer letrozol kurer för mig, så ska nog söka mig vidare till IVF trådar nu!

    Grattis till er som fått plus, och lycka till alla er som kämpar!
  • MariaMi
    GlitterLina skrev 2019-03-29 22:25:16 följande:

    Åhhh va roligt att läsa :) :) grattis

    Har du bild?? :)




    Tusen tack! Men känns overkligt och som att det snart ska tas ifrån mig...

    Vi har försökt med Letrozol sen i oktober. Men jag har både pcos och hypoterios. Innan dess hade vi också försökt men utan att veta att jag aldrig hade ägglossning (för stickorna vidare att jag hade ÄL fast jag ej hade det).....
  • GlitterLina
    MariaMi skrev 2019-03-30 20:55:05 följande:

    Tusen tack! Men känns overkligt och som att det snart ska tas ifrån mig...

    Vi har försökt med Letrozol sen i oktober. Men jag har både pcos och hypoterios. Innan dess hade vi också försökt men utan att veta att jag aldrig hade ägglossning (för stickorna vidare att jag hade ÄL fast jag ej hade det).....


    Såå fint pluss :):)

    Håller tummar allt allt går bra
  • Lisun

    Såklart (vem försökte jag egentligen lura) testade jag mig imorse, men skyller en del på min fertilitetsmonitor som blinkade o sa att jag kunde göra ett gravtest.

    Resultatet enligt monitorn var icke gravid men det syntes ett till streck, svagt men det fanns där.

    Någon som vet om det alltid är två streck på clear blues fertilitetsmonitors gravtester eller om det kanske, möjligtvis kan vara något? Distanserar hoppet så gott det går men det är så jobbigt denna eviga väntan...

Svar på tråden Letrozol - följas åt?