• ascorbinsyra

    Vad äter ni ikväll?

    Jag vill ha inspiration!
    Har tappat det helt när det kommer till middagsmat och behöver nya infallsvinklar. Kanske ni också känner så?
    Ok, ni kanske tänker "Kan hon inte bara googla eller titta på receptsidor?" Jo visst gör jag det, Visst är det bra...men det är inte alltid det är förankrat med de kraven och den tajta tiden som ges till familjemiddagen när man ställer sig där vid spisen efter en lång hektisk dag. Vanliga familjer, vanliga människor, vad äter ni till middag idag? Dela med er:
    Enklelt och lättlagat, gott, billigt, dyrt, lyxigt, avancerat, kött, fisk, skaldjur, fågel, fläsk, vegetariskt, veganskt, allergivänligt? 

    Dela med dig! 

  • Svar på tråden Vad äter ni ikväll?
  • Aniiee

    Enkel kycklinggryta med ris till äter vi ikväll. Och tigermousse till efterrätt.


    I have a growing lack of disgust for you
  • FruW85

    Det blir köttgryta med ris. Vi gör ofta storkok som sedan bara är att värma på, supersmidigt :)

  • LittelG

    Ensam med barnen - då blir det nudelsoppa som de gör själva. Kokar nudlar och ordnar en massa tillbehör som de kan plocka i soppan efter eget tycke och smak (strimlad skinka, fetaost, majs, tomat, pepperoni etc etc). Till det serverar jag hemgjorda grönkålschips. Udda kombinationer, jag vet - men de älskar det! :)

  • ascorbinsyra

    Här blir det fläskfile med färdig potatisgratäng och grönsallad ikväll. Tigermousse, det lät spännande, vad är det?

  • Aniiee
    ascorbinsyra skrev 2019-03-29 17:12:17 följande:

    Här blir det fläskfile med färdig potatisgratäng och grönsallad ikväll. Tigermousse, det lät spännande, vad är det?


    Vit chokladmousse, antingen smaksatt med koncentrerad apelsinsaft eller bara färgad med gul/orange kramellfärg varvad med mörk chokladmousse smaksatt med starkt kaffe.

    Alternativt kan man göra den mer indiskt-inspirerad med saffran ist för apelsin/gul färg.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Liberté

    Strax färdig med en kryddig kålpudding.

    Går igenom min mormors gamla recept som om hon lämnade efter sig, mycket är helt från grunden och skrivet någon gång på 30talet.

    Picklar grönsaker och gör must.

  • JodiBabe

    Korvstroganoff (från Gooh, orkar inte laga själv), blodapelsin, morötter och lite linskakor med ost och smör.

Svar på tråden Vad äter ni ikväll?