• Smiskmaskinen

    Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?

    Det dyker upp trådar då och då där någon man är missnöjd med sexlivet i sitt förhållande. Mannen kämpar med alla medel för att försöka få kvinnan attraherad av honom och gör detta under flera år. Men inget förändras och tiden bara går och går..

    Men hur många män lämnar egentligen sexlösa förhållanden? Känner ni till någon man som gjort det eller har du själv gjort det?

    Berätta gärna hur det kändes och hur länge du stod ut innan du tog beslutet. 

  • Svar på tråden Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 05:38:36 följande:
    Hur hade du tänkt att det skulle gå att förbjuda någon att onanera? Annat än med våld och eventuella utpressningsförsök.
    Om du läser texten jag skrivit ser du att jag inte förbjudit någon från att onanaera. Texten hade inte heller något att göra med hur man i praktiken hindrar någon från att onanera. Jag kritiserade hur någon kan anser att den har rätt att bestämma över sin partners sexuella behov. En person som inte själv vill ha sex och samtidigt tycker att den har rätten att förbjuda sin partner från att onanera tycker jag går får långt. En persons behov av sexuell tillfredställelse är ett ganska grundläggande mänskligt behov. Jag har själv ett behov av att få orgasm regelbundet och om min partner försökte kontrollera mig så att jag inte skulle ha rätt till det skulle jag anse att han utövar ett visst sorts våld mot mig.
  • Anonym (Bollen)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 05:10:06 följande:

    Får man förresten fråga hur hon tog uppbrottet, om hon har någon ny nu och hur det gick med barnen?


    Hon blev ledsen när han lämnade henne. Hon hade velat fortsätta. Varför, kan man ju undra, när hon bara brydde sig om barnen och hundarna. Eftersom min fästman var den som lämnade, blev han the bad guy och barnen, som då var i tonåren, tog mammans parti. Mamman talade ockå illa om pappan inför barnen. Han har idag nästan ingen kontakt med sina barn. Han försöker med den ena av dem, men utan framgång. Hon träffade en ny efter separationen. Om de fortfarande är tillsammans har jag ingen aning om. Varför undrade du allt detta?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Bollen) skrev 2019-04-24 09:36:12 följande:
    Hon blev ledsen när han lämnade henne. Hon hade velat fortsätta. Varför, kan man ju undra, när hon bara brydde sig om barnen och hundarna. Eftersom min fästman var den som lämnade, blev han the bad guy och barnen, som då var i tonåren, tog mammans parti. Mamman talade ockå illa om pappan inför barnen. Han har idag nästan ingen kontakt med sina barn. Han försöker med den ena av dem, men utan framgång. Hon träffade en ny efter separationen. Om de fortfarande är tillsammans har jag ingen aning om. Varför undrade du allt detta?
    Det är ju det man riskerar när man lämnar på grund av uteblivet sex, att bli betraktad som "the bad guy". För det är fult att tycka att det är viktigt med sex, och om partnern inte vill ha sex med en måste det beror på att man antingen är ful, ohygienisk eller elak (i alla fall är det en vanlig uppfattning här på forumet).
  • Anonym (Bollen)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2019-04-24 05:33:59 följande:

    Det är ganska hemskt att någon försöker hindra den andra från ett så grundläggande behov. Jag kan förstå tanken att man inte själv känner lust om man har för mycket på gång i sitt liv. Trots det kan jag inte förstå att man försöker hindra den andra från att onanera. Jag kan ha perioder av stress som min lust minskar men när allt är som det skall vara behöver jag en orgasm per dag. Jag tycker det låter som en form av tortyr att någon skulle förbjuda det från mig. Jag förstår att din partner lämnade sin ex.


    Ja, helt galet. Ingen har rätt att bestämma att någon annan inte ska onanera. Om man dessutom är partner till personen i fråga, och vägrar ha sex med honom/henne, blir det ju ännu mer fel. Hon tyckte att onani var att likställa med otrohet. Att det är hänsynslöst att tycka att någon ska behöva vara konstant sexuellt frustrerad, slog henne tydligen inte alls.
  • Anonym (Bollen)
    Anonym (kvinna) skrev 2019-04-24 09:55:55 följande:

    Det är ju det man riskerar när man lämnar på grund av uteblivet sex, att bli betraktad som "the bad guy". För det är fult att tycka att det är viktigt med sex, och om partnern inte vill ha sex med en måste det beror på att man antingen är ful, ohygienisk eller elak (i alla fall är det en vanlig uppfattning här på forumet).


    Ok. Enligt min fästman så var hon från början inte så intresserad av sex, även om de hade sex oftare innan de fick barn. Hon kom från en kristen familj och verkade se sex som lite småfult. Dessutom hade hon issues kring sin kropp, och ätstörning. Så det bidrog nog till att hon inte ville ha sex.
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Bollen) skrev 2019-04-24 10:05:48 följande:
    Ja, helt galet. Ingen har rätt att bestämma att någon annan inte ska onanera. Om man dessutom är partner till personen i fråga, och vägrar ha sex med honom/henne, blir det ju ännu mer fel. Hon tyckte att onani var att likställa med otrohet. Att det är hänsynslöst att tycka att någon ska behöva vara konstant sexuellt frustrerad, slog henne tydligen inte alls.
    Jag undrar ofta hur personer som det här inte inser hur oresonliga krav de ställer på sin partner. Kan det faktiskt vara att de själv inte har behov av att få orgasm? Att de helt enkelt inte förstår hur hemskt det är när man inte får fast man känner behovet?

    Jag har bara svårt att förstå hur någon kan vara helt utan att känna behov av sex. Om jag är stressad eller har en tung period i livet (ex. sörjer) kan behovet minska men det går inte bort. När allt är bra så har jag riktigt svårt efter en vecka utan. Jag kan inte koncentrera mig och det gör faktiskt fysiskt illa.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 03:55:32 följande:

    Vem säger att det är den sortens flexibilitet Tecum pratar om? Jag tolkar det som att han menar att en del män kan tänka sig att ligga med kvinnor som inte är modellsnygga, bara för att sex är härligt och ibland kanske upplevs som en raritet i livet,


    Tecum skrev om att kvinnor har svårare att få tillfredsställande sex med någon de inte tänder på, men att män är "mer flexibla".

    Du får gilla att ha sex med män som inte tänder på dig, bara för att männen tycker sex i sig är härligt och en "raritet"

    Det är motbjudande för mig att målet är sexet i sig trots att mannen inte tänder på mig och bara är ute efter sex.

    Vi pratar för övrigt inte om modellsnygga. Det handlar om att tända på någon. Finns massor av kvinnor som tänder på män som inte är modellsnygga.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 04:00:22 följande:

    Nu tror jag förvisso att det sista man tänker på när man ligger i skilsmässa är hur det vore att träffa någon ny. Snarare tänker man väl på det praktiska, hur det ska gå med barnen osv.


    Ja, visst är det många som oroar sig för barnen, och det är mycket praktiskt som blir jobbigt, men nu skrev vi ju inte om det, utan att personer lämnar relationer pga missnöje med sexlivet. Om man ska ha ett sexliv måste man träffa nya människor, eller en ny människa.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Daija
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 05:30:31 följande:
    Vad har du för belägg för det där inom forskningen?

    Överväldigande på varje punkt. Men du får vara lite mer specifik på exakt vad du vill ha underlag för, annars blir det väldigt långt.


    Kan ge dig några exempel. Du har dubbelt så många unika kvinnliga förfäder som du har manliga. En avsevärt större andel män dör barnlösa, men det uppvägs av män som har flera barn med flera partners.


    Kvinnors hypergama natur går också tydligt att se i moderna dejting-appars statistik. 80% av kvinnor konkurrerar generellt om de 20% av männen högst upp.


    När Okcupid lät sina manliga och kvinnliga användare betygsätta användare av motsatt kön ifrån minst attraktiv till mest attraktiv fann man något ganska intressant. När männen betygsatte kvinnor fick man en nästan perfekt "bell-curve" standardfördelningskurva.


    6%           16%            18%            20%          19%        15%         6%


    Fulaste                                                                                Snyggaste


     


    När det var kvinnornas tur blev resultatet såhär:


    27%          31%           23%            12%           5%          2%          0% 


    Fulaste                                                                                Snyggaste


     


    Till sist. Har du någonsin berättat för dina väninnor att du har en ny pojkvän. Vad var bland de första frågor de ställde om honom?


    Förmodligen: "Vad jobbar han med?"


    Den frågan dyker sällan upp bland män.


    (Vill återigen understryka att kvinnlig hypergami är positivt och nödvändigt av ganska viktiga anledningar).

  • Tecum
    New Dawn skrev 2019-04-24 16:05:16 följande:
    Tecum skrev om att kvinnor har svårare att få tillfredsställande sex med någon de inte tänder på, men att män är "mer flexibla".
    Du får gilla att ha sex med män som inte tänder på dig, bara för att männen tycker sex i sig är härligt och en "raritet"

    Det är motbjudande för mig att målet är sexet i sig trots att mannen inte tänder på mig och bara är ute efter sex.

    Vi pratar för övrigt inte om modellsnygga. Det handlar om att tända på någon. Finns massor av kvinnor som tänder på män som inte är modellsnygga.
    Men sexet kan vara bra även om det inte finns kärlek inblandat, det gäller kvinnan också. Det är ingen som tvingar henne att ha sex. Eftersom det i fallet jag skrev om inte handlar om ett äktenskap/samboskap behöver hon inte ha sex för "husfridens skull" heller.
    Det är väl klart att mannen tänder på den kvinna han vill ha sex med, annars fungerar det inte. Men att "tända" behöver varken ha med kärlek, förälskelse eller passion att göra, det är precis som "Hmm" skriver en härlig grej och för vissa kan det vara en raritet. 
Svar på tråden Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?