• Smiskmaskinen

    Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?

    Det dyker upp trådar då och då där någon man är missnöjd med sexlivet i sitt förhållande. Mannen kämpar med alla medel för att försöka få kvinnan attraherad av honom och gör detta under flera år. Men inget förändras och tiden bara går och går..

    Men hur många män lämnar egentligen sexlösa förhållanden? Känner ni till någon man som gjort det eller har du själv gjort det?

    Berätta gärna hur det kändes och hur länge du stod ut innan du tog beslutet. 

  • Svar på tråden Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-24 19:18:46 följande:

    Men sexet kan vara bra även om det inte finns kärlek inblandat, det gäller kvinnan också. Det är ingen som tvingar henne att ha sex. Eftersom det i fallet jag skrev om inte handlar om ett äktenskap/samboskap behöver hon inte ha sex för "husfridens skull" heller.

    Det är väl klart att mannen tänder på den kvinna han vill ha sex med, annars fungerar det inte. Men att "tända" behöver varken ha med kärlek, förälskelse eller passion att göra, det är precis som "Hmm" skriver en härlig grej och för vissa kan det vara en raritet. 


    Tecum skrev 2019-04-22 11:24:29 följande:

    Nej jag menar att en random kvinna inte skulle kunna få helt tillfredsställande sex med någon de inte tänder på. Män är mer flexibla på den punkten.


    Fast nu skrev vi inte om relationer och kärlek alls, utan diskussionem utgick från huruvida kvinnor har ett kapital i bemärkelsen att de har lätt att få sex. Då skrev du att män är mer flexibla.... Och observera att det handlade om personer man inte tänder på. Se ditt eget inlägg ovan. Du använder själv orden "inte tänder på".

    Och jag har träffat på denna typ av män, som bara vill ha sex med nån kvinna.

    Förklara på vilket sätt män är flexibla?

    Jag förstår att man vill ha sex med någon man tänder på, det är inget konstigt alls. Jag förstår även att man kan vilja ha tillfälligt sex med någon man tänder på. Både män och kvinnor.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2019-04-24 20:05:29 följande:
    Fast nu skrev vi inte om relationer och kärlek alls, utan diskussionem utgick från huruvida kvinnor har ett kapital i bemärkelsen att de har lätt att få sex. Då skrev du att män är mer flexibla.... Och observera att det handlade om personer man inte tänder på. Se ditt eget inlägg ovan. Du använder själv orden "inte tänder på".
    Och jag har träffat på denna typ av män, som bara vill ha sex med nån kvinna.
    Förklara på vilket sätt män är flexibla?
    Jag förstår att man vill ha sex med någon man tänder på, det är inget konstigt alls. Jag förstår även att man kan vilja ha tillfälligt sex med någon man tänder på. Både män och kvinnor.
    Män är mer flexibla på så sätt att det finns ett långt spann mellan "någon speciell" och "vem som helst". Det finns väldigt många trevliga kvinnor som vi kan tänka oss att ha sex med men inte gå in i en relation med. Det gäller dock inte alla kvinnor. Jag har fått uppfattningen att det för kvinnor finns väldigt mycket färre män som är "fuckable" och att de måste ha något speciellt. Det räcker alltså inte att vara trevlig och snäll.

    Med "tänder på" första inlägget menade jag att det måste finnas något som lockar, men hon behöver inte vara relationsmaterial för det.  Men jag förstår att du blev förvirrad.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-24 20:46:03 följande:

    Män är mer flexibla på så sätt att det finns ett långt spann mellan "någon speciell" och "vem som helst". Det finns väldigt många trevliga kvinnor som vi kan tänka oss att ha sex med men inte gå in i en relation med. Det gäller dock inte alla kvinnor. Jag har fått uppfattningen att det för kvinnor finns väldigt mycket färre män som är "fuckable" och att de måste ha något speciellt. Det räcker alltså inte att vara trevlig och snäll.

    Med "tänder på" första inlägget menade jag att det måste finnas något som lockar, men hon behöver inte vara relationsmaterial för det.  Men jag förstår att du blev förvirrad.


    Om du inte tänder på kvinnan räcker det väl inte att hon är trevlig och snäll? Män generellt, tänder inte på varje kvinna som är trevlig och snäll. Jag köper inte det.

    Däremot vet jag att män lättare tänder på kvinnor, och lättare får ut något av enkelt sex, men det är ju något helt annat. Då agerar ni ju exakt som kvinnor, dvs att ni vill ha sex med personer ni tänder på. Sedan måste kvinnor vara mer försiktiga av olika biologiska skäl. Men viljan är densamma. Om en kvinna tänder på en man blir hon sugen på sex (mer eller mindre).

    Det handlar, som jag ser det, inte alls om flexibilitet, utan de facto att män generellt lättare tänder på kvinnor och att män lättare blir tillfredsställda av sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2019-04-24 22:16:09 följande:
    Om du inte tänder på kvinnan räcker det väl inte att hon är trevlig och snäll? Män generellt, tänder inte på varje kvinna som är trevlig och snäll. Jag köper inte det.

    Däremot vet jag att män lättare tänder på kvinnor, och lättare får ut något av enkelt sex, men det är ju något helt annat. Då agerar ni ju exakt som kvinnor, dvs att ni vill ha sex med personer ni tänder på. Sedan måste kvinnor vara mer försiktiga av olika biologiska skäl. Men viljan är densamma. Om en kvinna tänder på en man blir hon sugen på sex (mer eller mindre).
    Det handlar, som jag ser det, inte alls om flexibilitet, utan de facto att män generellt lättare tänder på kvinnor och att män lättare blir tillfredsställda av sex.
    Och det ser jag som en form av flexibilitet.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-25 14:58:36 följande:

    Och det ser jag som en form av flexibilitet.


    Om man är flexibel anpassar man sig och är smidig. Det handlar väl inte om det, utan att män, särskilt vissa, är så sugna på sex att de inte bryr sig så mycket om vem kroppen sitter på, för de tänder på de flesta kvinnokroppar, eller på sex som sådant.

    Oavsett vilka fina ord du använder så är det enligt min åsikt, motbjudande att förstå att en man inte bryr sig om vem han har sex med. Har dykt upp frågor om sex i min inkorg vissa gånger direkt när jag bytt nick eller när jag var ny här på FL. Då har Mannen i den situationen desperat sökt efter napp från vem som helst, (väldigt flexibel) och det känns bara avtändande
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Pi)

    Har en kompis som gjort det. Första gången stod han ut i ca fem år, andra gången kanske tre år.

  • Anonym (Pi)
    Anonym (Pi) skrev 2019-04-25 17:49:08 följande:

    Har en kompis som gjort det. Första gången stod han ut i ca fem år, andra gången kanske tre år.


    Kan säga att andra gången var riktigt tuff eftersom de hade två små barn.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2019-04-25 16:35:04 följande:
    Om man är flexibel anpassar man sig och är smidig. Det handlar väl inte om det, utan att män, särskilt vissa, är så sugna på sex att de inte bryr sig så mycket om vem kroppen sitter på, för de tänder på de flesta kvinnokroppar, eller på sex som sådant.

    Oavsett vilka fina ord du använder så är det enligt min åsikt, motbjudande att förstå att en man inte bryr sig om vem han har sex med. Har dykt upp frågor om sex i min inkorg vissa gånger direkt när jag bytt nick eller när jag var ny här på FL. Då har Mannen i den situationen desperat sökt efter napp från vem som helst, (väldigt flexibel) och det känns bara avtändande
    Ok vi är inte överens om varken tolkningen eller värderingen av ordet så vi släpper det.

    Men jag fortsätter lite off topic istället. Okända män som skriver privat till en okänd kvinna och vill ha sex är antingen överoptimistiska eller desperata. Vi män får ju inviter från "Tatjana" eller "Irina" som på via google translate berättar vilka trevliga personer vi är och att de gärna vill träffas. Vi skrattar ju bara, om inte annat så åt den taffliga texten.

    Men är det alltid obehagligt och negativt när du får inviter eller beröm från någon du lärt känna lite via mail eller som sett dig tidigare? Det är ju en form av bekräftelse. Och det vore smartare av männen att ta kontakt och smöra in sig först. Inte för att det funkar på dig men kanske på singlar?
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-25 20:03:22 följande:

    Ok vi är inte överens om varken tolkningen eller värderingen av ordet så vi släpper det.

    Men jag fortsätter lite off topic istället. Okända män som skriver privat till en okänd kvinna och vill ha sex är antingen överoptimistiska eller desperata. Vi män får ju inviter från "Tatjana" eller "Irina" som på via google translate berättar vilka trevliga personer vi är och att de gärna vill träffas. Vi skrattar ju bara, om inte annat så åt den taffliga texten.

    Men är det alltid obehagligt och negativt när du får inviter eller beröm från någon du lärt känna lite via mail eller som sett dig tidigare? Det är ju en form av bekräftelse. Och det vore smartare av männen att ta kontakt och smöra in sig först. Inte för att det funkar på dig men kanske på singlar?


    Fast sådana där utländska män, som ofta inte ens existerar räknar jag inte ens. Vissa har skrivit några insmickrande meddelanden.

    Jag vet inte varför du skrattar åt mailen. Kanske för att du inte tror på dem. Det är ju något annat.

    De män jag pratar om menar det. De är på riktigt.

    Nej, så här via FL är det ju sällan obehagligt, om de inte är väldigt efterhängsna. Man är ju rätt trygg som anomyn. Har behövt blockera några få.

    Det är klart att det kan fungera bekräftande med uppskattning och intresse, men inte när man känner eller misstänker, att de bara är ute efter random kvinnokropp.(väldigt flexibla ) Jag har skrivit med många olika människor här på FL av olika anledningar, och på olika sätt, och bland de män som visat intresse av mig finns både män som bara är ute efter random kvinnokropp, samt män som uppskattat mig på flera sätt, samt något mitt emellan. Huruvida deras intresse varit för att smörja mig vet jag inte för så länge har jag bara haft kontakt med en person och han menade allt

    Att någon vill knulla mig.... eller någon annan kvinna... ger ingen bekräftelse.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Handlingskraftig)
    Tecum skrev 2019-04-25 20:03:22 följande:
    Ok vi är inte överens om varken tolkningen eller värderingen av ordet så vi släpper det.

    Men jag fortsätter lite off topic istället. Okända män som skriver privat till en okänd kvinna och vill ha sex är antingen överoptimistiska eller desperata. Vi män får ju inviter från "Tatjana" eller "Irina" som på via google translate berättar vilka trevliga personer vi är och att de gärna vill träffas. Vi skrattar ju bara, om inte annat så åt den taffliga texten.

    Men är det alltid obehagligt och negativt när du får inviter eller beröm från någon du lärt känna lite via mail eller som sett dig tidigare? Det är ju en form av bekräftelse. Och det vore smartare av männen att ta kontakt och smöra in sig först. Inte för att det funkar på dig men kanske på singlar?
    Eller så har de sett vederbörande utvikt i Helkroppstråden. 
  • New  Dawn
    Anonym (Handlingskraftig) skrev 2019-04-26 08:28:09 följande:

    Eller så har de sett vederbörande utvikt i Helkroppstråden. 


    Fast lägger man ut bilder räknar man ju med att få kommentarer. Det är en del av det, så det är en speciell situation. Dock är det även där skillnad på män. Alla män som komenterar där är inte ute efter att knulla vilken kvinna som helst, men vissa ger det intrycket och det är bara avtändande.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • dream on
    Daija skrev 2019-04-24 16:37:57 följande:

    Överväldigande på varje punkt. Men du får vara lite mer specifik på exakt vad du vill ha underlag för, annars blir det väldigt långt.


    Kan ge dig några exempel. Du har dubbelt så många unika kvinnliga förfäder som du har manliga. En avsevärt större andel män dör barnlösa, men det uppvägs av män som har flera barn med flera partners.


    Kvinnors hypergama natur går också tydligt att se i moderna dejting-appars statistik. 80% av kvinnor konkurrerar generellt om de 20% av männen högst upp.


    När Okcupid lät sina manliga och kvinnliga användare betygsätta användare av motsatt kön ifrån minst attraktiv till mest attraktiv fann man något ganska intressant. När männen betygsatte kvinnor fick man en nästan perfekt "bell-curve" standardfördelningskurva.                                                       


    Inte överväldigande riktigt,va? Motsäger inte att hypergami finns eller har funnits genom historien men den här nya definitionen av hypergami som populariserats på internet ställer jag mig ytterst tveksam till om den ens existerar.


    Att vi har fler unika förmödrar kan, men behöver inte, betyda att kvinnor är hypergama i biologisk mening. Det finns för många kulturella/sociala faktorer som ställer till det för att man ska kunna göra ett sånt antagande. Hur många kvinnor har inte dött i barnsäng och mannen gift om sig? Hur många kvinnor har blivit gravida mot sin vilja? Hur många män har dött i krig innan de ens har kunnat yngla av sig? På vilket sätt påverkar ekonomisk situation och vår möjlighet att på egen hand skaffa oss bra ekonomi, utbildning m.m. valen vi gör av partner? Många kvinnor har dessutom gifts bort av sina fäder, inte sällan till högre status betyder det då att män är hypergama by proxy?


    OKCupids data stöder inte heller ditt påstående. Det dejtingappens underlag möjligen säger är att män är mindre kräsna när det kommer till utseende. Det säger inget om utfallet, dvs. vem får ligga. Det ger bara information om personernas önskningar och utseendemässiga preferenser. Dessutom talar du väl lite emot dig själv här? Hur ska kvinnorna kunna se männens sociala status baserat på ett foto? Om andra faktorer än utseende är viktigare för kvinnor borde ju normalfördelningskurvan ligga där kan man tycka.


    Jag är också intresserad hur du tycker att teorin om kvinnors medfödda hyepergami stöds av OKCupids egna data kring vad folk faktiskt gör? 

    Som du ser skickar männen flest meddelande till de kvinnor som de finner mest attraktiva. Medan kvinnorna verkar skicka meddelanden till många män (de som de borde ha bedömt oattraktiva i datan du visade). 

    Skicka meddelanden säger visserligen inte heller något om utfallet men kontakt har ju åtminstone öppnat för möjligheten att ligga till skillnad från att bara bedöma en bild?


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
Svar på tråden Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?