• Anonym (???????)

    Hur skulle du göra med vigselringarna?

    Hur skulle du göra i det här exemplet? Du har en jättefin vigselring men får en till ring som också ser ut som en vigselring. Stenarna är större och dyrare än din original-vigselring och om man sätter båda bredvid varann så är den nya mer imponerande. (Inte för att man behöver imponera på någon, affektionsvärde har ingen prislapp osv)

    Skulle du använda din nya ring som vigselring på vänstra handen eller skulle du ha den nya på högra handen istället och fortsätta gå med din gamla vigselring? Det går inte att ha båda ringarna på samma finger.

  • Svar på tråden Hur skulle du göra med vigselringarna?
  • Anonym (???????)
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-15 17:16:16 följande:
    Personligen skulle jag aldrig kunna använda den nya ringen istället för vigselringen, då det såklart inte är min vigselring. Skulle nog bära den nya ringen på min högra hand.

    Om den nya ringen skulle vara en ring som jag fått av min man för att markera en större bröllopsdag, då skulle jag eventuellt kunna tänka mig att variera mellan den och min vigselring på min vänsta hand. Troligtvis skulle jag dock ändå bära den nya på min högra, just för att jag älskar min vigselring och den är ju speciell. Jag är för sentimental för att bara byta ut såna grejer för att något annat är "finare".
    Om ringen markerar en större bröllopsdag, pga olika storlek på händerna så kan du inte variera vilken hand du har ringen på från dag till dag och din nya ring går inte att ha tillsammans med din originalvigselring, (pust!) vad gör du då?
    Anonym (E) skrev 2019-05-15 17:10:04 följande:
    Om det är en så dyr och fin present som dessutom både mannen och frun vill ska kunna användas ofta så hade jag försökt att bytt den till en lika dyr och fin ring men som matchar vigselringen, så att de kan sitta tillsammans. 
    Men om det inte går att ha en annan ring bredvid din originalring eller din nya ring för den delen och du och din man dessutom vill att den nya är just ringen i fråga. Hur gör du då?



  • Anonym (Nina)
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 18:09:34 följande:
    Om ringen markerar en större bröllopsdag, pga olika storlek på händerna så kan du inte variera vilken hand du har ringen på från dag till dag och din nya ring går inte att ha tillsammans med din originalvigselring, (pust!) vad gör du då?
    Anonym (E) skrev 2019-05-15 17:10:04 följande:
    Om det är en så dyr och fin present som dessutom både mannen och frun vill ska kunna användas ofta så hade jag försökt att bytt den till en lika dyr och fin ring men som matchar vigselringen, så att de kan sitta tillsammans. 
    Enbart ha den nya ringen på höger hand.
  • Anonym (Moa)

    Jag hade haft råd att köpa en fet diamant-ring, men valde att bara köpa en slät guldring som är både mer praktiskt  och verkligen signalerar gift.

    Så nej jag hade inte bytt ring. 

  • Anonym (Moa)
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 18:09:34 följande:
    Om ringen markerar en större bröllopsdag, pga olika storlek på händerna så kan du inte variera vilken hand du har ringen på från dag till dag och din nya ring går inte att ha tillsammans med din originalvigselring, (pust!) vad gör du då?

    Men om det inte går att ha en annan ring bredvid din originalring eller din nya ring för den delen och du och din man dessutom vill att den nya är just ringen i fråga. Hur gör du då?



    Men om du och din man vill att du byter för att imponera på andra så gör det. Vad stoppar er? Men det var inte många i den här tråden som skulle göra samma val som du....
  • Praktisk58
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 16:16:29 följande:

    Fast alla byter ju inte bara diamantens storlek utan vissa byter ju hela ringen och kanske har en annan modell av ring ...


    Och andra byter lika gott ut hela frun på en gång ...
  • Anonym (???????)
    Anonym (Moa) skrev 2019-05-15 19:26:47 följande:
    Men om du och din man vill att du byter för att imponera på andra så gör det. Vad stoppar er? Men det var inte många i den här tråden som skulle göra samma val som du....
    Ursäkta? Var står det något om att byta ring för att imponera på andra? Lägg inte ord i munnen på mig som jag aldrig har sagt. Det är ett konstaterande bara att den nya ringen är mer imponerande än den gamla och frågan är då hur någon skulle välja att göra med dessa två ringar i en sån situation.
    Praktisk58 skrev 2019-05-15 21:08:44 följande:
    Och andra byter lika gott ut hela frun på en gång ...
    ... och ger en ännu större och dyrare ring till den nya frun. Guld i mun

  • Anonym (***)
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 21:28:03 följande:
    Ursäkta? Var står det något om att byta ring för att imponera på andra? Lägg inte ord i munnen på mig som jag aldrig har sagt. Det är ett konstaterande bara att den nya ringen är mer imponerande än den gamla och frågan är då hur någon skulle välja att göra med dessa två ringar i en sån situation.
    Praktisk58 skrev 2019-05-15 21:08:44 följande:
    Och andra byter lika gott ut hela frun på en gång ...
    ... och ger en ännu större och dyrare ring till den nya frun. Guld i mun

    Det är mycket fokus på att den nya ringen är större,  finare, vackrare. Läs dina egna inlägg så förstår du att folk får det intrycket, även om du inte menar det. 
  • Anonym (???????)
    Anonym (***) skrev 2019-05-15 21:31:24 följande:
    Det är mycket fokus på att den nya ringen är större,  finare, vackrare. Läs dina egna inlägg så förstår du att folk får det intrycket, även om du inte menar det. 
    Kan så vara men det är ju viktigt i sammanhanget för att ofta är ju vigselringarna det dyraste många har i smyckesväg. Om inte vigselringen "ska" vara finast och dyrast så vet jag inte vad som ska vara det. Generellt nu då.
  • Anonym (***)
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 21:34:14 följande:
    Kan så vara men det är ju viktigt i sammanhanget för att ofta är ju vigselringarna det dyraste många har i smyckesväg. Om inte vigselringen "ska" vara finast och dyrast så vet jag inte vad som ska vara det. Generellt nu då.
    Det håller jag inte med om, att det skulle vara de dyraste smyckena man har. Jag har  andra smycken som kostat mer än min vigselring. 

    Däremot representerar vigselringarna något, för de flesta i alla fall, och man vill inte byta ut dom. Min förlovningsring och min vigselring är de käraste smyckena jag har, en symbol för vårt gemensamma liv. Kostnaden har ingen betydelse. Jag har dom inte för  att imponera på någon eller för att de ska överglänsa allt annat. 
  • Kjell2
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 21:34:14 följande:

    Kan så vara men det är ju viktigt i sammanhanget för att ofta är ju vigselringarna det dyraste många har i smyckesväg. Om inte vigselringen "ska" vara finast och dyrast så vet jag inte vad som ska vara det. Generellt nu då.


    Nej, varför det. Vi köpte ringarna när vi hade en helt annan ekonomi än nu. Nu kan vi köpa riktigt dyra smycken. Vigselringen är dock fortfarnde mycket speciell för oss.

    Har du en egen vigselring?
Svar på tråden Hur skulle du göra med vigselringarna?