• Nicciz

    BIM juli 2019

    Startar en tråd för juli. All lycka

    BIM lista

    4/7

  • Svar på tråden BIM juli 2019
  • soltroll
    Mima93 skrev 2019-06-26 20:02:17 följande:

    Fler här som tycker det är jobbigt att träffa bebisar? Jag tänker bara på att inte vi har nån och att jag också vill. Många i vår umgängeskrets har små barn. Jag blir bara ledsen av att se dem. Bara för att jag jobbar på förskola vill jag inte ha din bebis upptryckt i ansiktet... Det känns för jobbigt och blir liksom så tydligt att inte vi har barn. Oså måste man anstränga sig för att verka normal... Samma sak när folk frågar ska inte du ha barn? eller när ska ni skaffa barn? Tjat från föräldrar om barnbarn osv. Om de bara visste!!


    Känner Helt igen det. Sen får jag dåligt samvete när jag blir depp på andra och deras lycka. Det är ju avundsjuka, och en dag kanske det är jag som är den lyckliga. Förra veckan ville en ytligt bekant visa bilder på sina barn som inte är här i närheten så han var så stolt, jag började nästan gråta. Likadant när min syster förra året för sjätte gången berättade att jag skulle bli moster igen, fanns först ingen glädje bara besvikelse och massa tårar.
  • Mandistoss
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-26 18:53:07 följande:

    Hej!

    Har läst allt som skrivits här sedan en tid tillbaka men aldrig skrivit själv. Vi har gjort ett allra första försök och väntar nu på BIM . Har en regelbunden cykel på 26 dagar med ÄL på dag 14 i stort sett varje månad. Hade ÄL på midsommarafton (21/6) och har sedan dess hunnit känna många olika symptom. Skulle inte förvåna mig om flera beror på överanalys men vissa går inte att ta miste på..

    Har haft ordentlig molvärk i sidorna, ländryggen och nedre delen av magen sedan ÄL. Igår kändes det dock knappt men idag är det tillbaka ännu starkare än innan. Känner inget på morgonen men sedan blir det starkare under dagen. Har även haft ljusbruna/rosa flytningar sedan några dagar (aldrig haft en mellanblödning innan) och sedan igår ömma bröst. Lägg till uppblåst mage och mer kissnödig än vanligt..

    Använder Natural Cycles och fick som vanligt tydlig tempökning som bekräftade ÄL. Idag på ÄL +5 dök min temp en bit under min genomsnittliga.

    Blir spännande att se vad det blir av detta, även om vi inte har några större förväntningar på första försöket :)

    Hejar på er alla!


    Hej och välkommen!

    Låter EXAKT som mina symptom! Hade ÄL dagen efter midsommar och har sedan några dagar tillbaka haft lätt rosa/bruna (sega) flytningar, håller ihop som i trådar när man torkar sig. Har läst att man kan ha mellanblödningar från ÄL i ca 2-4 dagar efter ÄL, så får se hur det fortskrider. Har även molvärk i ländryggen och tjejmagen sedan nån dag tillbaka, inget på morgonen men växer under dagen för att vara som värst på kvällen. Molvärken i tjejmagen hade jag dock även förra månaden, så vill inte lägga för stor vikt i det - känns för tidigt för att vara något annat än en slemhinna som växer.

    Denna månaden är vårat andra försök, men tror inte jag hade ÄL förra månaden (tidig och mindre mens än vanligt).

    Kul med någon som är i liknande fas som en själv. :) Håller tummarna för dig! Har du tänkt att testa vid BIM eller tidigare?
  • Anonym (Anonym)
    Mandistoss skrev 2019-06-26 20:34:11 följande:
    Hej och välkommen!

    Låter EXAKT som mina symptom! Hade ÄL dagen efter midsommar och har sedan några dagar tillbaka haft lätt rosa/bruna (sega) flytningar, håller ihop som i trådar när man torkar sig. Har läst att man kan ha mellanblödningar från ÄL i ca 2-4 dagar efter ÄL, så får se hur det fortskrider. Har även molvärk i ländryggen och tjejmagen sedan nån dag tillbaka, inget på morgonen men växer under dagen för att vara som värst på kvällen. Molvärken i tjejmagen hade jag dock även förra månaden, så vill inte lägga för stor vikt i det - känns för tidigt för att vara något annat än en slemhinna som växer.

    Denna månaden är vårat andra försök, men tror inte jag hade ÄL förra månaden (tidig och mindre mens än vanligt).

    Kul med någon som är i liknande fas som en själv. :) Håller tummarna för dig! Har du tänkt att testa vid BIM eller tidigare?

    Vad spännande! Ja jag har också läst det men tycker att det håller i sig lite väl länge.. Verkar dock kunna bero på en del olika saker.

    Molvärken har jag aldrig haft någon annan månad. Och det tar i ordentligt, speciellt om jag sitter ner en längre stund. Känns bättre om jag rör på mig.

    Kommer nog göra ett tidigt test på ÄL +10, är lite för nyfiken! Håller verkligen alla tummar för dig också ?

  • Missempi
    Myrkrypet skrev 2019-06-26 08:45:08 följande:

    Ska ni få göra ivf? Till oss sa dem att det kunde vara ?ofrivillig barnlöshet? inget fel på nån men det får inte ändå utan man behöver hjälp på traven


    Vi vet inte än men lutar åt det. Jo det är ju de när det passerar ett år.. men känner mig relativt lugn på nåt konstigt sätt. :)
  • Anonym (Bim 1 Juli)

    Idag steg tempen igen! Tog ett test i morse och kan ana ett svagt streck men är osäker på om jag inbillar mig. Har aldrig plussat innan äl+11 så hoppas hoppas på ett tydligare streck i morgon så de inte är min hjärna som lurar mig. Fick för övrigt ilningar till höger av livmodern igår kväll som kom o gick. Har haft lite nu på morgonen med. Plus att de ilat till i bröstvårtorna. Haft en väldigt symtomfri månad denna gången då ja i princip inte känt något alls jämfört med tidigare månader när jag inte varit gravid.

  • Anonym (Anonym)

    Lite fundersam över min tempkurva.. Igår på ÄL +5 skönt tempen ovanligt lågt för att vara efter ÄL. Idag är den tillbaka hög och då högre än vid stegringen efter ÄL.

    Någon mer som varit med om att den diffat så?

  • Anonym (Bim 1 Juli)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-27 07:47:03 följande:

    Lite fundersam över min tempkurva.. Igår på ÄL +5 skönt tempen ovanligt lågt för att vara efter ÄL. Idag är den tillbaka hög och då högre än vid stegringen efter ÄL.

    Någon mer som varit med om att den diffat så?


    Kan vara att ägget fäste? Sådan inplantationsdipp?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-27 07:52:59 följande:

    Kan vara att ägget fäste? Sådan inplantationsdipp?


    Tack! Läste lite om det nu. Kan ju eventuellt varit det.. Hade ordentligt ont i nedre delen av magen igår, så pass att jag fick ligga ner med vetekudde... Spännande!
  • tigerbaby

    Okej, symptom hörni. Känner ni något?

    Jag själv hade ordentlig molvärk dagarna efter ÄL, men sen släppte den. Så jag tänkte att ägget kanske faktiskt befruktades men inte fäste..

    Men nu har jag tungt att andas, känns som om jag inte får luft ordentligt... har för mig att det kändes så sist jag var gravid också. Men känns som att jag överanalyserar varenda liten grej, vet inte om jag fixar att vänta en vecka till utan att testa? :l haha

  • Babycakes79
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-27 07:56:13 följande:
    Tack! Läste lite om det nu. Kan ju eventuellt varit det.. Hade ordentligt ont i nedre delen av magen igår, så pass att jag fick ligga ner med vetekudde... Spännande!
    Låg med vetekudde varje dag en vecka innan BIM, hade så ont. Sen blev det ett fint plus så håller tummarna :)
Svar på tråden BIM juli 2019