• Mela88

    Bf 2020 för oss vill ha ”mkt” kontakt med varandra.

    Många grupper dör ut fort, eller så är det bara vissa få som skriver med varandra. Här utesluts ingen. Och gruppen är för oss som vill bolla mkt tankar.

    Jag väntar mitt tredje barn i slutet på januari och går in i vecka 6 (5+0) imorgon :)

  • Svar på tråden Bf 2020 för oss vill ha ”mkt” kontakt med varandra.
  • luthia

    Nej det vet jag tyvärr inte.


    Carrie123 skrev 2019-06-26 13:19:25 följande:

    Ah vad bra! Vet du om man tar bade tsh och t4? Annars kommer jag bestalla fran werlabs eller nagot da jag kommer ha kontakt med min lakare pa Irland under tiden jag ar i Sverige.


  • citababy

    Hej!

    Hur mår alla? :) igår gick jag in i v. 12 och idag ska jag strax iväg på det första ultraljudet! Är så nervös.... har inte alls sovit så bra inatt. Kramar.

  • Carrie123
    citababy skrev 2019-07-01 11:00:51 följande:

    Hej!

    Hur mår alla? :) igår gick jag in i v. 12 och idag ska jag strax iväg på det första ultraljudet! Är så nervös.... har inte alls sovit så bra inatt. Kramar.


    Vad spannande! Skont att fa se den lilla rackaren:) Ar du i vecka 12+0 eller 11+0? Jag kommer gora mitt ul den 22/7 och kommer da vara 11+0. Gjorde dock tidigt ul i vecka 6+3 och sag ett hjarta ticka sa det var coolt! 
  • citababy
    Carrie123 skrev 2019-07-01 12:27:12 följande:

    Vad spannande! Skont att fa se den lilla rackaren:) Ar du i vecka 12+0 eller 11+0? Jag kommer gora mitt ul den 22/7 och kommer da vara 11+0. Gjorde dock tidigt ul i vecka 6+3 och sag ett hjarta ticka sa det var coolt! 


    Jag är i v. 12+1 :) åh så häftigt! :) Det ska bli spännande... och förhoppningsvis känns det mer "verkligt" efteråt. Det verkar som att illamåendet sakta men säkert börjar avta också vilket är OERHÖRT OCH UNDERBART SKÖNT!
  • luthia

    Åh hur gick det?

    Jag har bokat in ett privat UL 23/7, då är jag 12+3. Lite nervöst så här långt innan så förstår att du måste varit nervös idag!


    citababy skrev 2019-07-01 13:31:23 följande:

    Jag är i v. 12+1 :) åh så häftigt! :) Det ska bli spännande... och förhoppningsvis känns det mer "verkligt" efteråt. Det verkar som att illamåendet sakta men säkert börjar avta också vilket är OERHÖRT OCH UNDERBART SKÖNT!


  • Cis

    Hej alla.

    Jag hoppar jättegärna på denna tråden. Har BF 6 feb. Gjorde ett tidigt ultraljud förra veckan, pga oro för mitt illamående försvann och jag hade ett uteblivet missfall som upptäcktes runt samma tid i nov förra året, ul visade iaf att jag var i v 8+0 som beräknat och världens finaste hjärta slog. (Men det där illamåendet som försvann var bara borta 1½ dag) Så på fredag går jag in i v 10. Och om en vecka är det dags för ul igen på mödravårdscentralen. Lääängtar. 

    Mår för övrigt pyton, illamående konstant förutom när jag tuggar mat och när jag sover. Yr så det är jobbigt att stå upp och magen ser ut som om jag är i ca månad 4-5! HAHA men jag är glad ändå, möjligtvis lite uttråkad då jag inte kan göra annat än att ligga i soffan.

    Var det någon facebookgrupp på g? Vill gärna vara med i den. Och hur går det för ts? Såg att hon inte skrivit sen den 25/6. Hoppas ingen hänt.

  • citababy
    luthia skrev 2019-07-01 15:47:57 följande:

    Åh hur gick det?

    Jag har bokat in ett privat UL 23/7, då är jag 12+3. Lite nervöst så här långt innan så förstår att du måste varit nervös idag!


    Men åhhhh, det var ju helt helt magiskt. Asså verkligen magiskt och en obeskrivlig känsla att få se sin bebis på skärmen. Ett hjärta som tickade fint. Små händer och fötter. Och så valde bebis att svälja fostervatten och sticka ut tungan medan vi tittade på :') jag kunde verkligen inte sluta le stort. Jättefina resultat på KUB:en också. Resultatet 1/200 är enligt barnmorskan BRA och vi fick 1 på 19.800! Haha. Väldigt lättad efter idag och känner mig faktiskt glad idag för första gången igen på många veckor <3
  • luthia

    Men så roligt att höra!! Häftig upplevelse och skönt att resultaten var så bra. Blev ni erbjudna KUB?


    citababy skrev 2019-07-01 23:20:31 följande:

    Men åhhhh, det var ju helt helt magiskt. Asså verkligen magiskt och en obeskrivlig känsla att få se sin bebis på skärmen. Ett hjärta som tickade fint. Små händer och fötter. Och så valde bebis att svälja fostervatten och sticka ut tungan medan vi tittade på :') jag kunde verkligen inte sluta le stort. Jättefina resultat på KUB:en också. Resultatet 1/200 är enligt barnmorskan BRA och vi fick 1 på 19.800! Haha. Väldigt lättad efter idag och känner mig faktiskt glad idag för första gången igen på många veckor <3


  • Esofe

    Här har varit känslosamma veckor och mående har varit hullerombuller och massa jobbjobbjobb. Imorgon går jag in i den gyllene vecka 12 då det sägs försvinna... Är idag på 10+6. Har under veckorna kämpat med att få i mig omega 3 då jag avskyr nästan all fisk. Kapslar med fiskolja fungerade inte, de kom nästan upp igen. Nu beställde jag omega 3 tuggtabletter med jordgubbssmak för barn. Dessa var faktiskt över förväntan och jag kan äntligen få i mig lite omega 3!

    Förutom kämpande med omega 3 och illamående och humörsvängningar har jag nog fått foglossning redan. Har så jäkla ont i vänstra baklåret på kvällar och nätter. Kan inte ens resa mig upp ur soffa, stolar eller sängar. Ska man stå ut med detta i 6 månader till????

  • Carrie123
    citababy skrev 2019-07-01 23:20:31 följande:
    Men åhhhh, det var ju helt helt magiskt. Asså verkligen magiskt och en obeskrivlig känsla att få se sin bebis på skärmen. Ett hjärta som tickade fint. Små händer och fötter. Och så valde bebis att svälja fostervatten och sticka ut tungan medan vi tittade på :') jag kunde verkligen inte sluta le stort. Jättefina resultat på KUB:en också. Resultatet 1/200 är enligt barnmorskan BRA och vi fick 1 på 19.800! Haha. Väldigt lättad efter idag och känner mig faktiskt glad idag för första gången igen på många veckor <3
    Sa himla kul!! Grattis! Nar vi gjorde tidigt UL sa sag vi en liten larv men en stor gulesack haha! Ser fram emot att se mer av en bebisliknande varelse pa mitt ul om 3 veckorGlad
    Ar du over 35 eftersom du gjorde KUB eller bor du i ett lan dar alla far det? Jag ar 33 sa kommer inte fa gora KUB i Vastra Gotaland sa kommer boka in NIPT istallet privat.
Svar på tråden Bf 2020 för oss vill ha ”mkt” kontakt med varandra.