• Anonym (Varför?)

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

  • Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
  • Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-11 18:17:18 följande:

    Det är inte fler och fler som ser abort som mord det ser likadant ut nu som det gjort sedan den fria aborten kom.


    Nej så är det inte.
  • KillBill
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 18:24:13 följande:

    Nej så är det inte.


    Jo en överväldigade majoritet av svenska folket anser att nuvarande abortlagstiftning är bra.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 18:24:13 följande:

    Nej så är det inte.


    Jo en överväldigade majoritet av svenska folket anser att nuvarande abortlagstiftning är bra.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-11 15:08:52 följande:

    Det är du som skriver en massa av formuleringen "så då är ?..". Jag  gör inga påståenden alls i det här. Det är du som läser in saker jag inte skrivit. Jag anser mig inte vis nog att ge välformulerade svar på de här sakerna. Ibland får man inse sina begränsningar.


    Jag frågar för att försöka förstå hur du får ihop att vara pro-lite samtidigt som vissa aborter skulle vara ok.

    Kan du inte själv se att konsekvensen av vad du säger blir att fostrets/embryots värde skiljer sig beroende på om det blivit till vid sex mellan två parter som båda ville eller om det skedde ett övergrepp. Om det är mer ok att fostret efter en våldtäkt blir aborterat så är ju värdet på det ?livet? mindre.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 18:08:04 följande:
    Inte än, nej, men lagar kan ändras. Vi lever i en demokrati och fler och fler inser att abort är mord.

    Det kom rätt nära när en man fick skärpt straff i Sverige när han ströp en gravid kvinna till döds för att han -släckte även ett liv i tillblivelse-. När man gör abort så släcker man också ett liv i tillblivelse. Skulle inte förvåna mig att om 10 år så är den svenska lagen så mycket mer restriktiv mot alla de lösa och slappa aborter som begås idag pga lättja och bekvämlighet och om 20 år är det helt förbjudet. Vänta bara ska du få se. Trögfattade idioter utan moral behöver bara lite längre tid på sig att vakna upp.

    www.nt.se/bloggar/juristbloggen/han-slackte-ocksa-ett-liv-i-tillblivelse/&entry=12507675
    Dream on.

    Hur många övergivna barn tar du hand om?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 18:24:13 följande:
    Nej så är det inte.
    Då kan du ju via en källa på det.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 18:24:13 följande:
    Nej så är det inte.
    Det har gjorts undersökning efter undersökning och de visar inte att det finns något större abortmotstånd bland befolkningen
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 18:08:04 följande:

    Inte än, nej, men lagar kan ändras. Vi lever i en demokrati och fler och fler inser att abort är mord.

    Det kom rätt nära när en man fick skärpt straff i Sverige när han ströp en gravid kvinna till döds för att han -släckte även ett liv i tillblivelse-. När man gör abort så släcker man också ett liv i tillblivelse. Skulle inte förvåna mig att om 10 år så är den svenska lagen så mycket mer restriktiv mot alla de lösa och slappa aborter som begås idag pga lättja och bekvämlighet och om 20 år är det helt förbjudet. Vänta bara ska du få se. Trögfattade idioter utan moral behöver bara lite längre tid på sig att vakna upp.

    www.nt.se/bloggar/juristbloggen/han-slackte-ocksa-ett-liv-i-tillblivelse/&entry=12507675


    Om nu fler och fler anser att abort är mord borde ju KD ha gått framåt efter rapporterna om hur Adaktusson röstat i EU-parlamentet, ändå visade rapporterna som kom efter den nyheten att partiet fick färre sympatisörer...

    www.sn.se/nyheter/sverige/kd-tappar-valjare-efter-abortdebatt-sm5177463.aspx
  • Anonym (M)
    Anonym (Anna) skrev 2019-07-11 18:31:04 följande:

    Dream on.

    Hur många övergivna barn tar du hand om?


    Jag hoppas på att vi kan få kvinnor att sluta upp med att bli oönskat gravida, att inte använda abort som ett alternativt preventivmedel. Därmed inte sagt att jag inte stödjer hjälporganisationer som värnar om oönskade barn. I Sverige är sånt inget större problem som tur är. Men som sagt, det bästa vore ju att förhindra chans till graviditet från början istället för att lösa sånt efteråt.
  • Anonym (Bra fråga)
    KillBill skrev 2019-07-11 18:26:54 följande:
    Jo en överväldigade majoritet av svenska folket anser att nuvarande abortlagstiftning är bra.

    Jag är  för sådana värderingar hos män och kvinnor att man helt enkelt inte efterfrågar aborter, oavsett lagstiftning, att man inte gör abort även om det är lagligt.


    Jag tror att det stora slaget om aborterna snarare kommer att stå i mäns och kvinnors hjärtan och samveten än i juridiken.

Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?