• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Barnlängtan31år
    fannylinnea skrev 2019-08-05 16:39:35 följande:

    Men å, vad fint att höra! Stoooort grattis  

    Vad glad jag blir för din skull! Varm kram till dig och den lille i din mage.


    Tack snälla!

    Åter igen, stort lycka till <3

    Kram!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-08-05 13:07:27 följande:

    Åh vad bra! Nu är ni igång igen, härligt!! Har du hämtat ut all medicin?

    Jag fick samtal från Falun precis att de gått igenom mina journaler och att vi ska få tid för startmöte. Läkaren föreslog långa protokollet utan att jag sagt något om det, så det känns bra. Precis vad jag ville. Nu ska mensen bara dyka upp så allt klaffar..


    Jaa, jag kommer få åka enkel resa 1,5 h för ett ultraljud men det skiter jag i, vill bara få det gjort! Beställde medicinen igår så tänkte hämta den idag :) sen bara vänta på mens.

    Snart är ni igång också! Tror absolut det är dags att prova långa, hoppas ni får bra resultat av det. Såg på din blogg att du blev lite besviken på bemötandet i telefon, vet inte vem du pratade med i Falun men det finns nån som liksom inte är så medkännande. Sen finns det andra som är jättegulliga. Hoppas du slipper prata med den igen!

    Jag hade förresten aldrig något startmöte men var på en konsultation hos den gynekologen jag använda på hemmaplan och sen körde vi igång :) gick så snabbt och smidigt privat.
    Jooosen skrev 2019-08-05 13:38:11 följande:

    W

    Skönt att komma igång! Vad kör du för program o dos denna gång?


    Korta protokollet med bemfola, 175 IE. Hade gonal f förra gången men förstår det som att bemfola är samma sak typ. Började på 150 sist men höjde vid första ultraljudet till 175 så nu börjar vi där istället. Hoppas bemfola går att förvara utanför kylskåp när man börjat använda den... Gonal f kunde man göra så med isf. För vi ska till Stockholm i helgen och bo på hotell men får ta kylväska och använda minibaren annars lol.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Limarie
    Hedblomster skrev 2019-08-06 09:06:49 följande:
    Jaa, jag kommer få åka enkel resa 1,5 h för ett ultraljud men det skiter jag i, vill bara få det gjort! Beställde medicinen igår så tänkte hämta den idag :) sen bara vänta på mens.

    Snart är ni igång också! Tror absolut det är dags att prova långa, hoppas ni får bra resultat av det. Såg på din blogg att du blev lite besviken på bemötandet i telefon, vet inte vem du pratade med i Falun men det finns nån som liksom inte är så medkännande. Sen finns det andra som är jättegulliga. Hoppas du slipper prata med den igen!

    Jag hade förresten aldrig något startmöte men var på en konsultation hos den gynekologen jag använda på hemmaplan och sen körde vi igång :) gick så snabbt och smidigt privat.
    Jooosen skrev 2019-08-05 13:38:11 följande:

    W

    Skönt att komma igång! Vad kör du för program o dos denna gång?


    Korta protokollet med bemfola, 175 IE. Hade gonal f förra gången men förstår det som att bemfola är samma sak typ. Började på 150 sist men höjde vid första ultraljudet till 175 så nu börjar vi där istället. Hoppas bemfola går att förvara utanför kylskåp när man börjat använda den... Gonal f kunde man göra så med isf. För vi ska till Stockholm i helgen och bo på hotell men får ta kylväska och använda minibaren annars lol.
    Bemfola måste förvaras i kylskåpet, tyvärr. Jag använder det just nu. Kolla på www.fass.se om det står mer där.
  • Hedblomster
    Limarie skrev 2019-08-06 09:23:22 följande:

    Bemfola måste förvaras i kylskåpet, tyvärr. Jag använder det just nu. Kolla på www.fass.se om det står mer där.


    Typiskt... Gonal f skulle också förvaras i kylskåp men när man väl börjat använda den kunde den vara framme.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Limarie
    Hedblomster skrev 2019-08-06 10:02:39 följande:
    Typiskt... Gonal f skulle också förvaras i kylskåp men när man väl börjat använda den kunde den vara framme.
    Så är det med Menopur också. Så ni ska ha en kylväska med er. Varför ska det vara lätt?
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-08-06 09:06:49 följande:

    Jaa, jag kommer få åka enkel resa 1,5 h för ett ultraljud men det skiter jag i, vill bara få det gjort! Beställde medicinen igår så tänkte hämta den idag :) sen bara vänta på mens.

    Snart är ni igång också! Tror absolut det är dags att prova långa, hoppas ni får bra resultat av det. Såg på din blogg att du blev lite besviken på bemötandet i telefon, vet inte vem du pratade med i Falun men det finns nån som liksom inte är så medkännande. Sen finns det andra som är jättegulliga. Hoppas du slipper prata med den igen!

    Jag hade förresten aldrig något startmöte men var på en konsultation hos den gynekologen jag använda på hemmaplan och sen körde vi igång :) gick så snabbt och smidigt privat.Korta protokollet med bemfola, 175 IE. Hade gonal f förra gången men förstår det som att bemfola är samma sak typ. Började på 150 sist men höjde vid första ultraljudet till 175 så nu börjar vi där istället. Hoppas bemfola går att förvara utanför kylskåp när man börjat använda den... Gonal f kunde man göra så med isf. För vi ska till Stockholm i helgen och bo på hotell men får ta kylväska och använda minibaren annars lol.


    Å suck va drygt - läste att någon skrev att det måste vara i kylen.. hoppas du löser det! När är mensen beräknad att starta?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-08-06 19:38:11 följande:

    Är det någon av er som gjort långa protokollet? I så fall vilken cykeldag började ni spraya? :)


    Jag har inte gjort långa men försökte läsa på om det tidigare. Vad jag förstod var det antingen runt dag 21 i cykeln, och när man får mens vet man att man är nedreglerad, eller i början av cykeln och då måste man ta blodprov för att veta att man blivit nedreglerad. :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen

    Pos ältest idag cd 11. Min cykel har verkligen spårat. Äl blir bara tidigare o tidigare. Brukar få förr runt dag 14-15. Skitsamma. Innebär att ja kör igång mkt snabbare med sprutor! Borde bli runt 19/8. Någon mer som börjar typ då?


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-08-06 16:11:08 följande:

    Å suck va drygt - läste att någon skrev att det måste vara i kylen.. hoppas du löser det! När är mensen beräknad att starta?


    Det löser sig, hotellet sa att de har kyl i receptionen jag kan använda lol. Vad gör man inte! Typ från och med idag fram till fredag kan den komma, haft lite dålig koll under semestern :) Men måste ringa kliniken och fråga, förut började jag helt enkelt på cd 2 med sprutor men nu har jag fått en lapp där man ibland börjar på cd 3, fattar ingenting.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
Svar på tråden IVF hösten 2019