• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Loviisa89
    flickan89 skrev 2019-08-17 20:02:15 följande:

    Kliniken ringde igår och hade fått ett återbud så på måndag ska vi på vårat första möte! De fick in remissen förra måndagen, så det gick väldigt fort! Är så nervös nu men otroligt taggad!

    Typiskt att mensen precis tog slut bara..

    Fick lite hastigt och lustigt berätta för chefen och närmsta kollegan. Men båda var väldigt stöttande och inga problem att bli ledig osv. Känns så skönt! Var orolig vad dom skulle säga (är lärare så inte jätte lätt att bara ta ledigt.)


    Åh vilken flax att ni fick en återbudstid! Spännande med första mötet, då kanske ni snart är igång :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Ladythewinter
    LLW skrev 2019-08-17 09:21:25 följande:

    Jag vet inte om det är olika beroende på landsting, men hos oss i Östergötland får du tre behandlingar, och där ingår hur många frysförsök som helst. Så får du 9 till frysen under en behandling får du göra återföring på alla dom, och sen har du även två behandlingar kvar.

    Hos privatkliniker kan det skilja mycket. Ibland ingår igen frysåterföring och ibland får du med en eller två när du köper ett paket på tre behandlingar.


    Ah det trodde jag inte trodde det var typ 3 insättningar och sen betala. Jag går via landstinget på rmc i linköping.. det är Östergötland va? haha Är från Kalmar. geografi inte min starka sida. Då är det ju väldans bra att få till frysen. Attans att vi inte fick det denna gång.. Men om detta inte blir nått så får vi hoppas till försök nr 2. Är på ruvardag 9 idag och alla symtom är som bortblåsta så jag tappade hoppet lite..
  • Ölandstoka

    Hej på er alla superkvinnor!

    Det var mycket att läsa ikapp, kul att det har blivit så många :) Spännande för alla som är igång nu.

    Limarie, är så ledsen för din skull! Höll andan när jag läste om processen, så hemskt att det slutade som det gjorde. Hoppas ni landar i ett beslut som känns bra. En extra kram till dig!

    Och LLW, tråkigt att ni inte fick ett till gratis försök. Du verkar vara positivt inställd så det kanske är skönt att prova en ny klinik på en gång ändå :)

    Tog en paus med allt som har med barnverkstan att göra över sommaren och det gick faktiskt bra, var skönt att koppla bort tempning, FL, leta äl-tecken och tajmat sex. Har haft tid att samla styrka lagom för ivf-försök nummer 2. Var hos gyn tidigare i veckan och hon såg att jag hade haft äl. Får jag mens tidigt nästa vecka kommer jag nog att få vänta en cykel, de hade redan många bokningar då, så jag hoppas verkligen på mens efter nästa vecka!

    Som många andra har sagt så känns det inte alls lika kul och spännande som första försöket men kul att prata med alla i samma sits iaf :)

  • mscoconut

    Vad är ett mensblodtest?


    Loviisa89 skrev 2019-08-17 16:49:31 följande:

    Nu är jag ruvare igen, hoppas så att det tar sig denna gång! Om inte ska vi göra mensblodtestet har vi bestämt, ska köpa grejer i veckan så jag är beredd.


  • Jooosen

    Lite mens redan ikväll cd 23. Alldeles för tidigt! Fem dagar... ska ringa kliniken imorn. Hoppas ja kan starta denna cykel och att det inte är fullt. Blir start på onsdag isåfall. Läskigt!


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Loviisa89
    mscoconut skrev 2019-08-18 20:37:33 följande:

    Vad är ett mensblodtest?


    Man kan skicka mensblod till grekland så dom kan kolla om man har bakterier i livmodern (man kan ha det utan symptom). Om man har det så skriver de ut antibiotika. Om man haft många misslyckade återföringar eller många missfall så kan det vara en ide att prova. Kostar 300 eur + ev antibiotika, men om det är det som är problemet kan det ju vara värt tänker jag :)

    www.ivfserum.com/infection-screening/
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89
    Jooosen skrev 2019-08-18 22:12:35 följande:

    Lite mens redan ikväll cd 23. Alldeles för tidigt! Fem dagar... ska ringa kliniken imorn. Hoppas ja kan starta denna cykel och att det inte är fullt. Blir start på onsdag isåfall. Läskigt!


    Ojj vad tidigt, hur lång brukar din cykel vara? Har du fått tag i kliniken än?:)
    Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen
    Loviisa89 skrev 2019-08-19 09:45:19 följande:

    Ojj vad tidigt, hur lång brukar din cykel vara? Har du fått tag i kliniken än?:)


    Jag vet! Den har alltid varit typ 27-29. Denna månad blev den 24 och i juni blev den samma :/. Dock känt äl mkt tidigare då oxå. Fattar noll, kropphelvete .. de ska ringa upp om ca en timme!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen

    Tydligen var det fullt denna månad :( så blir prioriterade i september istället. MEN min kille har fotbollscup utomlands där ev spermaprov kommer behöva lämnas. Alltså fan jag orkar inte :(... hon sa att man kan ev frysa spermier i värsta fall. Men vill ju inte att det ska bli sämre resultat för det (om det visar sig vara så)..... han får fan skita i resan


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-08-19 11:21:07 följande:

    Tydligen var det fullt denna månad :( så blir prioriterade i september istället. MEN min kille har fotbollscup utomlands där ev spermaprov kommer behöva lämnas. Alltså fan jag orkar inte :(... hon sa att man kan ev frysa spermier i värsta fall. Men vill ju inte att det ska bli sämre resultat för det (om det visar sig vara så)..... han får fan skita i resan


    Neeej vad dåligt, hur kan det bli fullt :( Är det en jätteviktig resa? Känns ju inte alls kul att vänta en månad till ändå...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
Svar på tråden IVF hösten 2019