• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Söderlund
    Ölandstoka skrev 2019-09-17 08:24:28 följande:

    En fråga till alla som gjort en behandling, hur länge var ni svullna? Jag är så pass svullen att jag börjar bli orolig att min navelpiercing kommer att ge fula märken. Är riktigt svullen, ser ut att vara gravid i vecka 20 eller nåt. Supersvårt att dölja också..

    Min gissning är att det är lutinus som är boven. Är det fler som har samma? När försvann det för er? Förra behandlingen försvann det motsvarande igår men då fick jag en tvådagars och denna gång en blastis, kanske har med det att göra.

    Och ni som blev gravida, när gick eran svullnad ner? Gick den ner?

    Jag behöver köpa nya kläder om jag ska se ut såhär ett tag till..


    Du kan inte vara överstimulerad då? Det kan ju komma efter insättning också.
  • LisasL
    Ölandstoka skrev 2019-09-17 08:24:28 följande:

    En fråga till alla som gjort en behandling, hur länge var ni svullna? Jag är så pass svullen att jag börjar bli orolig att min navelpiercing kommer att ge fula märken. Är riktigt svullen, ser ut att vara gravid i vecka 20 eller nåt. Supersvårt att dölja också..

    Min gissning är att det är lutinus som är boven. Är det fler som har samma? När försvann det för er? Förra behandlingen försvann det motsvarande igår men då fick jag en tvådagars och denna gång en blastis, kanske har med det att göra.

    Och ni som blev gravida, när gick eran svullnad ner? Gick den ner?

    Jag behöver köpa nya kläder om jag ska se ut såhär ett tag till..


    Hej,

    Jag har också satt in 2/3 dagars och 2 st använder mig också av lutinus och känner mig inte spec svullen.

    Har också hört att man kan var svullen efter inspärrning men inget jag har känt. Är endast lite svullen i nedre delen av magen kan man säga. Är dock på ruvardag 18 idag.

    Håller tummarna för dig att din svullnad lägger sig. Kan inre var lätt. Styrke kramar!
  • Ölandstoka
    Söderlund skrev 2019-09-17 09:12:46 följande:

    Du kan inte vara överstimulerad då? Det kan ju komma efter insättning också.


    Jag tror inte det, det är inte så mycket värre än vid återföringen och då var det inte överstimulerat.

    Blir mest förundrad över hur stor skillnad det kan vara mellan två behandlingar. Förra gången hade jag jätteont i brösten också, den här gången är det knappt något alls.
  • Söstrami83

    Ni som går privat och har plussat, blev ni erbjudna tidigt vul och isf vad kostade det? Trodde att det skulle ingå men tydligen måste jag betala 1700 kr om jag vill göra vul. Funderar på om det ens är nödvändigt? Man kan väl lika gärna vänta på RUL i vecka 12?

    Har för övrigt ganska mycket molvärk och blir alldeles spänd i magen och får ont när jag tränar eller rider. Är också lite svullen och öm i livmodern. Måste sätta mig och vila med jämna mellanrum för att det gör ont i magen. Blir lite orolig att det är nåt fel. Vid mina tidigare graviditeter tror jag inte att jag hade några problem att träna eller rida, men det var inte IVF, vet inte om det gör någon skillnad? Är i v5 efter ostimulerat FET. Någon som känner igen sig eller har några tankar?

    Tacksam för svar! :)

  • Loviisa89

    Idag var vi på vårt vul, i vecka 7+1, och det var till min stora förvåning positivt!!! Vi såg ett hjärta som pickade och ett embryo på 10 mm, alldeles lagom storlek. Så nu lämnar jag denna tråden och önskar er alla lycka till! (Jag kommer nog följa med i vad som skrivs ändå, men inte skriva nått själv) :)


    Insta: Ivfskafunka
  • Söstrami83
    Loviisa89 skrev 2019-09-17 15:03:08 följande:

    Idag var vi på vårt vul, i vecka 7+1, och det var till min stora förvåning positivt!!! Vi såg ett hjärta som pickade och ett embryo på 10 mm, alldeles lagom storlek. Så nu lämnar jag denna tråden och önskar er alla lycka till! (Jag kommer nog följa med i vad som skrivs ändå, men inte skriva nått själv) :)


    Grattis! Vad roligt <3
  • Jooosen

    Mensen startade idag, så imorn börjar jag med gonal f 150 enheter. Kommer ha exakt samma behandlingschema som förra gången. Är så skeptisk.. hehe som vanligt. Är mest rädd för att äggplocket ska vara lika överjävligt som förra gången :(


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-17 20:04:31 följande:

    Mensen startade idag, så imorn börjar jag med gonal f 150 enheter. Kommer ha exakt samma behandlingschema som förra gången. Är så skeptisk.. hehe som vanligt. Är mest rädd för att äggplocket ska vara lika överjävligt som förra gången :(


    Men nu är du igång!! Nu jävlar! Önskar så innerligt att det är er tur nu <3 har du fått någon tid för första ultraljudet? Jag ska dit på torsdag. Är det ungefär samma behandlingstid som gångerna innan blir det plock i slutet av nästa vecka. Är så jävla rädd. Har ju varit sövd de tidigare plocken men i Falun ger de inte narkos :( fick du både lugnande och smärtlindrande på ditt plock?
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-09-17 15:03:08 följande:

    Idag var vi på vårt vul, i vecka 7+1, och det var till min stora förvåning positivt!!! Vi såg ett hjärta som pickade och ett embryo på 10 mm, alldeles lagom storlek. Så nu lämnar jag denna tråden och önskar er alla lycka till! (Jag kommer nog följa med i vad som skrivs ändå, men inte skriva nått själv) :)


    Underbart! Grattis :)
  • pixie78
    Söstrami83 skrev 2019-09-17 12:12:30 följande:

    Ni som går privat och har plussat, blev ni erbjudna tidigt vul och isf vad kostade det? Trodde att det skulle ingå men tydligen måste jag betala 1700 kr om jag vill göra vul. Funderar på om det ens är nödvändigt? Man kan väl lika gärna vänta på RUL i vecka 12?

    Har för övrigt ganska mycket molvärk och blir alldeles spänd i magen och får ont när jag tränar eller rider. Är också lite svullen och öm i livmodern. Måste sätta mig och vila med jämna mellanrum för att det gör ont i magen. Blir lite orolig att det är nåt fel. Vid mina tidigare graviditeter tror jag inte att jag hade några problem att träna eller rida, men det var inte IVF, vet inte om det gör någon skillnad? Är i v5 efter ostimulerat FET. Någon som känner igen sig eller har några tankar?

    Tacksam för svar! :)


    På vår klinik ingår det . Går privat på CVL i Uppsala. Man gör väl det för att bekräfta graviditeten. Ganska skönt att veta att det faktiskt finns nåt där. I mitt fall har jag fått MA tidigt, dvs missfall utan att det blöder. Då har jag fått veta det på det tidiga vul:et.
Svar på tråden IVF hösten 2019