• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Laloppan

    Hoppar in, bim runt 12-13/9. Stegring på ältest igår och ont i tjejmagen idag.

    Blir 3e försöket för oss, har en dotter på 3 år 9 månader som blev till på första försöket. Var väl lite väl optimistisk och trodde det skulle bli lika lätt denna gång.

    Vi får se helt enkelt. Tar det sig inte inom en snar framtid så lägger vi nog ner tanken på syskon. Dottern börjar bli så stor och tanken på att börja om med bebis är inte jättelockande egentligen. Ju äldre dottern blir, desto mindre sugen blir jag liksom.

  • Myskorven

    Hur tänker ni kring menssymptom och när loppet är kört? Min kropp följer alltid samma mönster och jag börjar märka att mensen är på gång typ fem dagar innan. Har tolv dagars lutealfas. Nu börjar symptomen komma men egentligen skulle ju ägget kunna fortfarande inte ha fäst. När räknar ni det som kört?

  • awi
    Myskorven skrev 2019-08-29 11:37:38 följande:

    Hur tänker ni kring menssymptom och när loppet är kört? Min kropp följer alltid samma mönster och jag börjar märka att mensen är på gång typ fem dagar innan. Har tolv dagars lutealfas. Nu börjar symptomen komma men egentligen skulle ju ägget kunna fortfarande inte ha fäst. När räknar ni det som kört?


    Räknar det som kört när jag får mens. Mina menssymptom är väldigt lika de symptom jag hade när jag plussade med min son så det är jättesvårt att avgöra om jag har ont i magen och brösten pga. mens eller pga. gravid. Man är ju otålig och vill veta direkt efter ÄL om det ska bli nåt eller inte. Men att mensen uteblir eller kommer är ju säkraste tecknet på att man är gravid eller inte. Försöker att inte testa innan BIM, det är så svårt att lita på resultatet annars. 
  • Förstabarnet123
    Myskorven skrev 2019-08-29 11:37:38 följande:

    Hur tänker ni kring menssymptom och när loppet är kört? Min kropp följer alltid samma mönster och jag börjar märka att mensen är på gång typ fem dagar innan. Har tolv dagars lutealfas. Nu börjar symptomen komma men egentligen skulle ju ägget kunna fortfarande inte ha fäst. När räknar ni det som kört?


    Räknar det också som kört när mensen kommer.

    När jag plussade så började jag få mensvärk och tänkte att aha, nu kommer mensen snart. Var exakt som mensvärk! Kände också hur det rann till då och då och gick till toan för att sätta in tampong, men nej där var ingen mens. Bara flytningar. Så jag var helt bombsäker att mensen skulle komma.
  • Förstabarnet123
    Myskorven skrev 2019-08-29 11:37:38 följande:

    Hur tänker ni kring menssymptom och när loppet är kört? Min kropp följer alltid samma mönster och jag börjar märka att mensen är på gång typ fem dagar innan. Har tolv dagars lutealfas. Nu börjar symptomen komma men egentligen skulle ju ägget kunna fortfarande inte ha fäst. När räknar ni det som kört?


    Räknar det också som kört när mensen kommer.

    När jag plussade så började jag få mensvärk och tänkte att aha, nu kommer mensen snart. Var exakt som mensvärk! Kände också hur det rann till då och då och gick till toan för att sätta in tampong, men nej där var ingen mens. Bara flytningar. Så jag var helt bombsäker att mensen skulle komma.
  • AndraSladdis
    Naya skrev 2019-08-28 11:11:36 följande:

    Ni som varit gravida/plussat tidigare, hur långt innan/efter bim fick ni ert plus? 


    Tror det var någon dag efter BIM, ÄL+13. Då hade jag dock inte testat tidigare. Plusset och symptomen var väldigt tydliga, så tror att jag hade sett någon dag innan om jag bara hade testat.
  • JeSuisMoi

    Jag räknar det som kört när tempen droppar, då den alltid gör det dagen jag ska få mens. Ganska skönt på nåt sätt att veta redan på morgonen att jag bör vara beredd på mens under dagen och inte behöva vara nervös under hela dagen ifall mensen kommer eller inte..

  • Naya

    Nu börjar det närma sig bim för några av oss, någon som har vågat ta ett test? Glad  

    Själv väntar jag spänt... bim -3 men har lovat mig själv att vänta till bim Rynkar på näsan

  • mimiii
    Laloppan skrev 2019-08-29 10:41:06 följande:

    Hoppar in, bim runt 12-13/9. Stegring på ältest igår och ont i tjejmagen idag.

    Blir 3e försöket för oss, har en dotter på 3 år 9 månader som blev till på första försöket. Var väl lite väl optimistisk och trodde det skulle bli lika lätt denna gång.

    Vi får se helt enkelt. Tar det sig inte inom en snar framtid så lägger vi nog ner tanken på syskon. Dottern börjar bli så stor och tanken på att börja om med bebis är inte jättelockande egentligen. Ju äldre dottern blir, desto mindre sugen blir jag liksom.


    BIM SEPTEMBER

    1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya

    3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper, s0ff, mimiii
    5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88, Adlitam
    12/9: Laloppan
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55
  • mimiii
    Naya skrev 2019-08-29 15:15:33 följande:

    Nu börjar det närma sig bim för några av oss, någon som har vågat ta ett test? Glad  

    Själv väntar jag spänt... bim -3 men har lovat mig själv att vänta till bim Rynkar på näsan


    Ja, så spännande! Jag hämtade just ut ett predictor early som jag funderar på att ta imorgon. Min man är borta i veckan och kommer hem på kvällen imorgon och hade varit så otroligt kul att få överraska honom med ett positivt test! Men det kommer ju mest troligt bara bli negativt om jag tar det imorgon, ÄL+8.

    Har du några symptom? :)
Svar på tråden BIM september 2019