• Anonym (Bi)

    Bisexuella tjejer, hjälp!

    Åh, jag kan bli så frustrerad ibland. Jag är tjej och lever med en kille och vi har två barn. Vi har ett grymt bra sexliv som bägge trivs med. Men!

    Jag är bisexuell och i perioder (lååånga perioder) kan jag sakna tjejer så sjukt mycket.

    Jag kollar på filmer med lesbiska/bisexuella, lesbiska p-rullar, läser böcker med bisexuella/lesbiska karaktärer osv. Men får det liksom inte "ur systemet". Kan periodvis bli väldigt ledsen och sakna tjejer (alltså både sex och parrelation). Men jag älskar min sambo och min familj! Ahh denna vånda!

    Är någon i samma sits? Hur har det gått för er? Vad gör ni av denna SEXUELLA FRUSTRATION?

  • Svar på tråden Bisexuella tjejer, hjälp!
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (hormoner?) skrev 2019-11-14 17:58:54 följande:

    Missförstå inte mitt inlägg, jag vill inte förringa dina känslor, men jag känner att det här med hormoner är något vi måste börja prata om. När det hände mig trodde jag at jag blivit galen eller nåt eftersom att jag aldrig hört talas om problemet. Mina tjejkompisar som varit med om samma reagerade likadant. Jag har iofs också varit kär i tjejer, min farfar och en häst som liten så "dagiscrusher" kanske man ska ta med en nypa salt ;) Men det är klart att du kan ha dina känslor även utan hormoner och utan att din mamma tagit hormoner. Att vi alla får i.oss en del hormoner genom vattnet är väl en annan fråga.

    Jag läser så mycket jag kan om detta, men mycket forskning finns inte. Det vill jag ändra på.


    Du får ursäkta men detta tror jag inte för ett ögonblick på. Har haft min dragning till tjejer lång innan jag kände dragning till killar. Gjorde min sexdebut med en tjej när jag var 12. Långt innan jag började med p-piller som 18 åring, har aldrig haft hormonspiral och det är över 20 år sedan jag slutade med p-piller då jag blev steril efter en cancer i underlivet. Kan inte se någon förädring i min läggning med eller utan p-piller. Samma sak med min sexuella preferens som sexuell sadist med masochistiska inslag. Ser inget samband med denna läggning och intag icke kroppsegna hormoner.
  • Anonym (Flatan)

    Nu är jag lesbisk, men hoppar in här för att jag tycker ämnet är intressant. Jag erkänner att jag sållar bort bisexuella på dejtingsidor och appar. För jag tänker att de kanske kommer sakna att ha sex med en man om de är i en monogam, samkönad relation. Det finns självfallet bisexuella kvinnor som har monogama relationer utan att sakna att vara med det andra könet. Jag har bara inte orken att ta reda på "vem som är vem" när jag dejtar.

    Har ni någonsin varit i en monogam relation utan att sakna att vara med en person av ett annat kön (än den ni hade ett förhållande med)?

  • Anonym (Bi)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 19:52:26 följande:

    Nu är jag lesbisk, men hoppar in här för att jag tycker ämnet är intressant. Jag erkänner att jag sållar bort bisexuella på dejtingsidor och appar. För jag tänker att de kanske kommer sakna att ha sex med en man om de är i en monogam, samkönad relation. Det finns självfallet bisexuella kvinnor som har monogama relationer utan att sakna att vara med det andra könet. Jag har bara inte orken att ta reda på "vem som är vem" när jag dejtar.

    Har ni någonsin varit i en monogam relation utan att sakna att vara med en person av ett annat kön (än den ni hade ett förhållande med)?


    Åh DET är en intressant fråga! Jag känner som bi att det måste väl alltid finns någon typ av saknad till det andra könet? Sen mer eller mindre då. Men jag är nog inte rätt person att svara på frågan, heh.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 19:52:26 följande:

    Nu är jag lesbisk, men hoppar in här för att jag tycker ämnet är intressant. Jag erkänner att jag sållar bort bisexuella på dejtingsidor och appar. För jag tänker att de kanske kommer sakna att ha sex med en man om de är i en monogam, samkönad relation. Det finns självfallet bisexuella kvinnor som har monogama relationer utan att sakna att vara med det andra könet. Jag har bara inte orken att ta reda på "vem som är vem" när jag dejtar.

    Har ni någonsin varit i en monogam relation utan att sakna att vara med en person av ett annat kön (än den ni hade ett förhållande med)?


    Nu är det 15 år sedan jag hade en monogam relation. Fungerar under förälskelsefasen men när det blir lite mer vardag i relationen så kommer det alltid en längtan.

    Nu är det visserligen över ett år sedan jag hade sex med en man och just nu har jag ingen längtan efter sex med män men vet med mig att den lusten kan komma när som.

    Är egentligen helt övertygad om att bisexualitet och strikt monogama relationer är en rätt omöjlig ekvation. Finns kanske som som klarar att leva monogamt som bisexuella men jag skull känna mig som i ett mentalt fängelse.
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Bi) skrev 2019-11-14 20:09:29 följande:

    Åh DET är en intressant fråga! Jag känner som bi att det måste väl alltid finns någon typ av saknad till det andra könet? Sen mer eller mindre då. Men jag är nog inte rätt person att svara på frågan, heh.


    Jo! Klart du får svara på frågan. Jag slängde ut frågan för att diskutera lite med bisexuella tjejer.

    Intressant att höra hur du känner i relationer. Har du haft några monogama relationer?

    När jag berättat att jag sållar bort bisexuella får jag alltid hat från bisexuella tjejer. Det talas om diskriminering och fördomar och allt möjligt. Jag drar inte alla bisexuella över en kam. Fattar att det finns alla möjliga bi-kvinnor. Problemet är att många vet inte om de kommer sakna en man om ett år, eller tio år. Många tror att de kan ha en monogam relation och sen hejsan hoppsan går det ett år också saknar de att vara med en man (eller tvärtom).
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Stina) skrev 2019-11-14 20:13:59 följande:

    Nu är det 15 år sedan jag hade en monogam relation. Fungerar under förälskelsefasen men när det blir lite mer vardag i relationen så kommer det alltid en längtan.

    Nu är det visserligen över ett år sedan jag hade sex med en man och just nu har jag ingen längtan efter sex med män men vet med mig att den lusten kan komma när som.

    Är egentligen helt övertygad om att bisexualitet och strikt monogama relationer är en rätt omöjlig ekvation. Finns kanske som som klarar att leva monogamt som bisexuella men jag skull känna mig som i ett mentalt fängelse.


    Intressant, hur långa perioder har du haft då du bara varit med ett kön?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 20:25:22 följande:

    Intressant, hur långa perioder har du haft då du bara varit med ett kön?


    5 år, mellan 15 och 20 var jag bara med tjejer men det var också en period med många korta relationer och känslan av att vara nykär i stort sätt hela tiden. Med min nuvarande flickvän hade vi en helt monogam period på 3 år när flickvännen var sjuk. Lite annat fokus än sex under den perioden. Nu har jag en period där jag inte är monogam men har bara tjejer som sekundära relationer. Om vi bortser från BDSM där jag fortfarande träffar några män men det räknas inte då dessa relationer inte på något sätt är sexuella.
  • Anonym (Bi)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 20:21:44 följande:

    Jo! Klart du får svara på frågan. Jag slängde ut frågan för att diskutera lite med bisexuella tjejer.

    Intressant att höra hur du känner i relationer. Har du haft några monogama relationer?

    När jag berättat att jag sållar bort bisexuella får jag alltid hat från bisexuella tjejer. Det talas om diskriminering och fördomar och allt möjligt. Jag drar inte alla bisexuella över en kam. Fattar att det finns alla möjliga bi-kvinnor. Problemet är att många vet inte om de kommer sakna en man om ett år, eller tio år. Många tror att de kan ha en monogam relation och sen hejsan hoppsan går det ett år också saknar de att vara med en man (eller tvärtom).


    Jag har bara haft monogama relationer. Det mest "o-monogama" jag har gjort var att flörta med en tjej på jobbet. Det gick aldrig längre.

    Hmm det där med saknad är svårt. Tror inte det finns ett generellt svar för alla bi. Men jag tänker att vare sig en är hetero, homo, bi och allt däremellan så saknar en passion efter några/många år tillsammans med en och samma person. Då kanske det är mer naturligt för en bi att sakna det andra könet? Medan i en samkönad relation t.ex. saknar en kanske sex med någon annan?

    Från min erfarenhet så har jag aldrig saknat sex med en kille när jag vart tillsammans med en tjej. Fast jag har aldrig vart tillsammans med en tjej så länge som jag har vart tillsammans med min sambo.

    Sen tänker jag att hur du sållar är upp till dig. Känner du dig trygg med endast lesbiska ska du bara träffa lesbiska. Men när jag har vart ihop med lesbiska har de alltid vart oroliga för att jag ska vara otrogen då jag tänder på "alla (inte sant) och det har varit en relationsdödare i sig
  • Anonym (...)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 19:52:26 följande:

    Nu är jag lesbisk, men hoppar in här för att jag tycker ämnet är intressant. Jag erkänner att jag sållar bort bisexuella på dejtingsidor och appar. För jag tänker att de kanske kommer sakna att ha sex med en man om de är i en monogam, samkönad relation. Det finns självfallet bisexuella kvinnor som har monogama relationer utan att sakna att vara med det andra könet. Jag har bara inte orken att ta reda på "vem som är vem" när jag dejtar.

    Har ni någonsin varit i en monogam relation utan att sakna att vara med en person av ett annat kön (än den ni hade ett förhållande med)?


    Är bi och har varit i en monogam relation i 19år. Klart man emellanåt blir lite lockad och småsugen på andra emellanåt, men det blir väl alla människor som är i en relation länge oavsett läggning? Aldrig agerat på det på något sätt.

    Klart du får sålla som du vill, men jag tror du sållar bort många vettiga tjejer när du exkluderar alla som är bisexuella.
  • Anonym (Giftman)
    Anonym (Bi) skrev 2019-11-12 22:09:46 följande:

    Åh, jag kan bli så frustrerad ibland. Jag är tjej och lever med en kille och vi har två barn. Vi har ett grymt bra sexliv som bägge trivs med. Men!

    Jag är bisexuell och i perioder (lååånga perioder) kan jag sakna tjejer så sjukt mycket.

    Jag kollar på filmer med lesbiska/bisexuella, lesbiska p-rullar, läser böcker med bisexuella/lesbiska karaktärer osv. Men får det liksom inte "ur systemet". Kan periodvis bli väldigt ledsen och sakna tjejer (alltså både sex och parrelation). Men jag älskar min sambo och min familj! Ahh denna vånda!

    Är någon i samma sits? Hur har det gått för er? Vad gör ni av denna SEXUELLA FRUSTRATION?


    Min fru sade sig vara bi när vi träffades, och under alla år har hon alltid haft möjligheten att träffa/skaffa flickvän, utan min inblandning, och så länge det inte påverkar familjen negativt.

    obs. Hon vet även att jag behöver inga detaljer eftersom tjejsex inte är intressant, en annan kille skulle dock ej accepteras.
Svar på tråden Bisexuella tjejer, hjälp!