• Anonym (Kvinnan)

    Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?

    Toppenmannen/Mr. Right du träffar berättar efter några dejter att han är dömd för att ta tafsat på en kvinna på krogen.
    Han säger detta till dig då han inte vill undanhålla något som han tror kan ha betydelse vid fortsatt kontakt. Han ångrar såklart djupt det inträffade.

    Hur tror du att du hade reagerat?
    Observera "tror" då de flesta inte varit i denna situation och då heller inte kan relatera till det som hänt.

  • Svar på tråden Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?
  • Anonym (...)

    Minns för övrigt exakt samma frågeställning från mannen i fråga för några månader sedan. Även då var svaren i tråden att det faktum att han blivit dömd för sexuellt ofredande visar på att det dels rör sig om ett allvarligt brott, dels visar på en oerhörd brist på respekt för kvinnor. Alla skrev också att berusningsgrad inte har någon betydelse, eftersom en normalt funtad person inte tafsar på någon annans kropp om motparten inte är med på det. Det är en kränkning och säger mycket om mannens hänsynslöshet. Mannen blev då sur och tyckte att omgivningen var fördömande puckon som tydligen aldrig gjort något citat ?misstag på fyllan?. Men att tafsa på någon så grovt att man döms för det är inte ett litet fyllemisstag. Han skrev att han ?kände lite för mycket?. Den formuleringen fastnade i mitt minne, eftersom han senare berättade att han körde upp fingrarna i hennes underliv i baren på en krog inför andra gäster mot hennes vilja. Nu är frågan friserad till att klämma på brösten men bristen oå respekt för medmänniskans integritet är densamma.

  • Anonym (S)

    Jag dejtade en kille som hade saker att berätta på samma sätt som din. Han verkade så bra så även om varningsklockorna ringde så tänkte jag just att han har förändrats och att alla förtjänar en andra chans. Det fick jag bittert ångra. Det har varit en kamp att ta mig ur den mannens våld och jag ångrar så att jag inte tänkte ?vad säger detta om honom som människa?? Jag skulle inte välja att fortsätta träffa någon som har det bagaget du beskriver, skulle inte ta risken. Det finns många andra bra män därute.

  • LoveRain

    Hade först frågat honom vad som hände, exakt vad han gjorde och varför. Hade sedan läst domen och helst fupen också och jämfört med det han sagt. Om han varit ärlig så långt hade jag gått vidare och haft en lång konversation om hur han ser på det han gjort, vilka förändringar han har gjort i sitt sätt att se på kvinnor osv. Hade han jobbat mycket med sig själv och verkligen förstod vad han gjort fel samt att han var 20 snarare än 30 när det inträffade så hade jag kunnat fortsätta relationen.

    Om han skyllde på fylla och förminskade det han gjort hade jag avslutat direkt. Risken att han fortsatt med sitt kriminella beteende är för stor och så skulle våra värderingar inte funka ihop.

  • Anonym (Kvinnan)
    LoveRain skrev 2019-11-14 22:36:03 följande:

    Hade först frågat honom vad som hände, exakt vad han gjorde och varför. Hade sedan läst domen och helst fupen också och jämfört med det han sagt. Om han varit ärlig så långt hade jag gått vidare och haft en lång konversation om hur han ser på det han gjort, vilka förändringar han har gjort i sitt sätt att se på kvinnor osv. Hade han jobbat mycket med sig själv och verkligen förstod vad han gjort fel samt att han var 20 snarare än 30 när det inträffade så hade jag kunnat fortsätta relationen.

    Om han skyllde på fylla och förminskade det han gjort hade jag avslutat direkt. Risken att han fortsatt med sitt kriminella beteende är för stor och så skulle våra värderingar inte funka ihop.


    Är du själv felfri? Han klämde kvinnan på pattarna, inte fittan.
  • Fiona M
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-15 00:01:25 följande:
    Är du själv felfri? Han klämde kvinnan på pattarna, inte fittan.
    Är man felfri för att man inte begår övergrepp?

    ...du har inte särskilt höga krav va?
  • Physalis

    Jag hade tackat för hans ärlighet och sedan tackat för mig.


    Korrekturläser som en kratta
  • LoveRain
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-15 00:01:25 följande:

    Är du själv felfri? Han klämde kvinnan på pattarna, inte fittan.


    Var han klämde är inte det viktiga utan ATT han gjorde det. Hade inte velat ha en man med så pass dåliga värderingar.

    Hade inte velat ha någon som kört full heller om personen försökte rättfärdiga att han gjorde det istället för att reflektera över det och vidtagit åtgärder för att detta inte ska hända igen. För att ta ett exempel.

    Visar man på äkta ånger och äkta förståelse för de fel man begått kan jag förlåta ganska mycket. Man bör äga sina handlingar. Att ta ansvar är attraktivt.
  • Anonym (H)

    Skulle avsluta.. Otroligt avtändande med en kille som tafsar och även blivit dömd för det. Spelar ingen roll att han ångrar det, han har det i sig och jag skulle inte kunna lita på honom.

  • Anonym (mackan)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-15 00:01:25 följande:
    Är du själv felfri? Han klämde kvinnan på pattarna, inte fittan.
    Wow. Det här eskalerade ju i väntad hastighet.
  • Anonym (Tuttan)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-15 00:01:25 följande:

    Är du själv felfri? Han klämde kvinnan på pattarna, inte fittan.


    So what? Vad är skillnaden?
Svar på tråden Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?