Efter olyckan: Gröna Lund stoppar reklam med Joel Kinnaman

Efter söndagens olycka på Gröna Lund stoppas all marknadsföring för nöjesparken.


Under våren har reklam för Gröna Lund florerat på olika platser, bland annat via lokaltrafik och på bioduken. Men efter söndagens olycka där en kvinna omkom och flera skadades har nöjesparken nu beslutat att dra in all marknadsföring, rapporterar DN.

Reklamen framfördes med orden "även för fegisar" samt med skådespelaren Joel Kinnaman som ansiktet utåt för kampanjen.

Förutom genom stora affischer har Gröna Lund även marknadsfört sig genom en reklamfilm där Kinnaman framställs som en "fegis".

I ett sms till DN skriver Gröna Lunds informationschef Annika Troselius:

"Med anledning av den tragiska olyckan har vi stoppat all marknadsföring. All reklam ska tas ned, ett arbete som redan påbörjats."

Det som sägs i reklamfilmen är bland annat:

"Även för fegisar" och "Jag har ingen svensk livsförsäkring".

Foto: Gröna Lunds reklamkampanj på Youtube
Foto: Gröna Lunds reklamkampanj på Youtube

Foto: Gröna Lunds reklamkampanj på Youtube

Foto: Gröna Lunds reklamkampanj på Youtube

Läs mer:

/
/
/
stats