Edward Blom besviken på Systembolaget – efter glöggmissen

Gastronomen Edward Blom har älskat att göra glögg sedan tonåren och för några år sedan gav han ut sin egna glögg tillsammans med bryggeriet Saturnus. Nu hävdar Blom att Systembolaget begått ett misstag gällande glöggen. 

Gastronomen Edward Blom är besviken på Systembolaget.

Edward Bloms glögg: Förväxling på systembolaget

För omkring fem år sedan lanserade Edward Blom en glögg, "Edward Bloms glögg", tillsammans med bryggeriet Saturnus. Glöggen, som Edward Blom trodde skulle säljas i tolv butiker, kommer nu enbart att finnas i fyra – något som gjort honom rejält besviken.  

I en intervju med Expressen berättar Blom om sin besvikelse kring drycken: 

– Det är klart jag är ledsen, inte bitter men ledsen blir man ju.

Även Sofia Sjöman Waas, pressansvarig på Systembolaget, har uttalat sig till tidningen. Hon menar att det finns oklarheter kring vad Blom fått för besked gällande glöggen:

" Det är svårt för oss att kommentera vad för information som Edward Blom har fått. Den aktuella glöggen finns dels i beställningssortimentet, dels till försäljning i fyra butiker."

Hon nämner även att det handlar huruvida en butik får en dryck eller ej handlar rom hur stor efterfrågan det finns på den aktuella varan.

Edward Bloms glögg: Så gör han

Edward Blom har gjort glögg sedan tidig ålder. Här, på Bloms egen Youtube-kanal, kan du se honom gå igenom glöggens historia och hur han gör sin egen glögg.