Inlägg från: Troll1 |Visa alla inlägg
  • Troll1

    Roliga händelser under förlossingen del4

    LillSkruttet skrev 2007-03-25 14:13:30 följande:
    21 mars kl 10.59 anlände våran älskade Tyra till världen. Hände inget speciellt roligt under förlossningen som jag kan glädja er med här, tyvärr....inte mer än tanken som slåg mig när jag efter krystvärkarna helt plötsligt får upp en bebis på bröstet. Tanken var: "En bebis!! Vart kom den ifrån???". Sancka om att vara off!! Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
    Ett jättestort GRATTIS till dig, LillSkruttet!
    Sladdis igen...
  • Troll1
    Ylwa skrev 2007-03-26 12:35:34 följande:
    He he... Jag har så himla svårt med att något sitter åt kring min mage när jag har ont så under förlossningen så hade jag bara en sån sjukhusskjorta som var uppknäppt mest hela tiden. När den ganska unge, manlige narkosläkaren med en ännu yngre och manligare medicine kandidat klev in i rummet (de var hett efterlängtade) slog jag ut med armarna i utbrast "välkomna!!). Kanske inte det sätt jag skulle presentera mig själv på i normala fall, skulle antagligen snabbt som ögat vira skjortan om mig så att jag inte blottade mig he he he. Men vad brydde jag mig om de såg mina.. hmm ja allt faktiskt.Kan dra en höjdare från när min syster föddes också:Mamma och barnets far städade. Mamma stod och skakade en matta på träbalkongen (bara brädor till golv alltså) när vattnet gick. Nedanför stod pappan och sopade (eller vad han nu gjorde) uteplatsen och blev alltså varse att hans dotter var på väg genom en dusch fostervatten... huuuuu.../Ylva
    !!
    Sladdis igen...
  • Troll1
    Emu skrev 2007-03-26 13:52:13 följande: .....
    När jag låg på förlossningen o trodde jag fick en kryst värk,(Visste ju inte hur de skulle vara) var helt säker på det. Så jag roparNu kommer ungen!!!Nä det kan den inte göra säger BMJO för faan nu kommer den Jag trycker till som sjutton men inte va de "ungen" De hade ju inte tömt min blåsa så de va kiss.... herregud de kom som ett niagarafall, BM flög åt sidan o slängde över en blöja....Nu skrattar jag åt det, då brydde jag mig inte.Stackars min söta BM
    Ja, i det läget är man nog mer nöjd med att det inte var "ett stort A"...
    Sladdis igen...
  • Troll1
    bonusmorsa skrev 2007-03-27 08:07:59 följande:
    Troll1: jobbar du inom äldreomsorgen...? Där brukar man ju notera A&a...
    Inte nu, men jag har gjort det i många år...
    Sladdis igen...
  • Troll1
    marie1000 skrev 2007-03-27 09:48:22 följande:
    Första gången jag födde barn så talade jag om för fadern, att det kommer aldrig mer bli några fler barn gjorda. Jag tog tag om hans kind och vred den runt allt vad jag orkade, så han skulle känna hur ont jag hade det.Vid födsel nr. 2 var jag mer närvarande. Men vid en värk försökte jag ta tag i min mans skärp, varpå han kastade sig bakåt. Han trodde att jag ville åt hans allra heligaste för att kastrera honom. Meningen var att jag bara ville hålla i bältet. Med andra ord, allt kan hända
    !! Jisses!
    Sladdis igen...
  • Troll1
    rosmarin och timjan skrev 2007-03-30 11:13:00 följande:
    Fick någons slags konstig hallucination och trodde på fullt allvar, (detta var i den där allra värsta ofattbara smärtan) att detta var mitt jobb! Alltså på riktigt, att jag skulle göra samma sak i morkon, och i morgon, och i morgon och att jag skulle ha fem veckors semester, annars skulle jag föda barn hela dagarna!Bönade och bad om att jag skulle slippa göra detta i morgon och i övermorgon osv.Kved att jag inte orkade göra detta varje dag. Att jag måste få ett annat jobb.De bara glodde på mig som om jag var helt...Tillslut blev jag kompromissvillig och bad att åtminstonde slippa på lördagar!
    Herregud!! Förvånad
    Sladdis igen...
  • Troll1
    Lilltessan skrev 2007-03-30 11:13:41 följande:
    Lustgasen var min bästa vän under förlossningen, som för så många andra. Min sambo skulle ta den och prova men då höll han på att åka på en propp. Ingen fick röra min lustgas. Till slut bad BM att någon skulle öppna fönstret så inte hon skulle bli påverkad.Av någon anledning fick den mig att tro att jag var i en hage med Klasse och Klara ko. Så det enda jag kunde få ur mig i början var "jag vill inte vara någon ko, jag vill inte vara någon ko!"BM pratade också lite med min sambo, kommer inte ihåg om exakt vad men det var något om mig. Då slet jag bort masken och sa argt "Bara för att jag inte säger något, betyder inte det att jag inte hör vad NI säger!"När det började närma sig krystningen sa BM "Nu har du snart din bebis hos dig." Varpå jag svarar "Jag vill inte ha någon bebis, jag vill ha en chiuaua istället. Ta ut den! TA UT DEN BAKVÄGEN!"
    Jösses!!
    Sladdis igen...
  • Troll1

    Åhh, jisses! Helt underbart att läsa! Tänk att man kan minnas så absurda saker egentligen, man själv tycker ju iof för stunden att det är helt normalt!!


    Sladdis igen...
  • Troll1

    Apropå smärtgräns; min kompis har sagt ngt som jag kan fnissa åt ibland: "Jag har ingen smärtröskel, jag har en grop!!" Så sant ibland....


    Sladdis igen...
Svar på tråden Roliga händelser under förlossingen del4