Vita hem del 5
Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!
Lasseliten: Vad ska ni ha för fläkt? (vet inte om du skrivit det och jag missat)
Salmiak - Nu har du pysslat så fint igen!
Mimmi006: Ja, prioriteringar är det väl alltid egentligen. Men vi har ju inga barn och det underlättar väl en hel del för att komma iväg på det där sättet. Vi bara jobbar som tokar, så den här helgen planerades faktiskt in redan i maj, eller om det var april. Vi var ute i god tid
VSM: Ja, om jag ändå haft några ungj*klar att skylla på, men nu är det min vuxna sambo! *karlj*kel*
Hur blir överdraget när du färgar det? Blir det flammigt, eller är det bara att färgen inte tar?
Smultron och glass: Min maken är rätt dålig på det med tvätten han med, brukar lägga den på golvet bredvid tvättkorgen ..
Tyget har blivit mörkare men inte mycket. Det är nån blandning mellan mörkblått och svart nu. Kan hända att jag kört för mycket i en maskin. Överdag till en fotölj,en fotpall och en kudde. Funderar på att dela upp det och testa igen.
DAgs att sova!!
KRAM
Natti natti här med!
VSM: Min sambo gör exakt samma sak. Jag menar, om han ändå lägger det precis bredvid tvättkorgen, varför inte lägga det i? Förstår verkligen inte! Vi har dessutom två katter, varav den ena älskar att "slåss" med strumpor...
När jag jobbade på Ikea snappade jag upp en hel del tips när det gäller färgning av klädslar (kunder kom in och berättade om sina misstag - ibland ganska kul!). Så länge det inte är flammigt så betyder det att all fläckskyddsmedel är borta - vilket är bra!
Jag tror du har haft för lite färg, man behöver mer än vad som står på förpackningen. Möbeltyger är ju tjockare än vanliga tyger, och därför kan det vara svårt att få färgen att räcka till.
Ett annat tips när man färgar just svart, är att blanda i antingen rött eller mörkblått för att färgen ska få mer "djup". Den blir alltså inte rödsvart, eller blåsvart, men man undviker att den inom en kort tid blir typ "dammgrå" och färgen ser mer äkta svart ut. Men det här har jag inte testat själv än, så jag vågar inte lova att det fungerar på alla material.
Smultron och glass: Tack! Klädseln är nästan 9 år gammal och flitigt tvättad, försöker igen och sen gar jag upp.. Tror ärligt talat att det bara i är jag i familjen som bryr mig hurvida klädseln inte är riktigt svart..