• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • mimmi006

Tillbaka efter att ha kollat på den nya svenska Birro serien. Så bra, tyckte jag!

Salmiak- jag vet inte riktigt hur ni har tänkta att använda rummen, men eftersom det ligger lite avskilt så skulle det var härligt med skjutdörrar mellan rummen. Men det kanske inte skulle vara så praktiskt! Jag skulle definitivt ta in en arkitekt, de ser saker som man inte tänker på!

• knyttis
    Ammi 76 skrev 2007-09-03 21:57:48 följande:
    Hej! Kikar in lite. Det gör jag i och för sig varje dag, men idag skriver jag en rad. Ni är fantastiska allihopa och en stor inspiration!Lägger in en länk till lite mysig inspiration från Green Gate! Fanns mycket fint med färg som kontrast till allt det vita!www.zmag.dk/showmag.php&pageid=0
    Ååå vad fint, fanns massor som skulle görs sig här hemma!
  • gemelli
    Salmiak6 skrev 2007-09-03 22:02:29 följande:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4Alltså, detta hus måste ni bara se!!!
    Åååååjätte jätte fiiiiint, vill ha
    En liten Vide i magen enligt ul
  • numberone
    Smajla skrev 2007-09-03 22:03:27 följande:
    Åå, hmm, nu får jag hålla i mig så jag inte ber dig berätta vad som händer..
    hihi det är svårt att inte säga nåt heller....
  • Det ljuva livet

Ja, Birro var bra ..

Är helt slut efter en dags målande med barnen hemma. Surt nog kommer jag att behöva måla panelen en gång till.. *Muttrar* Maken ligger i skrivande stund på knä och lägger golvet i kläkammaren, det blir som en riktig walkincloset .

Ni skriver och visar lika mycket och fint som vanligt! *ingen nämn och ingen glömd*

Salmiak6: Jättefint hus, men jag är så petig att jag stör mig på att de hade så många olika träslag i sin inredning.

Lite roligt är det allt att även vi vitahemmare faller för trender som svart i inrdningen.. Jag har precis målat två väggar svarta, hade någon sagt det för ett par månader sen hade jag sagt - Aldrig!

Så här ser det ut i sovrummet just nu (bortsett från att blixten förstör) : www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/gallery/phpshyl4g.jpg

• mimmi006

VS- så himla fint! Jag vill också ha liggande panel i sovrummet nu, efter din och gemellis fina bilder!
    Men jag måste stå fast vid min plan... tror inte att det skulle vara så poppis att ändra sig nu *fniss*!

Svar på tråden Vita hem del 5