• Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 07:39
    35099 visningar
    24 svar
    24
    35099

    polyper i livmodern! kolla hit!

    Jag har just fatt veta att jag har det pa 2 stallen i livmodern. Lakaren sager att det vore bra att ga in o ta bort dom, skrapa bort dom eftersom vi planerar att bli gravida....om vi har lyckan med oss saklart. :)

    Har du haft el har polyp/polyper? Vad gjorde du, har nagon det o inte opererat bort dom o anda lyckats bli gravida o fott barn?

    Vagar man ta risken att inte ta bort dom??

    Har nagon fatt MF pga detta??

    Jag undrar eftersom vi bor i USA o just nu har en urusel forsakring o vi vet inte om vi har rad att gora operationen o vi far lite panik.....o som vanligt e allt en evig vantan.

    Tackar for alla svar redan nu, da jag kanner mig ratt sa desperat faktiskt.

  • Svar på tråden polyper i livmodern! kolla hit!
  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 07:57
    #2

    Hej o tack for ditt svar! Jag tanker sahar ocksa, att tank om embryot faster dar det e polyp o sa far man missfall o far arrbildningar osv......Jag vet inte vad tror du? Vad har lakarna sagt till dig ang dom nar du hade?

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 08:00
    #3

    Kan tillagga att min man just gjort en vasectomyreversal for 5 veckor sedan o vi skulle provat sjalva for nagon vecka sedan. Men sa sag dom detta i min livmoder, o jag har en cysta, samt att forra aret i Maj sa sa en annan lakare att mina aggledare vart blockerade, levde i he......vete i ett ar med vetskapen av allt o inga pengar till IVF. O sa gjordes en koll igen av aggledarna nu i Mars o da e dom helt oppna, lyckan vart gjord, men sa nu har jag dessa jakla polyper.....puhh

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 08:10
    #5

    Ja det e bara sa jobbigt. Usch! Ok, jo, kanske man kan det. Jag e bara sa radd for missfall, o om jag blir gravid sa kan dom val inte ta bort dom da nar graviditeten redan e gjord, eller?

    Ok,sa dom sa till dig att dom inte rort dom om ni skulle forsoka sjalva. Jag vet inte hur stora mina e, det sa hon inget om.

    Jag vet att det finns myom, fibroid, o sa detta, polyp sa som jag har o det sitter i vaggen dar embryot ska fasta sa hon, o det sitter upp o fram i livmodern, ser t format ut sa hon forst. Men sedan sa hon att det "ser ut som 2".

    Det syntes pa vulbilderna som lite vitt o platt dar inne liksom.

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 08:12
    #6

    Glomde saga, operationen e 5000 DOLLAR, kan du fatta, inte kloka ju!

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 08:42
    #8

    Ja usch vad kampigt det e! Sa du har ocksa endo, det har jag med. Hur vet du att din aggkvalitet e dalig, har dom kollat det pa nagot satt? O att du nastan inte har agglossning, menar du att du inte har mens da heller?

    I denna traden far du gnalla hur mycket du vill, jag gor ju det hihi! ;) Kram fran mig!!

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 08:56
    #11

    Jaha, det visste inte jag, att man kan ha mens utan agglossning...hmmm knepigt. Jag trodde alltid att om man har mens sa har man agglossning.

    Ja, endon e verkligen knepigt, jag visste inte ens vadd et var innan jag rakade ut for allt. Jag kanner inte av den. Saaaa manga har sa fruktansvart ont.

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 4 Jun 10:45
    #14

    Mia 29, ja dom ser det via VUL, det sag vitt ut pa mina bilder. Fattar inte hur dom ser allt, det ser ju bara svart o vitt ut allting tycker jag.

    Therese. Far jag fraga dig, visste du att du hade polypen innan du blev gravid? Nar du fick MF, fick du det tidigt el sent? Jag e livradd for att fa det, speciellt sent i en grav. Vad sa lakaren om det i allmanhet, tyckte inte han att du skulle ta bort den, polypen menar jag. Jag suger i mig all info jag kan fa :)

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 5 Jun 14:01
    #15

    Ja *puffrar* nu traden for att se om det finns fler med erfarenheter av detta??

    Svar tages tacksamt emot!!!!! ;)

    Tackar!

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 6 Jun 05:12
    #18

    Hej Anna! tack for att du svarade i min tad! :)

    Jag e ju svensk medborgare men inte inskriven i dataregistret langre o om jag ska fa sjukusvard sa maste jag bo o arbeta dar o det har jag inte gjort pa 2,5 ar sa det e tyvarr uteslutet.

    Jag hoppas innerligt att inte vart forsakringsbolag kranglar for mycket nu for jag beh verkligen ta bort polyperna o sa kollar ju lakaren i livmodern for att se sa att allt star ratt till o det kanns ju bara bra, jag VILL verkligen gora operationen, sa vi kan borja forsoka gora bebbe.

    Tror du over lag att det e lattare att bli gravid efter en sadan operation, eller kan det bli en massa arrvavnad som forstor det for embryot att fasta? Min lakare sa att visst kan det bli lite arrvavnad men eftersom dom vet att jag vill bli gravid sa anvander dom sig av ett speciellt verktyg o e ytterst forsiktiga.

    O att det e ovanligt med arrbildning dar efter att tagit bort polyper. Men vad vet jag, man vill ju lita pa lakarna. Sa mycket det gar iaf.

    KRAM!!

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 6 Jun 10:31
    #20

    Nej, o det kan ju vara sa att nar du fick missfall sa satte sig agget pa polypen o framkallade da missfall, o nar du lyckades bli gravid sa satte sig agget inte pa polypen. :) Gud en san lycka att du blev gravid o allt! Jag hoppas jag ocksa kan bli det framover....:)

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 6 Jun 10:44
    #22

    Tack snalla du! Ja, jag har bestamt mig, men jag vet inte annu om jag kan pga forsakringsbolaget. :(

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 6 Jun 23:14
    #24

    Tack Anna! Jag kanner samma som du! Jag hoppas jag kan fa operationen gjord isf blir det den 3 Juli.

    Kramar fran mig o ha en underbar sommar du med. :)

Svar på tråden polyper i livmodern! kolla hit!