• IdaElt

    Umemorsorna snackar vidare (Del 2)

    Startar en ny tråd då den gamla gick ut för någon dag sen.

    För er nya så huserar här ett gäng morsor som fick barn under våren och sommaren 2008. Vi gör det som morsor gör bäst. snackar om våra små gryn, träffas och fikaar och njuter av livet som just mamma.

  • Svar på tråden Umemorsorna snackar vidare (Del 2)
  • pinglan77

    Har haft långpaus från FL men även jag har hittat hit igen. Grattis till er som väntar nr. 2.. Här är det inte riktigt aktuellt med ngt sånt än, jag har inte ens fått igen mensen. Någon mer som det dröjt länge för? Grabben är ju över ett år nu så man har ju väntat på det ett tag.

    Även jag jobbar och står i, inte utan att man blir avis på maken som får vara ute och leka med grabben i det fina vädret varje dag. Skönt att det är ljust lääänge om dagarna nu så man faktiskt hinner ut en stund efter jobbet ibland med.

    Såg det pratades skor nyss.. måste bara slå ett slag för bobux skorna. Har tyckt att de varit skitbra! Använt dem både ute (i sommarklimat då, men de har mer ombonade varianter med) och inne. Vi har haft lite golvkallt hemma och då strumpor bara sitter på fötterna ngn sekund så har de varit toppen med de skorna för de sitter bra på foten, ger bra grepp, väger nästintill inget.

    Annars är galonkläder min nya favorit när det vankas lek i trädgården . Han går inte själv ute än så mitt tips nr 2 är att köpa ett par extra stora fodrade galonvantar och dra på fötterna som en mjuk stövel, då håller han sig torr och tappar inte skorna när han kryper. Funkar bra att gå i också(om det inte är jätteisigt).

    Hoppar på listan. Skulle vi inte kunna göra en egen tråd för födelsedagslistan och sen kan trådstartaren länka till den från huvudtråden? Då behöver man inte leta bakåt i denna för att hitta åt den mest aktuella ifall man är nyfiken .

    Mars:
    9:e Edvin
    23:e Frode
    28:e Vidar
    28:e Nima
    31:a Jonah

    April:

    3:e Noel
    11:e Selma
    16e Oliwer
    29:e Olof
    30:e Petter

    Maj:
    2:a Hector
    5:e Illias
    9:e Theo
    9:e Evina
    14:e Jonna
    16:e Erik
    26:e Filippa
    31:a Adele

    Juni:
    4:e Vide

    Juli:

    Augusti:
    4:e Myra

  • Allies

    Grattis Miaronethia, e också lite avis!
    AnnaH; Försöker ni? I sådana fall, vad roligt för er och lycka till!
    Vill också ha en till men sambon vill vänta tills han är färdig med sin utbildning, om 2 år Känns som en evighet...

  • SanSin
    AnnaH skrev 2009-04-20 21:28:06 följande:
    Grattis Miaronethia! Jag blir minsann lite avis på er och håller tummarna nu när BIM närmar sig för min del. Har du mått bra?  luzorsus: Tror tyvärr det är uppehåll nu över sommaren för storloppis på Nolia. Istället kommer det att vara uteloppis utanför Mimerskolan 23/5, 30/5, 6/6, 13/6... Samma arrangörer som för loppis på Nolia.
    Vi ska då ställa ut på loppis den 2:a och 3:e Maj, så riktigt sista är det inte. =)
  • SanSin
    pinglan77 skrev 2009-04-21 10:23:50 följande:
    Har haft långpaus från FL men även jag har hittat hit igen. Grattis till er som väntar nr. 2.. Här är det inte riktigt aktuellt med ngt sånt än, jag har inte ens fått igen mensen. Någon mer som det dröjt länge för? Grabben är ju över ett år nu så man har ju väntat på det ett tag.
    Nja, halvlänge fick jag vänta... den kom igång för ungefär 5 veckor sen och verkar någorlunda reglbunden. Ungefär 2 månader efter jag slutat amma helt... När slutade du amma då?
  • Lisabettan

    Miaronethia: Grattis till bebismagen!

    pinglan: här lyser också mensen med sin frånvaro. Så länge man ammar kan den vara borta, även om det bara är morgon/kväll.

  • AnnaMa
    pinglan77 skrev 2009-04-21 10:23:50 följande:
    Grattis till er som väntar nr. 2.. Här är det inte riktigt aktuellt med ngt sånt än, jag har inte ens fått igen mensen. Någon mer som det dröjt länge för? Grabben är ju över ett år nu så man har ju väntat på det ett tag.
    Jag fick tillbaka mensen då Jonna var 3 månader, och ändå ammade jag henne tills hon var 6 månader... så det är väldigt olika.
    Jonna 080514
  • Honung

    Här är mensen fortfarande borta, slutade amma för cirka en månad sen.
    Även vi har haft magsjuka. Vilhelm var sjuk med diarréer i nästan tre veckor innan det gav sig. Vi hade bara tur att vi klarade oss från inläggning dagen innan hans ett årsdag. Och rumpan...något så rött har jag aldrig sett i hela mitt liv. Det har verkligen varit synd om honom. Men nu verkar det äntligen vara över.

    Mars:
    9:e Edvin
    23:e Frode
    28:e Vidar
    28:e Nima
    31:a Jonah

    April:

    3:e Noel
    11:e Selma
    13:e Vilhelm
    16e Oliwer
    29:e Olof
    30:e Petter

    Maj:
    2:a Hector
    5:e Illias
    9:e Theo
    9:e Evina
    14:e Jonna
    16:e Erik
    26:e Filippa
    31:a Adele

    Juni:
    4:e Vide

    Juli:

    Augusti:
    4:e Myra

  • AnnaH
    SanSin skrev 2009-04-21 19:05:09 följande:
    Vi ska då ställa ut på loppis den 2:a och 3:e Maj, så riktigt sista är det inte. =)
    Du har så rätt. 2 - 3 maj samt 13 - 14 juni verkar de köra på Nolia.

    ---

    Jag fick tillbaka mensen efter 6 (!) veckor. Kanske berodde på att jag inte fick amma första dagarna. Ammade därefter i 10 månader varav 4 månader helamning. Känns rätt skönt nu när vi bestämt oss för att jobba på syskon för mensen är regelbunden sedan några månader tillbaka. Hoppas nu bara att det går lika lätt som med Evina.

    Vi hade ju först tänkt vänta minst 3 år med syskon men som situationen är just nu med jobb/studieplaner, ekonomi etc så har vi bestämt oss för att göra några försök på en vinter/vår 2010. Får väl se om naturen vill detsamma som vi. 
    ♥ Evina 080509 ♥ annaharr.se
  • AnnaMa
    AnnaH skrev 2009-04-21 21:28:36 följande:
    Du har så rätt. 2 - 3 maj samt 13 - 14 juni verkar de köra på Nolia.---Jag fick tillbaka mensen efter 6 (!) veckor. Kanske berodde på att jag inte fick amma första dagarna. Ammade därefter i 10 månader varav 4 månader helamning. Känns rätt skönt nu när vi bestämt oss för att jobba på syskon för mensen är regelbunden sedan några månader tillbaka. Hoppas nu bara att det går lika lätt som med Evina. Vi hade ju först tänkt vänta minst 3 år med syskon men som situationen är just nu med jobb/studieplaner, ekonomi etc så har vi bestämt oss för att göra några försök på en vinter/vår 2010. Får väl se om naturen vill detsamma som vi. 
    Jag är sugen på en liten 2010, så vi får väl se hur det går med det. Jag har jobbat sedan i december och har endast arbete maj ut, sedan är jag föräldrarledig i ca tre månader, och sen arbetslös... drygt. Men det blir väl att springvicka för min del, så då kan det vara skönt att ha en plan. Arbetsmarknaden är tung just nu, och lärarjobb existerar inte, så tur jag har dubbelexamen, så det blir till att vicka i förskolan. Jag är glad över att jag ändå fått jobba i 6 månader och fått upp min sgi rejält. Inte illa heller att jag fick en rejäl lönehöjning förra veckan
    Jonna 080514
Svar på tråden Umemorsorna snackar vidare (Del 2)