Inlägg från: Malle85 |Visa alla inlägg
  • Malle85

    Maj mammor 2008 nummer 6

    Jag har med hittat hit, bra av dig att göra en ny tråd. Gillar att denna tråd fortfarande håller vid liv. Är alltid en sådan trevlig stämmning här.

  • Malle85

    Jag har med blivit förskyld men är på bättringsvägen. Som tur är så verkar Amanda har klarat sig, lite snorig, men inte så det stör henne.

  • Malle85

    Facebook är en bra sida, är själv medlem där, och många av mina vänner!!

    Idag klättrade Amanda upp för hela vår trapp, alldelles själv, vi har inte haft grind på grund av att hon innan inte kunnat, men så idag, var hon uppe på mindre än 2 minuter. Stod såklart bakom ifall något skulle hända! Men nu så ska en jobbarkompis till min man snickra ihop två grindar.

  • Malle85

    Ja, jag håller med er, det är väldigt roligt och se hur mycket de förstår. Jag märker på Amanda med att hon observerar mycket, sen gör hon likadant. Som på hennes vagn är det en ratt och en ringklocka. Innan förstod hon inte hur hon skulle göra för att plinga på klockan, vi visade. Sedan ett par dagar senare så gör hon det bara.
    Hon har även lärt sig nu att äta själv, men vi måste hjälpa att lägga mat på skeden, sen stoppar hon maten i munnen. Men nu till en början behöver det vara mat av lite kladdigare variant, men det är kul och se att hon förstår hur hon ska göra, bara att tekniken än så länge inte redigt bra, men det kommer.

    Ja, nu börjar det ju bli kallare med ute. Hur klär ni era barn på morgonen, om ni ska iväg till dagis eller till en annan plats?
    Jag kör lager på lager. Ett par tajts under byxorna och och t-shirt eller långärmad, sedan munktröja över och sedan tunnare jacka.

  • Malle85

    Åhh, jag blir så himla trött. Detta tjat från vänner och bekanta om Amanda går än, mellan gångerna glömmer jag bort det. Men så fort någon tar upp det, så påminns jag åter igen. Och Amanda är verkligen inte intresserad av att gå med gåvagnen, gå när man håller händer, ett par små snubbliga steg och sen sätter hon sig igen. Och nästan var gång så försvarar jag med att Amanda är ju så bra på så mycket annat.
    Och när vi tittar på sidor på nätet så står det att en del barn inte börjar gå förrens 16-17 månader eller ännu senare.
    Vi har snart tappat tålamodet. Och då blir det inte bättre för att folk tjatar, ja när till och med min egen pappa tjatar. "Men Amanda nu måste du väl börja gå någongång"!

    Ville bara avreagera mig lite...:(

  • Malle85

    Skönt att höra. Jag har en förmåga att ta det mesta personligt.
    Tror ni på att man kan lära barnet gå genom att träna och öva? Eller tror ni det kommer mer naturligt? Att dom en dag bara släpper och lär sig själva.

  • Malle85

    Vilken härlig helg!
    Här har vi myst hela helgen, fredagen var hon hos farmor och farfar och i lördags var vi hos mormor och morfar.
    Nu har vi även börjat "bebisverkstaden" här hemma....hihih...så hoppas hoppas....inom snar framtid.

  • Malle85

    Ikväll så gick Amanda med sin gåvagn, åh så stolta föräldrar vi var. Hon ville inte sluta gå. :)

    Våran helg har varit så härlig, Vi var på höstmarknad på Astrid Lindgrens värld, även om Amanda ännu inte vet vilka Pippi och Emil är så tror jag hon tyckte det var kul att se på lite teater.

  • Malle85

    Ja, det är så kul att se. Och man såg på henne att hon var lycklig för att äntligen kommit över en tröskel och våga.

  • Malle85

    Vi ska dit den 23 nov med Amanda. Ja, vi mår så bra så, inga sjukdomar än.."peppar peppar"" hihihi

  • Malle85

    Mitten av juli, så det är långt kvar. Plussade i morse.

  • Malle85

    Hej! Hur har ni det alla? Har det kommit snö hos någon av er, eller är det tråkväder som här med mulna och dimmiga dagar?

  • Malle85

    Ja, Amanda är likadan, hon äter nästintill allt. Men favoriterna är fiskbullar och spagetti och köttfärssås. På dagis äter hon jättebra, ibland äter hon mest av alla.

  • Malle85

    Idag blir Amanda 1½ år. Tiden går i sånt högt tempo. Det är inte klokt!

  • Malle85

    Ja, det tror jag minnsann att det är.
    Måste bara få skriva, igår ställde sig Amanda upp på egen hand, så nu hinner jag ta kort på henne och till och med få en puss innan hon sätter sig igen.

  • Malle85

    Idag var vi på bvc, 10430 g och 76 cm lång är nu Amanda. Och så vi på läkarbesök nästa tisdag p g a av att Amanda inte går än. De ska kolla om det är några höftproblem, vilket jag inte tror.
    Så fick hon sprutan för mässling och röda hund.

  • Malle85

    Idag tog Amanda sina första staplande steg. Vi är så stolta, och det komiska var att vi precis innan hade varit på bvc och träffat en barnläkare som skulle undersöka henne om varför hon inte går.

  • Malle85

    Tack alla! Nu blir det öva, öva och åter öva här hemma. Men ska bli kul och visa på dagis vad hon lärt sig.

Svar på tråden Maj mammor 2008 nummer 6