• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Mimmi 71
    mage06 skrev 2009-12-18 07:35:27 följande:
    Hej på er! Är det någon här som använt transferpapper i er skrivare för att överföra till tyg? Vi har en laserskrivare och det verkar vara svårt att få tag på transferpapper till den? Har googlat som galen...några tips? Hur har kvalitén varit?Tack på förhand!
    Jag har ett exempel på transferprint på min blogg - men då har jag använt mig utav vanligt för bläckstråle. Tycker det höll bra i tvätten. Transferpappret för ljusa tyger blev bättre än det för mörka tyger.

2.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/RtmWFXJJ32I/AAAAAAAAAFE/2ppMrvbgPa0/s1600-h/tryck.JPG

Du kan se mer om du letar dig fram till 1 september 2007 bland mina blogginlägg.
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2009-12-18 07:50:29 följande:

Då hade jag räknat rätt tyvärr . Pengarna är endast "bokade" på mitt konto ännu. När jag får mina varor och kan se den faktiska fakturan. Amda: Känner du igen problemet? Det är min tråd från Threadart.
    Betalade du med paypal eller med betalkort? Vet att när jag betalat med paypal kan det ta några extra dagar innan det syns som dragna och inte bokade. Du får med en faktura i paketet med där allt står med hur mycket frakt blev det då i dollar? Det är inte så att du fått betala växlingskurs för vissa banker har börjat med det.
  • Mimmi 71
    AMDA skrev 2009-12-18 08:58:27 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-12-18 07:50:29 följande:
    Betalade du med paypal eller med betalkort? Vet att när jag betalat med paypal kan det ta några extra dagar innan det syns som dragna och inte bokade. Du får med en faktura i paketet med där allt står med hur mycket frakt blev det då i dollar? Det är inte så att du fått betala växlingskurs för vissa banker har börjat med det.
    Nej, jag tror inte detta. Nu är pengarna dragna och kontoutdraget säger att det har kostat 184,82 USD. Min orderbekräftelse säger 120,32 USD exkl frakt, mao ord då blir frakten nästan 65 USD vilket är en hel del enligt mig. Å andra sidan så är det ett bra pris från början. Kikade ju även på ABC och där köpte man 100 rullar för 169 inkl frakt, men nu har jag ju köpt till ett trådställ för dessa 184 USD.
  • Mimmi 71

Är det bättre att betala genom PayPal. Inser att man behöver skaffa ett sådant konto om man skall köpa broderier.

• Pumpalicious

pst! Regnbågsrandig interlock hos mjukatyger, 37,50kr metern!!!!

• Kaja

Mimmi 71 skrev 2009-12-18 09:12:26 följande:

Är det bättre att betala genom PayPal. Inser att man behöver skaffa ett sådant konto om man skall köpa broderier.
    Det är säkrare och mycket smidigare med PayPal. Fattar inte att inte Sverige har anammat det systemet också. Toksmidigt när man handlar på Ebay eller Etsy. Många företag accepterar också PayPal. Så i stället för att varje litet pluttföretag ska hitta på sin egna säkra betalning så köra alla via PayPal...
  • Bling1975

Jag älskar paypal, har man väl reggat sitt kort också så går det supersmidigt att handla. Där hatar jag Tradera och alla jobbiga banköverföringar.

• klara07
    Pumpalicious skrev 2009-12-18 13:02:06 följande:
    pst! Regnbågsrandig interlock hos mjukatyger, 37,50kr metern!!!!
    Det priset hann hon ändra på mitt i min beställning.
    Så jag bestämde mig för att jag inte behövde nåt mer tyg.
  • Skumboll

Även om jag hann göra min beställning av regnbågstyget så fick jag det inte till det priset.
    Nu vet jag inte om jag ska stryka hela ordern istället, känns sådär kul att betala 175 spänn i frakt.

Någon som är nöjd med trollen i interlock? är det något att behålla ordern för?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd