• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • ak74

Här får man passa på att sy medans gubben är borta. Han har 2 innebandymatcher att döma så han blir borta hela dagen. Hoppas nu bara barnen inte bråkar för mycket...
    Och så är det 1000 frågor.... Vad ska du sy? Vem är det till? osv osv... Det är ju julklappar jag ska sy!! Sluta fråga!!!

Tror ni att man kan sy en tunika i det rosa kanintyget med en cerice velourkjol till en 6-årig flicka? Till hennes storasyster på 9 år tänkte jag mig ett liknande set fast med blommig tunika...

Funderar på om jag ska ta mig ut en sväng och fota det gnistrande vinterlandskapet nu när solen visar sig termometern visade på -17 grader i morse.

• mage06

Mimmi: Tack för svaret ang. transferpapper! Jag får nog "hyra in mig" på en bläckstråleskrivare då. Det ser fint ut ditt tryck! Jag är sugen på screentryck också men då måste jag nog gå en kurs först...{#lang_emotions_undecided}

• GOBLIgobli

Helt ot men vill bara beklaga mig lite...

Igår fick jag åka ambulans för första gången. Det började med att jag fick svinsprutan på jobbet och en till två minuter senare, direkt när jag gått tillbaka till min truck, började jag må illa och bli snurrig. Klev av trucken och sen blev det svart. Vaknade av att jag satt på golvet och en höll i mit huvud och sa att det blödde. Jag hade alltså rasat bakåt och dammat i bakhuvudet i betongen. Fick en bula som sprack och heter duga. Sen kom ambulansen och de ville ta med mig in för röntgen för säkerhets skull.
    Allt gick bra till slut, inga skador syntes på röntgen men jag skulle ta det lugnt pga ev. hjärnskakning. Det jag däremot inte fattar hur jag kunde svimma av på det sättet för jag kopplar det till sprutan jag fick. Doktorn hade inte heller någon förklaring till det.
    Sitter nu med öm arm på stickstället, öm nacke och ett bakhuvud som ff blöder lite.
    Surfa på fl är väl det jag mäktar med.

• ak74
    GOBLIgobli skrev 2009-12-19 14:13:03 följande:
    Helt ot men vill bara beklaga mig lite... Igår fick jag åka ambulans för första gången. Det började med att jag fick svinsprutan på jobbet och en till två minuter senare, direkt när jag gått tillbaka till min truck, började jag må illa och bli snurrig. Klev av trucken och sen blev det svart. Vaknade av att jag satt på golvet och en höll i mit huvud och sa att det blödde. Jag hade alltså rasat bakåt och dammat i bakhuvudet i betongen. Fick en bula som sprack och heter duga. Sen kom ambulansen och de ville ta med mig in för röntgen för säkerhets skull. Allt gick bra till slut, inga skador syntes på röntgen men jag skulle ta det lugnt pga ev. hjärnskakning. Det jag däremot inte fattar hur jag kunde svimma av på det sättet för jag kopplar det till sprutan jag fick. Doktorn hade inte heller någon förklaring till det. Sitter nu med öm arm på stickstället, öm nacke och ett bakhuvud som ff blöder lite. Surfa på fl är väl det jag mäktar med.
    Stackars liten!
    Så brukar jag reagera på alla sprutor. Spänner mig så mycket innan och under själva sprutan och sen när allt är över slappnar jag av och allt blod rinner ur skallen och jag svimmar.
    Surfa på du... En bula i skallen är inte att leka med
  • Mimmi 71
    Helt ot men vill bara beklaga mig lite...Igår fick jag åka ambulans för första gången. Det började med att jag fick svinsprutan på jobbet och en till två minuter senare, direkt när jag gått tillbaka till min truck, började jag må illa och bli snurrig. Klev av trucken och sen blev det svart. Vaknade av att jag satt på golvet och en höll i mit huvud och sa att det blödde. Jag hade alltså rasat bakåt och dammat i bakhuvudet i betongen. Fick en bula som sprack och heter duga. Sen kom ambulansen och de ville ta med mig in för röntgen för säkerhets skull.Allt gick bra till slut, inga skador syntes på röntgen men jag skulle ta det lugnt pga ev. hjärnskakning. Det jag däremot inte fattar hur jag kunde svimma av på det sättet för jag kopplar det till sprutan jag fick. Doktorn hade inte heller någon förklaring till det.Sitter nu med öm arm på stickstället, öm nacke och ett bakhuvud som ff blöder lite.Surfa på fl är väl det jag mäktar med.
    Aj, aj! Hoppas du piggnar till.

Surfa är väl så bra som något annat, det också
  • Mimmi 71
    mage06 skrev 2009-12-19 13:20:50 följande:
    Mimmi: Tack för svaret ang. transferpapper! Jag får nog "hyra in mig" på en bläckstråleskrivare då. Det ser fint ut ditt tryck! Jag är sugen på screentryck också men då måste jag nog gå en kurs först...
    Varsego! Men inte tror jag du behöver gå på kurs för screentryck. Det finns många självlärda i det ämnet. På screentec.se får du bra instruktioner. För min del så kanske det kan bli nästa års julklapp. Känns som det är det enda i utrustningsväg som jag saknar nu
  • GOBLIgobli

Tack mimmi och ak.
    Men då var det nog det som hände, jag var säkert med spänd än jag trodde. Skulle suttit kvar en stund.

• uniMog

Oj men Gobli vad läskigt :-O

I can Cum Lauder
  • GOBLIgobli
    Pejgan skrev 2009-12-19 14:59:39 följande:
    Oj men Gobli vad läskigt :-O
    Jo och det läskigaste var glappet mellan att jag stod upp och sen vaknade på golvet.
  • Indratvillingmamma
    Helt ot men vill bara beklaga mig lite...Igår fick jag åka ambulans för första gången. Det började med att jag fick svinsprutan på jobbet och en till två minuter senare, direkt när jag gått tillbaka till min truck, började jag må illa och bli snurrig. Klev av trucken och sen blev det svart. Vaknade av att jag satt på golvet och en höll i mit huvud och sa att det blödde. Jag hade alltså rasat bakåt och dammat i bakhuvudet i betongen. Fick en bula som sprack och heter duga. Sen kom ambulansen och de ville ta med mig in för röntgen för säkerhets skull.Allt gick bra till slut, inga skador syntes på röntgen men jag skulle ta det lugnt pga ev. hjärnskakning. Det jag däremot inte fattar hur jag kunde svimma av på det sättet för jag kopplar det till sprutan jag fick. Doktorn hade inte heller någon förklaring till det.Sitter nu med öm arm på stickstället, öm nacke och ett bakhuvud som ff blöder lite.Surfa på fl är väl det jag mäktar med.
    Oj vad läskigt! Nästa gång du får en spruta eller tar blodprov eller så kanske du ska sitta kvar en stund. Otur att du slog dig så illa!

Min pojk svimmade efter att han tagit bort stygn, han sa inget alls där inne och allt gick bara fint, sen ut genom dörren och så stöp han. Är nog spänningarna som släpper. Honom hann jag fånga dock för jag såg att han blev vit.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd