• Anonym

    Vad väger du som är kring 170-175 cm?

    Såg en annan liknande tråd och blev lite nyfiken på vad du som är mellan 170-175 cm väger?
    Skriv gärna din längd och vikt. Håller  själv på att gå ner i vikt men har lite svårt för att se om jag verkligen är "normal" (vilket jag är enligt mitt bmi, men i spegeln känns det annorlunda), därav min undran.

  • Svar på tråden Vad väger du som är kring 170-175 cm?
  • Anonym

    170 cm och väger 84 kg nu. försöker gå ned i vikt och mitt bmi är för högt. har dock en ganska propotionelig kropp med jämt fördelat fett ;). men det är inge kul att se sig i spegeln längre...

  • Anonym

    Är 176 cm och vägde 89 kg innan jag blev gravid, men skulle vilja väga runt 70 kg som jag gjorde innan första graviditeten..

  • Anonym

    172 och väger 69 nu. fick barn för fyra månader sen. Vill tillbaka till  62 som jag vägde innan graviditeten.

  • Anonym

    Ni som gått ned i vikt, vilka metoder har ni använt? Diet? Motion?

  • Anonym

    176 cm, vägde 78 kg innan jag blev gravid. Efter graviditeten vill jag komma ner till 68-70. Men känner mig ändå inte så fruktansvärt tjock när jag väger 78.

  • Anonym

    Är 175 cm lång varit anoretisk i många år min vikt som lägst runt 40 kg sedan följde några år då jag vägde 50-60 men sedan fick jag problem med sköldkörteln och äntligen så väger jag normalt kanske lite till väger runt 75-80 kg pendlar lite i vikt fortfarande
    inga problem med sköldkörteln just nu men kilona hänger kvar och jag är så tacksam för mina bilringar

  • Anonym

    det verkar som att mångas trivselvikt eller målvikt ligger på: längden - 114 till 110? eller är det bara en slump?

     är 170 trivselvikt ca 55-58. men är "finlemmad" och har hellre lite extra fett än ser smal ut, bättre proportioner och lite reserv. ekvationen ovan kanske är relaterad till skeletttyp också. benstomme osv.

  • Anonym
    Anonym (happy) skrev 2010-01-28 14:42:01 följande:
    mitt bmi ligger oxå högt,men min kroppsbyggnad gör att jag ser ut att väga avsevärt mindre.läkaren tvivlade på min vikt,så jag fick ställa mig på vågen.vad jag vill säga med det är att du kan vara normalviktig även om du är högt upp på bmi-skalan,eller t.o.m lite över.det är ett ganska brett spektrum.och alla har vi olika kroppstyper,även om vi är lika långa och väger lika mycket.

    jag gick ner i vikt genom att äta ofta,varannan/var tredje timma och lägga till mycket mera fett i kosten än vad jag åt tidigare.det gick fort att tappa kilon,40 kg på 16 månader är mycket,men jag kunde knappast äta mera än vad jag gjorde.jag gick frivilligt till en dietist på vårdcentralen för att få stöd,tips och råd,under tiden,samt för att ha en liten sporre.lycka till med viktminskningen!
    Jag bantar genom en diet där man får äta och ja, jag äter också egentligen mer nu än vad jag gjort tidigare - jag äter rätt!
    Mår faktiskt väldigt bra av denna diet och kilona försvinner vecka efter vecka, känns skönt men samtidigt har jag lite svårt att hänga med, jag ser fortfarande mitt överviktiga jag, inte mitt nuvarande faktiskt normalviktiga jag...
  • Anonym

    Ts vad kör du får diet? Jag försöker med pulverdiet men det är inte kul och jag känner mig hungri hela tiden.

  • Anonym
    Är 176 cm, väger just nu 76 kg och AVSKYR mina lår och min mage. Det sitter INTE bra fördelat och jag har gått upp cirka 10 kilo sedan i somras så inga av mina kläder passar.

    - Väger 76-77 kg som mest, nu. 
    - Vägde som minst 53 kg till den här längden i typ 9an och blev uppföljd av skolsköterskan som tvingade mig att lägga om mina helt fungerande matvanor (suck).
    - Min favoritvikt är just under 60 kg. Satsar på att väga 60 kilo fullt påklädd innan sommaren. Det här fungerar bara inte och jag kan inte dyka upp på det stående sommarjobbet utan att passa i mina jobbkläder....vägrar!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-01-29 23:24:15 följande:
    Är 176 cm, väger just nu 76 kg och AVSKYR mina lår och min mage. Det sitter INTE bra fördelat och jag har gått upp cirka 10 kilo sedan i somras så inga av mina kläder passar.- Väger 76-77 kg som mest, nu. - Vägde som minst 53 kg till den här längden i typ 9an och blev uppföljd av skolsköterskan som tvingade mig att lägga om mina helt fungerande matvanor (suck).- Min favoritvikt är just under 60 kg. Satsar på att väga 60 kilo fullt påklädd innan sommaren. Det här fungerar bara inte och jag kan inte dyka upp på det stående sommarjobbet utan att passa i mina jobbkläder....vägrar!
    Hmm, fyller 21 år i sommar ifall min text väcker frågetecken.
  • Anonym

    väger 76 kg, har fött barn för två månader sen.. min normalvikt ligger på 66 kg. är 170 cm

  • Anonym

    170 cm lång
    69 kg
    85 cm i midjemått (navelhöjd)

    Lite mycket kanske men efter fyra barn så är det resultatet och än är jag inte motiverad att göra något åt det.

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-01-29 10:46:35 följande:
    Ts vad kör du får diet? Jag försöker med pulverdiet men det är inte kul och jag känner mig hungri hela tiden.
    Ät riktig mat och rör dig. Pulver är bara ett sätt att bryta en dålig vana. Tror inte att det hjälper ett skit. Lycka till!
  • Anonym

    173 lång, ligger runt 80kg nu, ska ner till 70kg nånstans... sen e jag nöjd, men jag anser mig inte som stor, jag drar 42 i byxor, M på överkroppen... beror nog på hur det är fördelat, kroppstyp osv...

Svar på tråden Vad väger du som är kring 170-175 cm?