• s87a

    Halmstad tråd, fortsättning del 2

    VampireGirl skrev 2010-10-09 17:41:38 följande:
    Vad skönt han ändå fick komma till dagis när han var feberfri.
    Låter äckligt med såna blåsor, hoppas Svea slipper få några såna.
    Går det bra annars för Jamie på dagis?
    Hur går det för dig och magen?
    Jag har nytt konto.

    Jo det går fint på dagis, märktes inget på honom i fredags att han inte varit där på över en vecka, han var som vanligt ändå.
    Hur går det för Svea? Går hon varje dag?
    Jamie går tisdag-fredag 8:30-12:15. Så han får frukost, frukt & lunch och sen när han kommer hem sover han middag, så det blir mkt fritid numera, vilket visserligen är ganska skönt.

    Med magen går det bara fint, är i vecka 28 nu, går in i vecka 29 på onsdag, så det flyter på fort nu tycker jag. Kan inte förstå att vi kanske har vår bebis här om 12-13 veckor, helt sjukt vad fort det gått.

    Hur går det med er lilla familj?
  • s87a
    VampireGirl skrev 2010-10-11 12:38:50 följande:
    Svea går mån-tors 8.30-12.15 så hon får frukt och lunch. Oftast håller dom på tar bort frukosten bär vi kommer men nån liten macka brkar hon nalla åt sig
    Det går kanon för henne fortfarande! Idag hade hon trillat ner från en stol och fått näsblod... var bara en tidsfråga så som hon far upp och ner överallt.

    Ojoj redan v29, ja tiden far verkligen iväg. Esbjörn blir 2 mån på lördag, tycker tiden bara rusat iväg.

    Allt går bra här, börjar få kläm på komma upp på mornarna och få iväg Svea till dagis. Oftast är man på öppnis med Esbjörn och sen em är man hemma fixar käk och kanske går ut en runda med beroende på väder och hur det klaffar med mat till lilleman.
    Nu har han börjat sova 6h isträck ganska så regelbundet så är väldigt skönt nattetid. Ska bara få bort han vaknar kl 04, går hellre upp 06 och är pigg än är uppe 4 somnar om och är som en zombie på fm.

    Har du koll på vilka tider och om det är varje tisdag man kan fota på Göte Karlsson när dom ska komma in i Hallandsposten??
    Koll har jag inte men har för mig att det är varje tisdag kl 13-17 om ajg inte är helt ute och cyklar. Kan även vara så att det bara är varannan tisdag? Bäst att kolla upp det då jag inte är helt säker.
    Står nog i hallandsposten om inte annat.

    Skönt han sover såpass bra om natten.
    Jamie var inte frisk länge han, var på dagis i fredags bara och idag är han ju ledig från dagis, men sov inte alls bra inatt eftersom han åkt på en förkylning, men med en förkylning kan man ju skicka dom till dagis för snoriga är dom ju nästan jämt där ändå sa dagis till oss, men de e de att han sover så jäkla uselt när han är förkyld och då blir han så gnällig och inte lätt att ha och göram ed och då har han ingen nytta av dagis ändå. Men jag hoppas han ska kunna sova någorlunda inatt och gå till dagis som vanligt imorgon.

    Har ni också fotografering nu i oktober? Jamie ska fotas på dagis den 20:e. 
  • s87a

    Btw, ni som bor hos hfab ni med, vet du hur mkt som läggs in på fonden varje månad?

  • s87a
    VampireGirl skrev 2010-10-11 13:25:36 följande:
    På torsdag ska Svea fotograferas :)

    Usch då tråkigt han blev förkyld direkt nu när han var tillbaka på dagis igen.
    Men hur är Jamie efter någon timme efter frukosten då? Piggnar han till?
    Svea är ju morgontrött av sig och sen efter bara nån timme är hon pigg och glad även om hon sover dåligt pga tänder/förkylning så jag brukar skicka henne till dagis i af och hon är sitt vanliga jag där. Bara med maten hon krånglade nu med kindtanden då den kom, annars var det inget.
    Annars ringer ju dagis om han inte orkar leka med dom andra.

    Ja jag får kolla upp hur det ligger till.
    Jamie är som vanligt idag fast han blir trött mkt tidigare eftersom han inte sov hela natten, antagligen skickar jag honom till dagis imorgon så får dom mot förmodan skicka hem honom annars.
    Sist fick han ju feber på dagis och då somnade han när dom var ute på promenad så dom ringde mig och sa att han ändå sov så jag behövde inte hämta honom utan dom skulle ringa mig när han hade vaknat, så han var på dagis lite längre än han skulle den gången. Men annars får han ju inte sova där egentligen.
  • s87a
    VampireGirl skrev 2010-10-11 13:52:27 följande:
    Ok men schysst av dom han fick sova klart trots det blev längre stund än han får vara.
    Svea är alltid supertrött när man hämtar henne så ibland somnar hon till i vagnen men oftast hinner man hem så hon kan sova i af 1 timme.
    Idag har hon sovit snart 1,5 timme men varit full rulle hela helgen och kanske blev hon extra trött av få näsblod
    Ja Jamie brukar också bli helt slut när han ska hem, somnar antingen i bilen eller i vagn/cykel på väg hem & vaknar inte ens när man klär av honom ytterkläderna. Så det är skönt dom kör slut på honom där ;)

    Svea har bara börjat sova middag nu när hon började på dagis va, för annars brukade hon väl inte sova om dagarna va?
    Ja usch stackars liten, det är så synd om de små när dom skadar sig, speciellt när det 'syns'.. minns när jamie skrapade upp ansiktet från panna till mun i somras när han trillade & slog i asfalten. Sen dagen efter så spräckte han läppen, så han såg inte klok ut. Men nu är det faktiskt mindre olyckor när han inte är så ostadig som han var då, *peppar peppar*. Nu är skadorna mer självvållande eller vad det heter, typ när han lägger en filt över huvudet och springer in i en vägg eller kastar sig in i väggen men då får han ju faktiskt skylla sig själv lite grann ;)

    Har svea ont i näsan med eller är det glömt nu?
  • s87a
    VampireGirl skrev 2010-10-11 21:32:02 följande:
    Nej hon verkar inte ha haft ont i em utan har busat på som vanligt. Lite tröttare än hon brukar på kvällen men är alltid så på måndag när hon varit ledig från dagis en längre stund.
    Innan sov hon nästan aldrig middag så det började hon med nu efter dagis, men är nog väldigt bra för henne har hon ny ork, energi igen och man behöver ine natta henne förrns kl 19. Innan sov hon ju 18-06 och var alltid superkinkig sista 1,5-2h innan läggdags.

    Svea gör med mest självförvållade skador, men behöver dom väl göra för att lära sig.
    Ja det är nog bra med en liten tupplur, dom är ju såpass små än.

    Usch Jamie vaknade inatt och skruvade sig och spände hela magen som om han hade kramper, han hade inte bajsat på tre dagar och han brukar alltid bajsa en gång om dagen ungefär samma tid. Tryckte i honom messmör och nu har det äntligen kommit ut, det var hårt men skönt det kom ut i alla fall.
    Vet du nåt man kan ge förutom messmör, svårt att få i honom det. Sån katrinplommonpuré för bebisar kanske funkar nu med?
  • s87a
    VampireGirl skrev 2010-10-12 11:25:02 följande:
    Jag körde katrinplommonpure länge till Svea, tror det va nu i våras jag slutade med det för nu kan hon äntligen göra det själv utan man behöver ge nåt.
    Annars när hon va mindre gav vi laktulos tror jag det hette, för hon kunde inte bajsa så hård va hon i magen när hon var bebis. Har aldrig testat messmör faktiskt, men skönt det funkar på Jamie.
    Ja han har aldrig haft problem med det innan så jag fick smått panik inatt när jag inte hade nån puré hemma som han kunde få, eftersom han inte äter puré längre. öste i honom messmör och ja det löste det ju, men nu har jag handlat hem lite blåbär- och katrinplommonpuré så om det händer igen är jag beredd i alla fall.
  • s87a

    Jahapp, jamie var på dagis i fredags och idag, nu har han åkt på feber igen, fan va lamt de e när de bara snurrar runt såhär. suuuuck

  • s87a
    VampireGirl skrev 2010-10-12 21:44:04 följande:
    Ja det är trist med dessa virus som far omkring, men förhoppnignsvis åker dom på många nu i början och sen klarar dom det bättre efter han
    Hehe ja man får hoppas det.
  • s87a

    Usch så tjurigt det är här hemma, vet inte om det beror på att Jamie håller på att få massa tänder eller vad det är.
    Missnöjd är han i alla fall, och sambon måste bära Jamie hela dagarna, och vägrar han bära honom slutar det i hysteriska skrik som väcker halva stan.
    Ska man bara bita ihop och lyssna på skriket eller ska man bära Jamie i det läget? Så tråkigt att bära runt på honom när han kan gå.

Svar på tråden Halmstad tråd, fortsättning del 2