Inlägg från: Nanna08 |Visa alla inlägg
  • Nanna08

    Bf i jan/feb 2011 från Malmö

    SBM skrev 2010-08-19 19:35:19 följande:
    Jag var på inskrivning i v 10, dagen efter fick jag tid till kub som var 1 månad senare i v 14. Efter kub bokade vi in tiden för rul tillsammans med ul-bm som kommer att vara den 22 september, kommer då vara i v 19+4 så jag kommer att vara nästan i v 21. Jag går privat på Capio men gör ul på Cura.
    Det känns långt fram, men där var inga tidigare tider och den bm tyckte att det var bra om man väntade någon v efter v 18 så barnet hade växt till sig lite så man såg lite mer. Det är lätt att vara ivrig och otålig på att behöva vänta några extra v.
    Jag kommer att få höra hjärtat i v 18 när jag ska till bm så det är en liten hållpunkt för oss.

    Nanna: Min mamma visste redan att jag var gravid utan att jag hade sagt något, hon hade sett det i mina ögon. Jag har tydligen en annan blick som gravid. Hade det när jag väntade dottern också sa hon. Det enda jag känner är att det känns som att jag har grus i ögonen och kliar, hade likadant med dottern. Har aldrig det som icke gravid.
    Ah där ser man. Nu när du säger det med att det kliar mycket i ögonen så stämmer det faktiskt in på mig. Är ofta grusig i ögonen.
  • Nanna08

    Nu har jag och sambon köpt barnvagn Lite tidigt, men barnaffären G-knapp här i malmö hade 2000 kr rabatt på alla deras emmaljunga 2010:or + att fotsack ingår. Så vi slog till Är supernöjd!

  • Nanna08
    SBM skrev 2010-08-23 21:47:41 följande:
    Vad roligt :) Vad blev det för någon? Vilken färg?

    Jag kommer inte kunna boka en fast plats på friskis vattengympa. Min man har träning på onsdagar samma tid så vi kommer att turas om. Vi vill inte vara beroende av barnvakt varje onsdag heller. Min man jobbar skift också så det gör det hela ännu svårare att komma iväg.
    Det blev en Emmaljunga ozone. Färgen på liggdelen: http://www.emmaljunga.com/img/403/27884.jpg
    och sittdelen: http://strollersandprams.com/strollers/image/4855/stroller.jpg

    Längtar tills vår bebis kommer ligga där
    EmmaEmmaEmma skrev 2010-08-23 21:55:08 följande:

    Mitt första inlägg här på familjeliv så jag hoppas att jag gör rätt


    Jag och min sambo väntar vårt första barn som ska komma i början av februari. Ska på UL om 3 veckor så efter det vet vi nog lite mer säkert när bebisen kommer.  Vi bor i vellinge så det är inte riktigt malmö, men nästan Tungan ute


    Välkommen och grattis!

    Jag ska på ul om en och en halv vecka. Ska bli så kul!
  • Nanna08
    rontgensyrran skrev 2010-08-25 08:57:08 följande:
    Det har även vi gjort. För oss blev det en begagnad svart brio happy. Kommer nog också bli riktigt nöjd med den! Ser ut som ny och det ingick en hel massa saker :) Emmaljunga har också väldigt fina vagnar men de flesta av dem tar lite mer plats ihopfällda. Och min bil är lite dum att packa in i.
    Ja de stora emmaljunga med 4 fasta hjul, blir väldigt stora ihopfällda. Men den vi köpte blir jätteliten ihopfälld och den väger bara 10 kg. Perfekt för mig som inte är så stark

    Hoppas du blir nöjd med din happy, den är ju väldigt rymlig iaf  =)
    carrobarro84 skrev 2010-08-25 10:20:42 följande:
    angående barnvagnar hade jag en mardröm inatt, drömde att bebisen kom lite tidigare, typ nu. men vi hade ingen barnvagn och det är ju ett par veckors leveranstid. Så nu sa jag till sambon att direkt efter RUL ska vi beställa vagnen. Längtar som en tok, men vill vänta tills efter då man kanske kan beställa en åkpåse i rosa om det blir en tjej. Gillar den rosa färgen så mycket men den passar ju inte så bra till en pojke. Då finns det mer passande färger. Så jag väntar med spänning tills i slutet av september för att beställa barnvagn
    Det låter som en bra idé. Jag och sambon ville ändå ha färger som passar till både och men sen kommer jag nog bädda med rosa/blått beroende på vad det är för liten sak som gömmer sig därinne. Någon speciell vagn du kollat på?

    Imorgon går jag in i v.17. Det spänner som bara den i nedre delen av magen ibland. Antar att det är livmodern som växer och lite ligament och sånt. Mina små fladder som jag kände innan har avtagit, lite tråkigt :( jag tror min moderkaka har hamnat i framvägg och därför känner jag inte lika bra längre. Vi får se på fredag nästa vecka vad de säger på ul.

    Har era magar vuxit nått? När jag ligger ner så är magen helt platt och även på morgonen, men på kvällen så ser man verkligen.
  • Nanna08
    carrobarro84 skrev 2010-08-25 17:09:11 följande:
    det blir en bugaboo för oss. ska beställa på nätet med vagn, babyskydd + adapter och med bas till bilen och åkpåse allt för ca 10 000 kr. En ny bugaboo kostar 10 250 kr i sverige men då får man ju ingen åkpåse eller babyskydd etc.

    Jag går in i vecka 18 på fredag. har knappt kännt några fladdringar alls men några små buffar om jag råkat hålla handen på magen. Mne känner inte annars. men hade ev. min moderkaka i framvägg vid KUBen så det kan ju vara därför även fas5t BM sa att det inte gjorde nån större skillnad.

    Magen har inte växt så mkt, visst lite större än vanligt, o jag kommer inte i alla gamla byxor eftersom jag fått lite bredare höfter också. Men när jag har ätit är magen som en ballong. Magen är inte helt platt när jag ligger ner, en liten bula längst ner kan jag inte dra in så det är en bebis där nånstans
    Va kul bra där med vagnen att man får i princip allt med.
    När ska du på rul?
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-08-25 17:49:12 följande:
    Hej tjejer!
    Va på vul igår (18+0).... såg en liten pojke som verkade må prima =) Så nu har de första bebisklädern inhandlats... underbart!! Konstigt nog hade både jag o min sambo gissat på att vi skulle ha en flicka, så nu får han heta Tilde... hi hi =) Jag tycker det är mycke svårare att hitta på pojknamn...
    Har min moderkaka i bakvägg, så jag känner en hel del fosterrörelser.
    När det gäller vagn så är jag inne på teutonia mistral S, teutonia fun eller Icandy apple. Ska ta mig till "barnliv" i helgen (som säljer både de märkena) och jämnföra lite. Tycker Icandy vagnen är sååå fin i turkos/svart (sittdel). Men är osäker på om sufletten är lite väl liten =(
    Åh så roligt med en liten pojke Jag tror det gömmer sig en pojke i min mage, men sambon tror det blir en tjej. Nästa fredag får vi förhoppningsvis veta.

    Mistralen kollade vi på innan, riktigt snygg. Men det blev en Emmaljunga Ozone. Så snygg, lätt och smidig.
  • Nanna08
    carrobarro84 skrev 2010-08-26 10:14:18 följande:
    den 20:e september blir det. kommer typ vara i vecka 21. men då lär man se mer iaf.
    Ja då lär man verkligen se

    Jag drömde att jag fick en pojke i natt. Det var så verkligt. Jag och sambon var på bb och barnmorskan frågade om vi ville veta vad det blev, så lyfte hon upp honom och där fanns en liten pillesnopp hihi. Ska bli så kul och se vad det blir... Vill bara att det ska bli fredagen den 3:e sept nu.
  • Nanna08
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-08-28 20:09:29 följande:
    Hej tjejer!
    Jag och min sambo har varit o tittat påbarnvagn idag, så nu är vi vilse i barnvagnsjungeln =(

    Skulle behöva lite hjälp av er som har erfarenhet av det, eller om ni hört nån annan rekommendera något...

    - Föredrar ni ergonomisk eller "plan" sittvagn.... varför??
    - Jag har bestämt mig för fyra hjul, stora bak o små fram. Är det bäst med lufthjul eller plasthjul.... varför?

    Tycker verkligen detta är jättesvårt. Skulle helst vilja ta lite från varje vagn och bygga min egen favorit. Man kanske ska satsa på att bli barnvagnstillverkare helt enkelt =)
    Va kul att ni gjort det någon favorit?

    En ergonomisk sittdel är ju liksom formad efter kroppen och när barnet ligger plant i den så har de ju fötterna upp så att säga, som när vi avlastar våra ben på en fotpall typ. En del säger det är bra, andra inte. Jag och sambon köpte en med ergonomisk sittdel och vi är jättenöjda, hoppas våran lille tycker det också när det är dags för den. En plan sittvagn ligger barnet mer utsträckt och det är ju inte fel det heller. Så jag föredrar båda, men det blev ändå en ergonomisk för oss.

    Punkteringsfria hjul är det bästa, då slipper man få hål i dem + att de är mycket lättare.

    Det var lite om mina åsikter
  • Nanna08
    Loppan80 skrev 2010-08-29 00:20:36 följande:
    Hej alla!
    Får man hoppa in här?
    Har följt tråden en tid nu o nu känner jag att jag kan ge mig till känna.

    Bor på Dammfri är nyss fyllda 30 år och är gravid med nr 2. Har bf runt d. 20-21 feb. Har sedan tidigare en dotter som är född i jan -08.

    Har mått riktigt dåligt i sommar men sen 2 veckor tillbaka börjar jag känna mig som en människa igen. Går in i v. 16 på måndag.
    Hej!

    Självklart får du det! Välkommen

    Skönt att du börjar må bättre nu. De säger ju att efter v.12 brukar det bli bättre tider
  • Nanna08
    MrsGlad skrev 2010-09-01 21:00:57 följande:
    oj, här har det varit "dött" i några dagar.... hoppas allt är bra med er och era magar!

    hihi... det rimmade...
    Hehe.. här är det bara bra. Den lilla väckte mig några gånger inatt med riktiga buffar. Härligt.

    På fredag ska vi på rul och hoppas att vi får se vad det är för krabat som döljer sig därinne

    Hoppas allt är bra med din med!
  • Nanna08

    Nu har vi varit och kollat och därinne ligger en underbar och fin liten pojke! Precis som jag trodde
    Han ville inte vända sig så vi fick en profilbild, men ägodelarna ville han visa.
    Han vägde 141 g och är ca 17 cm lång och min moderkaka är i framvägg, därför känner jag inte så mycket sparkar.

    Blev framflyttad 2 dagar så mitt bf är nu den 11 feb. Är i v 16+6 (v.17) idag.

    Rontgensyrran, BF 7 januari, första barnet (flicka), 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet, Malmö
    Qaroliine: BF 17 januari, första barnet (flicka) Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet (pojke), Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 2 feb, pojke -08, Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 3 feb, första barnet, Oxie, Malmö
    Rosbruden, BF 6 Feb, första barnet, Malmö
    Limhamnstjej: BF 8 feb, pojke -08, Limhamn (Malmö)
    Jessica1: Enäggstvillingar, BF 8 feb, pojke -08, 4 missfall, efter 8 försök på konstgjord väg, Staffanstorp
    Nanna08: BF 11 feb, första barnet (pojke), Limhamn (Malmö)
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, Hindby (Malmö)
    Jane80: BF 26 feb, första barnet, Sorgenfri (Malmö)

Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö