• FrökenX

    Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

    Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

  • Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • LillaStollan

    Molly- Ang. förskola... Jag börjar inse att vi kanske inte får någon plats till Astrid till hösten. Men vad tusan. Då får jag mysa med henne, risken är att hon lessnar på mig bara

  • JooCee

    Jag tycker jätte mkt om er trots att jag inte ens är med en gång i veckan! Som att ni inte visste det... men anywaaaays..


    Zacke har i alla fall fått sluta simskolan, det fungerade inte alls. Blir så sjukt ledsen och kan inte låta bli att undra lite vad jag har gjort för fel? Sen får jag nypa mig i armen för att jag veeet att jag gör allt i min makt och alltid har varit noga med uppfostran, rutiner och att han ska känna sig trygg. Han har aldrig fått leva bara vind för våg utan regler eller begränsningar. Det tar emot att erkänna men jag börjar misstänka att detta inte enbart handlar om hans dåliga hörsel utan något mer.. typ någon bokstavskombination eller dylikt. Testade att köra lite som man gör med barn med adhd i dag. Närmare bestämt att förbereda honom på ALLT som komma skall redan från morgonen.


    "när vi hämtar dig i eftermiddag så kommer sebastian och madde att vara med, då ska vi gå och leka i parken"


    När vi väl kom var det inga problem att gå hem. Det är ofta krig vid hemgång annars och redan där läggs ribban för eftermiddagen.


    I parken förberedde jag honom i gooood tid innan vi skulle gå, satte upp "limits" på hur mycket han fick göra innan vi skulle gå, typ du får åka fem gånger till osv..


    Inge (nästan) tjaffs när vi skulle gå. På vägen hem berättade jag i prick vad vi skulle göra när vi kom in genom dörren och han fick själv upprepa vad som skulle ske tills att han hade lärt sig "schemat", ta av skor, tvätta händer, äta mellis osv. Även hemma gick det mycket bättre än vanligt.


    På det stora hela gjorde i alla fall detta dagen 100ggr bättre, inte en enda gång har vi bråkat på det viset vi brukar göra annars. Men det är jobbigt, kräver sjukt mycket av mig som förälder att hela tiden ligga steget före. Men antar (hoppas) att det är en inkörsperiod från min sida? Jag är annars spontant lagd och har själv svårt att planera in saker.

    Hur som helst, senaste tiden har varit rent ut sagt för j ä v l i g. Han skriker, spottar, svär, spelar ut, gråter, springer i väg osv. Han har alltid varit ett ovanligt envist *host* barn men nu är det lixom over the top. Förmodligen en reaktion på syskon men never the less JOBBIGT! Så i sommar är det bootcamp som gäller och till hösten ska jag eventuellt be om en utredning. Sen är det ju de där problemet med hörseln, han blir ju jätte trött av att inte riktigt höra i perioder, kör en del med tecken då och det fungerar bra men.. det återstår ju att se om det blir bättre när han får rör i öronen efter sommaren.

    Inte bebissnack men jag behövde snacka av mig.

    Jag är slut. Mentalt slut. Därför orkar jag ofta inte följa med för jag behöver lixom ladda batterierna när jag väl är hemma utan honom. Gå runt och pula i min ensamhet här hemma osv.. ja ni fattar!

    Om jag orkar ta med honom nästa vecka (han har sommarlov nu) så följer jag med och dejtar, beroende på var och så där. Måste finnas något för honom att göra oxå och risken finns att jag förmodligen inte kunna hinna umgås något med er ändå då han kräver ständig uppassning.

  • LillaStollan

    Fan vad jobbigt Jo För honom inte minst... Astrid är ett nästan pinsamt lätt barn men jag kan också känna att jag behöver bara vara hemma och ta det lugnt när jag får chansen. Kan ju bara tänka mig hur du har det.

    Tror du det hjälper om Astrid är med om vi picknickar i någon park eller så?

  • Mollywood

    Take away coffee it is :D
    Tisdag låter bra med vädret och allt! Verkar ju vara rätt dag för de flesta av oss :)

    Karin - Menade figurerna hon lekte med hemma hos oss :P Jobbigt att det verkar vara fullt, ni har sagt upp henne från gamla dagiset?

    JooCee - Usch, vad ni har det kämpigt. Tycker du gör rätt i att prata av dig här, tycker inte vi behöver ha ngn åldersgräns på barnen vi pratar om :) Låter ju bra att förberedande taktik funkar och jag tror absolut att du vänjer dig och snart gör det automatiskt!

  • FrökenX

    Här inne får man skriva av sig om vad som helst!!!

    Åh, det låter verkligen som du har det jättekämpigt! Förstår verkligen att du behöver vara hemma och ladda batterierna ibland. Vilken tur att du är en sån bra pedagog som har sån stor kunskap kring när det kan vara något som är "fel" och kan hjälpa Zacke med vardagen. Dock, hur mkt orkar man som tvåbarnsmorsa. Verkar som du gör ett hästjobb!!! Att tänka på utredning och som förälder be om det är imponerande. En sak att göra det som pedagog på sitt jobb, en helt annan sak när det gäller stt eget barn (kan jag tänka mig).

    Massor av kramar till dig!!!!

  • HelenaOlivia
    JooCee, du e grym!!! Förstår verkligen om du behöver va hemma och bara pula och mysa, vi tar inte illa upp, vi bara saknar dig men vi vet var du är och hoppas att din nyataktik ska göra era dagar bättre.
    Va jobbigt med hans hörsel, hoppas att rör ska göra susen, för det måste va väldigt jobbigt för honom.
    Håller med Miah oxå ang utredning
    KramarHjärta

    Tack för att ni la till mig på listan, vill verkligen att vi ska kunna fika ute och att värmen ska attakera oss med storm trots degmage, tjocka-armarkomplex mm så älskar jag värmen och sola och bada.
    Jag trodde mina komplex skulle minska när jag fick barn och annat att fokusera på men icke, träningskort blir nåt att prioritera ekonomiskt kännner jag.
    Jag har verkligen dippat igen och vet inte om det är cerazetterna eller bara att verkligeheten kommit i kapp mig igen efter graviditet och förlossning.
    Har ju världens finaste son och en underbar man som älskar mig och underbara vänner och er och ändå låter jag världsliga saker trycka ner mig. BLÄÄÄÄÄ!!!
    ja ja, tack för att ni finns och era fina ord gör mig alltid glad och att hänga med er och få dela bra och dåligt gör mig glad.
  • lindis

    Ååh får jag vara med här?:)
    det vore skönt att få prata av sig med rara tjejer i samma båt, jag har en dotter som föddes 11 mars. hon är såklart  världens goaste :) men stundals kan det ju bli lite ensamt om dagarna.. och framför allt  vill jag slippa trista ut mina vänner som inte har barn med allt bajsprat haha


    Ellie 100311
  • HelenaOlivia
    lindis skrev 2010-06-17 22:30:54 följande:

    Ååh får jag vara med här?:)
    det vore skönt att få prata av sig med rara tjejer i samma båt, jag har en dotter som föddes 11 mars. hon är såklart  världens goaste :) men stundals kan det ju bli lite ensamt om dagarna.. och framför allt  vill jag slippa trista ut mina vänner som inte har barn med allt bajsprat haha


    klart du får! och följ med och fika om du kan/orkar/vill.
  • HelenaOlivia
    lindis skrev 2010-06-17 22:30:54 följande:

    Ååh får jag vara med här?:)
    det vore skönt att få prata av sig med rara tjejer i samma båt, jag har en dotter som föddes 11 mars. hon är såklart  världens goaste :) men stundals kan det ju bli lite ensamt om dagarna.. och framför allt  vill jag slippa trista ut mina vänner som inte har barn med allt bajsprat haha


    Måste tillägga att 11/3 är ett riktigt bra datum, min födelsedag, hihi
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!