• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    June74 skrev 2012-09-08 23:08:28 följande:
    Å så skönt Linn att ägget blev befruktat, det kommer säkert klara sig fint nu över helgen! Det är ju det där med att det bara behövs ett och att det ska vara rätt ägg som man måste komma ihåg. Tänka att en gång så är det det där guldägget som värps! Och steg tagna både på adoptionsspåret och ÄD-spåret. Måste kännas skönt.

    Behövde fråga er kloka erfarna människor en annan sak, har fått lätta blödningar igår och idag, mer som blod i flytningar än en riktig blödning. Det kom alltså på dag tio cirka efter mensens första dag och flera dagar efter att den slutat. Någon som varit med om liknande efter IVF? Har aldrig hänt mig förut, möjligtvis att jag haft pytteliten blödning i samband med ägglossning men det här är mycket mer och för tidigt. 
    June, min mens har också betett sig väldigt märkligt efter misslyckat IVF. Har för mig att jag var med om samma sak, att blödningen kom igång igen efter att tidigare ha avtagit. Tror inte att det är några konstigheter, men kolla med kliniken om du känner dig orolig. Kram!
  • Linn73

    Tjuvtestade i morse på RD 6 (3-dagarsembryo) och ett svagt svagt streck visade sig! Började försiktigt känna att det här kanske kan gå vägen ändå. MEN några timmar senare kom helt plötsligt en blödning som fortfarande håller i sig. Inte fullt så riklig och klarröd som vid mens, men ändå så pass att jag behöver binda. Kändes som att ett matta drogs bort under mina fötter... Min mens bör inte komma förrän på tidigast fredag. Vad är det som händer??

    Anemon, härligt att höra att ditt AMH-värde inte sjunkit!!

    Lycka till alla andra ruvare!

    KRAM

  • Linn73

    Hej och tack alla fina tjejer!
    Jobbig vecka förra veckan. Började med ett svagt plus och blödning på söndagen. Plusset häll i sig men blev inte starkare - för att denna helg försvinna helt. Gick och hoppades att det ändå skulle vara något kvar, trots blödningen. Föll ner i ett djupt hål i helgen... Det känns bättre redan men jag vet ärligt inte hur vi ska gå vidare. 7 misslyckade IVF och 1 misslyckat FET - kommer det någonsin lyckas? Ska försöka få till en missfallsutredning eftersom samma sak har hänt flera gånger nu, svagt plus som inte blir starkare. Sedan får vi bestämma efter det.

    Åh vad jag hoppas att ni andra har bättre tur än jag. Hörrni, den hösten måste det bli fler plus i tråden. Visst bestämmer vi det?!

    Kram

  • Linn73

    Kära Germany! Känner också så väl igen mig i det du skriver. Tillåt dig att känna oro och rädsla. I sinom tid övergår det till ett jävlaranamma ska du se. Och även om ett barn känns långt borta just nu kommer du att få sitta med ett eget barn i din famn framöver. På ett eller annat sätt. Tycker att ni borde ha goda förutsättningar att lyckas med IVF med tanke på att du får relativt många ägg som dessutom blir befruktade, så ge inte upp! Har ni något nytt försök inplanerat framöver? Det enda som funkar för mig efter alla misslyckade försök är att alltid ha en ny plan på gång. Så på måndag är det dags för möte med Fertilitetscentrum för att diskutera hur vi går vidare.

    Det du skriver om isolering är också väldigt speciellt. Känner knappt igen mig längre. Från att har varit en extremt social person har jag övergått till att bli en hemmaråtta som helst är hemma själv med min man på helgen. Blir för jobbigt att umgås med kompisar som är inne på sitt andra eller tredje barn. Tycker att det står "barnlös" stämplat i pannan på mig och jag känner mig så fruktansvärt utanför...

    Kram till dig och alla andra fina tjejer här i tråden!

  • Linn73

    Hej och välkomna alla nya i tråden! Precis som Hannah8401 skriver är det enormt tråkigt att vi ska behöva vara så många som samlas här, samtidigt som jag är glad att vi har ett forum där vi kan ventilera och dela alla jobbiga tankar och erfarenheter.

    Jag och min man har stått i Huddinges ÄD-kö i ca ett år och om några veckor ska vi dit på ett första samtal. Fyller 40 nästa år så jag hoppas att vi hinner få ett försök innan dess. Parallellt har vi gjort flera IVF-försök, utan framgång. Jag rekommenderar också att ställa sig i kö om man känner sig mentalt redo för det. Vet fortfarande inte om jag är "där", samtidigt som det känns som ett fint alternativ. Men som Germany säger växer nog beslutet  fram med tiden.

    Visst kan man bli gravid med lågt AMH - till och med naturligt gravid! De här tråden har flera bevis på det. Jag naturligt gravid minst en gång i somras, men det avstannade väldigt tidigt.

    Själv har jag svårt att släppa tanken på att det ska lyckas till slut, så länge jag har befruktningsdugliga ägg och får tillbaka fina embryon. Men hur länge ska man hålla på?? Efter sju misslyckade IVF och ett misslyckat FET börjar fertilitetsläkarna dra i handbromsen. Hade uppföljningsmöte i måndags efter det senaste misslyckade försöket och tjatade till mig att få ta immunologiska prover eftersom jag har fått några väldigt tidiga missfall och har en reumatisk sjukdom. Lyckligtvis gick läkaren med på det så får vi se vad som händer därefter...

    Backefru, jag har gjort flera IVF på Huddinge. Har övervägande positiva erfarenheter även om det är väldigt mycket "rullande band-principen".. Försök att stå på dig så att du får göra en stimulering i alla fall så kan ni utvärdera efter det.

    Pippi70, förstår att du har svårt att smälta att dina ägg börjar ta slut. Jag känner samma sak. Kan inte förstå varför, framförallt när mensen är regelbunden och jag har ägglossning varje månad (som det ser ut i alla fall). Undra hur livet hade sett ut om man vetat detta vid 25 i stället för 35? Tiden springer iväg och det finns inte utrymme för hur många försök som helst, dessutom när förutsättningarna blir kraftigt försämrade för varje år som går.

    Var rejält deppig i helgen och har känt så på senaste tiden, speciellt på helgerna när det finns tid för eftertanke. Hittade den här rapporten om "Barnlöshet som livskris" och känner verkligen igen mig. Ingen som inte är i samma sits som vi kan någonsin förstå vad vi går igenom. Tycker det blir mer och mer tydligt. Såväl bland familjemedlemmar som vänner.

    Rapporten finns här: docs.google.com/viewer&q=cache:C8z92vXaPwQJ:www.medfak.umu.se/digitalAssets/4/4209_barnloshet_4lalos.pdf+&hl=sv&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESjLZYMbqhIX_8qxgr7w_PmkhH1irCRyJZLttot-4FiiulJ1HTfSkHQG9ADwbODXT9YdEyn3iHq8Ww268Z8S1ZHbJNlY_Nw5Lnvd_9zP0Cpt920DYAvJf8N1o7X4CPvIRrUAvTLU&sig=AHIEtbTJxcSaWZ9snlfBPNv0ZER19hi5ng

    Sköt om er tjejer Hjärta

  • Linn73

    Är så ledsen för din skull Germany... Förstår att det är tugnt just nu. Men låter bra att du fortfarande har kämparglöden kvar - det kommer att ge dig ditt barn till slut. På ett eller annat sätt.

    Vill också önska lycka till alla ruvare och hoppas på några fler solskenshistorier här i tråden snart!

    Tilda 76, för mig var det precis tvärt om. Gonal F gav knappt några blåsor alls, men jag fick betydligt finare resultat med Menopour.

    Själv har jag varit väldigt oaktiv på FL den senaste tiden. Har inte funnits energi helt enkelt. Men nu är mitt 8:e försök igång och det blir troligen det sista innan vi går över till ÄD och adoption. Vi har kommit fram i Huddinges ÄD-kö och får sätta igång efter årsskiftet och det här IVF-försöket misslyckas.

    Kram och skön söndag alla!

  • Linn73
    germany skrev 2012-12-14 19:16:14 följande:
    Linn 73 - Undrar så hur det går för dig? Hoppas du ser detta inlägg.
     Jag tänker ofta på dig och undrar hur det är med dig och hur allt går.
    Kram från en med samma "fina" årgång som dig HjärtaSolig
    TACK Germany för din fina omtanke! Beklagar verkligen att ni misslyckades med ert senaste försök. Hur ser planerna ut framöver? Jag följer er alla kämpare på avstånd men har inte riktigt haft energi att skriva på sista tiden.

    Viki, tycker så synd om dig och vet precis vad du går igenom. Samma sak har hänt mig två gånger tidigare. Men du är fortfarande ung och fick ju trots allt sex ägg förra gången så du ska se att ni lyckas till slut. I bland tar lite tid bara.

    Vill också gratulera alla som ni plussat! Fantastiskt! Det är ni som gör att vi andra orkar kämpa.

    Själv är jag ruvare igen. Fick tillbaka ett 3-dagars 10-celligt embryo i måndags som förhoppningsvis har det bra i min mage. Plågar mig igenom varje dag och vill bara att jag ska komma närmare testdag. Men kommer nog att tjuvtesta under nästa vecka och hoppas på den finaste julklappen någonsin. Detta blir vårt sista privata IVF-försök. Till slut måste man sätta stopp och vi har kommit dit nu. Men vi har ett försök kvar på Huddinge som vi troligen använder till ÄD innan vi för fullt fokuserar på en adoptionsprocess.

    Kram till dig Germany och alla andra fina tjejer Hjärta
  • Linn73

    Grattis till graviditeten Germany!! Helt fantastiskt! Och på naturlig väg dessutom. Hurra!!

    Hannah, beklagar så för ditt missfall. Förstår att det känns fruktansvärt tugnt. Men du är ung och har blivit gravid, så jag är övertygad om att ni får er bebis i sinom tid.

    Själv har jag ingen solskenshistoria att komma med. Blödning och värk i tisdags - och misslyckandet var ett faktum. Igen. Nästa steg blir ÄD, mina egna ägg verkar inte funka helt enkelt. Om det nu är det som är problemet och inte min autoimmunitet. Trodde verkligen att det skulle lyckas nu senast eftersom jag har mått så bra i mon reumatism på sista tiden.

    Det här blir femte julen som vi längtat efter barn och jag vill inte att det ska gå ännu en jul. Men nu är det nytt år med nya möjligheter! Ett nytt tomt blad. Hoppas det fylls med vackra färger nästa år.

    God jul och gott nytt år allesammans!

    Kram

  • Linn73

    Hej alla tjejer!

    Jag har inte varit så aktiv i tråden på senaste tiden. Energin och orken har inte funnits helt enkelt.

    Även om jag önskar att ingen borde vara här så är jag ändå glad att tråden är full av liv och att alla stöttar och peppar varandra.

    Efter åtta misslyckade IVF och ett misslyckat FET har vi äntligen kommit fram i Huddinges ÄD-kö. Så i början av april ruvar jag förhoppningsvis på ett donerat ägg! För en vecka sedan tog jag en långtidsverkande nedregleringsspruta (Procren) och vet inte riktigt vad som väntar härnäst förutom blodprov om drygt en vecka. Allt känns både spännande och lite läskigt.

    Ville mest säga hej till er alla och säga att jag fortfarande inte har gett upp hoppet om ett barn - och hoppas att ni heller inte gör det. På ett eller annat sätt ska vi alla bli mammor framöver!

    Stor kram Hjärta

  • Linn73

    Hej alla fina, tappra och kämpande tjejer!

    Har inte hängt med helt i tråden på sista tiden, så risken är att jag missar någon. Först, GRATTIS Hannah till ditt fina plus! Ingen tvekan om saken, klart du är gravid!!

    Tack Mba12 och Germany för att ni tänker på mig! Jag mår bra men ska villigt erkänna att det har varit tungt den senaste tiden. Energin har inte funnits där. Dessutom har jag ett krävande jobb som sugit musten ur mig. Tänk Germany att du har kommit så långt i din graviditet. Det är ju helt fantastiskt! Är så glad att du ändå tittar in här då och då och delar med dig av din klokhet. Mba12, hur går det för dig? Har ni funderat på ÄD?

    Jag kan också berätta att jag numera är ruvare igen! Den här gången på ett donerat ägg. Sju ägg hade befruktats och deltat sig, ett till mig så får vi hoppas att det också blir några till frysen. Är så tacksam för den kvinna som skänkt mig den här enormt fina gåvan att jag börjar gråta bara vid tanken, en sann altruist. Vilka hjältinnor dessa kvinnor är! Skulle vilja visa min tacksamhet men vet att det inte är möjligt. Tänker väldigt mycket på donatorn och undrar vem hon är. En fantastisk människa, den saken är i alla fall säker.

    Åh Hoppfull02, är så ledsen för din skull. Du får väldigt gärna höra av dig till mig om du har funderingar kring äggdonation. Samma sak gäller såklart dig, MillaQ eller andra som undrar.

    Bullan, grattis till dig också Gravid

    Jag kan ha glömt någon, men det känns som att tråden har fyllts på med gravida på senare tid. Hurra!!

    Kram på er alla SoligHjärta

  • Linn73
    Missne skrev 2013-04-02 19:26:29 följande:
    Tack för era tummar, men det räckte tyvärr inte Hade svaga streck på lördagen och söndagen men igår så var det borta, hur jag än vände och vred på stickorna kunde jag inte längre se något streck. Så det blev inget denna gången heller. Känns som att man lika gärna kan gå och dra något gammalt över sig. Allt känns meningslöst just nu, men efter några dagars sörjande så börjar man nog kämpa igen. Jag vill göra nåt till IVF-försök (om jag får), men börjar luta åt äggdonation eller surrogatmamma. Jag är rädd att det inte är äggen det är fel på utan miljön i min livmoder som är problemet och då hjälper ju inte äggdonation, så helst skulle jag vilja prova surrogatmamma först men det verkar vara superdyrt och komplicerat juridiskt.

    Bullan: Lät ju hoppfullt att man kan ha svagt plus så länge, men som sagt mitt streck försvann helt igår så jag tog sista progesteronet igår kväll och idag började jag få lite bruna flytningar. Får se när mensen kommer igång.

    Linn 73: Håller tummarna för din ruvning. Håller med om att de som donerar ägg är riktiga hjältinnor. Jag känner som sagt att jag är ett steg närmare äggdonation efter detta misslyckande och tar gärna del av dina erfarenheter. Ska börja leta vilka kliniker som kan vara bra. Var går du?

    Hoppfull: Åhh nej, vad tråkigt att det inte blev något ET . Förstår att det känns så tråkigt att inte ens få ruva. Har du pratat med läkaren nu och utvärderat vad som kan vara problemet eller vad man kan förändra till en ny omgång? Hoppas ni kan ändra nåt i behandlingen så att det går bättre nästa gång.

    HAnna84: Grattis till ditt plus. Det blev ju jättemycket starkare andra testdagen
    Nej vad tråkigt att höra! Lider verkligen med er Missne och förstår hopplösheten... Ni har verkligen kämpat och det borde vara er tur nu.

    Vi använde vårt sista landstingsfinansierade försök till att ställa oss i Huddinges ÄD-kö oktober 2011. Samtidigt fortsatte vi med IVF på privat klinik. Jag ser att du har passerat 40 år så tyvärr måste ni vända er utomlands då. Har hört mycket gott om AVA-kliniken i Riga. Om ni funderar på ÄD skulle jag rekommendera er att börja kolla upp alternativen redan nu. Ni kan ju alltid fortsätta med IVF ändå.

    Kram på dig!
  • Linn73

    Sorry att jag har varit så usel på att höra av mig! Och tack gulliga Germany för att du tänker på mig och alla andra här i tråden!

    Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva om min egen solskenshistoria. Men äntligen kommer den! I onsdags fick jag för första gången i mitt liv se ett superstarkt och fint plus lysa mot mitt ansikte! Jag är fortfarande i chock så rädd att det ska hända något på vägen. Men om allt går som det ska blir det bebis i december. 

    Det tog lång tid och massor av misslyckanden, närmare bestämt 8 IVF, 1 FET och 1 ÄD, innan vi lyckades. Jag hoppas att min historia peppar andra att aldrig ge upp och att se ÄD som ett fantastiskt alternativ att bli mamma på. Eftersom vi lyckades på första ÄD-försöket blir min slutsats enkel, mina ägg helt enkelt inte höll måttet. Dessutom ligger fyra perfekta syskon-embryon och väntar i frysen. Kanske slutar med att jag blir fembarnsmamma, haha! Nä, skulle inte tro det.. men skönt i alla fall att vi har fyra försök till ett eventuellt syskon.

    Skulle så gärna vilja tacka min donator och för den fina gåva som hon har gett oss. Jag kommer att vara henne evigt tacksam resten av livet. 

    Mina tankar går också till er alla som fortfarande kämpar på. Jag ver hur tungt det är och att det periodvis känns som att lidandet aldrig ska ta slut. Men precis som Germany säger, hang in there och ge inte upp! Till slut sitter ni alla med en bebis i famnen. På ett eller annat sätt.

    Stor kram till er alla och ta hand om er Hjärta

  • Linn73

    Stort tack alla underbara människor för era fina ord och lyckönskningar! Det värmer enormt och jag blir helt rörd av den fina gemenskap som finns här i tråden. 

    Hoppas av hela mitt hjärta att alla ni snart får uppleva samma sak. Ser fram emot att höra fler solskenshistorier här i tråden framöver!

    Ta hand om er och kramHjärta 

  • Linn73
    Pippi70 skrev 2013-04-22 20:55:00 följande:
    Åh vad härligt Linn:) grattis!

    Har just också precis gjort ÄD och ruvar nu på ett litet frö..:)
    Jag håller mina tummar Pippi!! Nu är det er tur!
  • Linn73

    Förlåt för min frånvaro här i tråden den sista tiden. 

    Jag blev ju gravid på första ÄD-försöket efter en lång rad misslyckade IVF-försök i bagaget. Hade en slitsam graviditet och en förlossning som slutade med akut kejsarsnitt men nu är äntligen vår efterlängtade son här! Han är världens mest underbara och en kopia av sin far.

    Är så tacksam att vår donator gjorde det möjligt för mig att få bära och föda ett barn och jag känner starkt att det fanns en mening att vi skulle gå igenom alla tuffa och smått hopplösa år för att få just den här lille killen. Önskar att jag kunde tacka henne personligen! Det krävdes hon, min man och jag för att det skulle bli just han. 

    Stor kram till alla er som kämpar. Jag vet vad ni går igenom och att hoppet ibland sviker. Hör gärna av er till mig om ni har några som helst funderingar ang ÄD. Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv, som mamma, och jag kommer nog inte att vara fullt så närvarande i tråden framöver.
     
    Kram och kärlek Hjärta 

  • Linn73

    Hej alla! Länge sedan jag var här inne nu. Vill bara snabbt tipsa om det här inslaget www.tv4play.se/program/malou-efter-tio för er som funderar på ÄD. Åsa Sandell har även skrivit en bok på samma tema www.adlibris.com/se/bok/den-tuffaste-ronden-en-personlig-historia-om-abort-missfall-ivf-och-aggdonation-9789188153166

    Stor kram och jag tänker på er alla som kämpar. Ge inte upp hoppet även om det känns hopplöst och tufft!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH