• Bev

    Mammor i Finspång?!

    Hej tjejer!


    Finns det några bosatta trevliga mammor i Finspång som har lust att utöka sitt umgänge och träffas för fika och barnlek. Vi är precis påväg att flytta till Finspång och känner i princip ingen så vi är glada för nya vänskaper både för mig och för mina två flickor som är dryga 2 år och en på 3 månader.


    Hoppas det finns några trevliga och fikasugna mammor/blivande mammor där ute!!!

    Kram Bev

  • Svar på tråden Mammor i Finspång?!
  • idahelena

    Här är en till relativt nyinflyttad! Kommer ursprungligen från Dalarna men har bott några år i Uppsala och nu senast ett år i Norrköping innan vi flyttade hit i maj. Skulle vara jättekul att lära känna lite folk härikring. Har en son på snart 16 månader. 

  • Jontes mamma

    Idahelena och Malingo, välkomna till Finspång :)


    Idahelena: jag har gjort tvärtom jag. Flyttade till Orsa ett tag och sen hem hit igen.

  • malingo

    Haha tack så mkt....  =)

    Dock har jag inte flyttat så långt för att komma hit utan hängt i krokarna ett tag....

    Så vilka är alla? Kan man typ inte presentera sig på nåt sätt? Man kanske redan "stött" på varandra, så stor e ju inte hålan  =)

  • Bev

    VÄLKOMNA!!!
    KUL med lite folk, ÄNTLIGEN  

    Lite kort om mig:
    Bor för tillfället i Umeå men får husnycklarna imorgon till vårt lilla radhus Lyckan är stor! Har två små mirakel flickor på 2 ½ och ½ år. Sambo och förlovad med deras pappa sedan 4 år tillbaka. Socionom och har arbetat inom både behandling och kriminalvård. Mycket spännande!
    Just nu mammaledig och kommer säkert vara det 1 år till, får se lite hur det ser ut med jobb när vi kommer neråt. Kommer ursprungligen från östergötland och återvänder nu efter 8 år "hem" Och tar med mig det bästa norrland erbjöd!

    Tycker om att träna och fika! (Hinns tyvärr mer av nr 2 än 1 nuförtiden....) Den underbara skärgården såklart och allt spännande som mina 2 barn kan erbjuda! Resa är ju fantastiskt också!

    Det är lite om mig! Vilka är ni andra?!

  • Jontes mamma

    33 år, är född och uppvuxen här i Finspång. Bott i Orsa 96/97 och i Karlstad mellan 2002-2006. Flyttade tillbaka hit eftersom det fanns mer jobb här än i Karlstad. Jobbar i vanliga fall som speditör på ett av företagen nere på området. Ska ha mitt första barn vilken dag som helst. Träffade min sambo för ett år sen. I januari förlovade vi oss och i februari blev vi sambo. Vi tenderar visst att ha lite bråttom när det gäller saker och ting. Skrattande
    På fritiden umgås jag gärna med vänner, tränar en del (nåt som jag saknat under graviditeten, särskilt löpningen), läser mycket, fotografering, mm.

  • malingo

    Kul att få reda på lite mer vilka ni är  Skrattande

    Själv flyttade jag hit i våras men har bott i Östergötland sen jag va 20 nånting, är idag 28...  Anledningen till att det blev just Finspång är för att min sambo kommer härifrån och har familj och vänner här.

    Jag har varit sjukskriven hela min graviditet då jag typ spytt hela våren vilket har varvats med sjukhusvistelse så nu längtar jag mest tills det här är över, bebis beräknas komma 8 oktober så nu räknar vi ner här  =)  Annars jobbar jag som personlig assistent.

    Dagarna fylls inte med så jättemkt nu när kroppen börjar bli tung och ömma så fort man gör nåt. Jag har en hund som tvingar ut mej på äventyr, vi är just hemkomna från skogen där vi  (hunden) badat och vi har plockat kantareller, mysigt! Så nu väntar disken och lite plock här hemma tills sambon kommer hem vid halv fem...

  • idahelena

    Vad kul med bebisar på  gångSkrattande

    Malingo: Usch, det låter som du har haft det riktigt tufft. Trist när graviditeten som ska vara en så mysig tid blir sådär...

    Min tur med lite presentationGlad

    Är som jag tidigare skrev född och uppvuxen i Dalarna. Flyttade efter gymnasiet ner till Uppsala för att studera social omsorg. Hann därefter bara jobba ett år innan min lilla virvelvind anlände i april 2010.
    Flyttade i samband med hans födelse efter till Norrköping där min sambo hade bott i veckorna ett år dessförinnan p g a jobb.
    Ingen av oss trivdes dock något vidare varken med lägenheten eller stan så när det dök upp ett hus här som vi faktiskt hade råd med såg vi vår chans:) Lite otippat men vi trivs än så länge jättebra:) Saknas bara lite vänner i trakten. Dagarna tillbringar vi mest hemmakring på sonens villkor med lekar och bokläsning och sen lite renovering på det. Tycker annars om  böcker och film samt hemmapyssel i största allmänhet. Ser att träning har nämnts flera gånger och kan tyvärr inte påstå att det är något stort intresse hos migSkäms, men jättegärna promenader!
    Har haft turen att kunna vara hemma på heltid sedan sonen föddes och kommer att fortsätta vara hemma ett tag till men från och med september kombinera det med lite distansstudier.
    Over and out. 

  • Jontes mamma

    Liten uppdatering....


    I tisdags fm behagade vår lilla prins dyka upp. 05.25 gick vattnet och 10.45 är han född. Väger 3495 kg och är 52 cm lång. Han hade väldigt bråttom till världen kan man lugnt säga. Vi fick inte ens komma in på ett förlossningsrum utan fick födda i ett undersökningsrum utan någon bedövning överhuvudtaget.


    Malingo: usch vad trist att behöva vara sjukskriven. Inget roligt att behöva spy hela tiden. Tur att du har hunden så att du inte blir skogstokig av att gå hemma. Vi har också hund (en golden) så vi kanske kan ta en promenad nån gång.  


     

  • malingo
    Jontes mamma skrev 2011-07-28 19:28:54 följande:

    Liten uppdatering....


    I tisdags fm behagade vår lilla prins dyka upp. 05.25 gick vattnet och 10.45 är han född. Väger 3495 kg och är 52 cm lång. Han hade väldigt bråttom till världen kan man lugnt säga. Vi fick inte ens komma in på ett förlossningsrum utan fick födda i ett undersökningsrum utan någon bedövning överhuvudtaget.


    Malingo: usch vad trist att behöva vara sjukskriven. Inget roligt att behöva spy hela tiden. Tur att du har hunden så att du inte blir skogstokig av att gå hemma. Vi har också hund (en golden) så vi kanske kan ta en promenad nån gång.  


     


    Åh! Grattis till bebis  =)

    Jo jag e ganska glad att jag ha rjycken att fördriva tiden med...
    Promenad? Absolut, dock är jag inte så jätterörlig eller så speciellt snabb just nu men hunden ska ju ut ändå  =)
Svar på tråden Mammor i Finspång?!