• chiqita

30+ som kämpat mer än ett år för syskon

Selenea: tja när det gäller priser vet jag inte hur det är i Sverige.. Här i Norge brukar första besöket vara lite dyrare och därefter ligger det oftast på en 300-350:- per besök.
    Som jag skrev tror jag inte att alla metoder är lika bra för alla och kanske är du inte så mottaglig för akupressur/punktur.. Kram

• chiqita

Selenea: Det kan nog vara smart att hålla sig till en sak i taget.. I mitt fall sa hon inget om att gå ofta, men så jobbade hon i första hand för att får ordning på flödet i kroppen och kanske ÄL är inräknat där.. Jag gick i a fall 2-3 ggr på 1,5 månad innan sommaruppehållet och vips gick det vägen i Juli så tror ändå att det var akupunkturen som gav min kropp skjuts i rätt riktning..
    Hoppas medicineringen ger resultat för er. Kram!

Ett tips är förresten att hålla utkik efter akupunkturpaket på groupon.se - där köpte jag mitt paket på 5 besök för runt 600:- så det går att göra fynd

• chiqita
    Vi4: Vet ju att du är här ibland så skriver här. Tack för ditt GB-inlägg. Kunde dock inte svara då jag inte får komma in till dig. Så om du vill får du gärna släppa in mig
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Rionasmamma: men om du har ÄL sällan ska man kunna få hjälp med medicinering tror jag. Pratade inte läkaren om det?

MrsFisk: har du varit på akupunktur nu? Lite nyfiken på hur han satte nålarna

• chiqita

Slänger in ett tips. Istället för vanliga ÄL-stickor finns det något nytt som heter Donnatest. Man tar salivtest och kan tydligen testa så ofta man vill. Ska kosta runt 400:- och gå använda i över ett år. Läste om det i en annan tråd

• chiqita
    MrsFisk: Hoppas du får bra verkan av akupunkturen. Det verkar om inte annat som att han verkligen fokuserar på att du ska få ut något av den.

Om jag minns helt rätt satte hon en eller två i vardera fot (minns inte var, vristen tror jag), en i vardera knä, en i vardera hand mellan tumme och pekfinger, en satt strax under naveln och till sist sätter hon alltid en i pannan typ mitt mellan ögonbrynen för avslappning. Syftet då var att få igång flödet i kroppen och få ordning på min lever som hon menade slet. 

Var där idag för akupunktur mot mitt illamående och då satte hon också en i pannan. Somnade direkt och det var så skönt. Ville bara ligga kvar när det var klart och sova vidare  
  • chiqita

Kärt barn: välkommen till tråden. Jag skriver inte här så ofta mer eftersom vi faktiskt lyckades helt plötsligt efter 1,5 år. Läser ändå om allt som sker eftersom det var jag som skrev TS och hoppas självklart att alla här inne ska få ett plus som håller.
    Har också en dotter på 2 (Juli) och förhoppningvis ett syskon i magen.. Ännu vågar vi inte helt ropa hej eftersom vi måste igenom mkp (har ökad kromosomfelsrisk) och därefter väntetid på 3-4 veckor. Provet blir om en vecka så tills vi har svar fortsätter vi bara hoppas att det är en frisk liten där inne.
    Beklagar dina mf och hoppas du ska finna stöd och fina råd här inne. Kram!

• chiqita

Barbara: pos ÄL-test igår, innebär det att ni måste vänta till nästa cykel..? Kram

• chiqita
    Barbara: grattis till att vara ruvare!!!  
Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon