• tzetze

    35+ och väntar första barnet i Gbg med omnejd?

    Hej! 

    Skulle vara så himla skoj att få kontakt med ngn annan som också väntar barn i Göteborgstrakten. Alla vänner och bekanta i min ålder har ju klarat av det här för längesen
    och det skulle vara så skoj att få prata av sig lite med ngn i samma el liknande situation!

    Jag är snart 40 fyllda och är i v10. Äter som en gris. Hormonerna spökar. Gråter och skrattar om vartannat. Mår konstant lite illa. Svårt att sova pga ömmande bröst och kissnödig.

    Men, förväntansfull! Hoppas så att det går vägen denna gång.

    Ha det fint! 

  • Svar på tråden 35+ och väntar första barnet i Gbg med omnejd?
  • snigelkatt

    Åh vad underbart att höra att provet var bra AK, grattis! Hoppas du får med en finfin bild hem från RUL i morgon oxå

    Angeliq, vilket datum har du egentlig BF? Har det börjat kännas något ännu? Så spännande!

    Skönt att höra att ni mår bra under omständigheterna grönagrisen.
    Jag har oxå hört mycket bra om Varberg BB, men det blir kanske lite långt att åka från Göteborg när värkarna satt igång... Vi får väl se till vintern

    När får man åka till de olika BB och så vart man önskar föda någonstans? Är det runt v 35 ungefär eller?

    Jag börjar känna av bebben mer o mer för varje dag nu, inga direkta sparkar, men jag känner att det är något därinne i alla fall, och det känns ju fantastiskt!

    Vi ska boka ett 3D UL på Emma UL klinik om ett par veckor, jag vill verkligen veta NU, om det är en kille eller tjej som sprattlar runt därinne ♥

    Nä, om man skulle jobba lite....

    Kram på er!

  • Angeliq

    snigelkatt: Vi har BF den 16sep:) Svårt att tro för tiden efter att jag plussade har gått jättefort. Allt innan det var en enda stor väntan...
    Spännande med 3D, jag kände som du men min man är lite "gammalmodig" av sig så han ville inte veta i förhand ;)   Berätta gjärna hur du upplevde det och vilken typ av bilder det blev.
    Jag fick följande länjar där man kan läsa om
    http://www.sahlgrenska.se  och http://primarvardengoteborg.vgregion.se
    där kan du finna mer info om graviditet samt dags att föda inom Gbg. Mölndal hade på mån: 17-19 och Östra på torsdagar. 

    Låter fantastiskt i Varberg men det känns lite långt för oss oxå...

        

      

  • Angeliq

    Glömde ju att skriva massa ord men har blivit lite vimsig under "Preggo" tiden...säkert förstår ni innebörden ändå.

    Tänkte tillägga att jag inte känner så mycket mer än "Bebis" som putar med rumpan och sträcker ut benen. Oftast på nätterna är det livfullt i magen men på dagarna vaggas den nog mestadels till sömns eftersom jag rör mig hela dagarna.

    Dom flesta säger att dom brukar få sammandragningar, foglossningar eller molande mensvärk innan. Lite svårt att säga då jag inte brukar ha mensvärk alls annars!
    Har dock kännt lite ömhet i insida lår, ja som träningsvärk eller som om jag skulle ha överstretchat och gett mig på spagat oöppvärmd;) Barnmorskan sa att det håller på att vidga sig i bäckenet och fogarna luckras, antar att det är en typ av foglossning då..

  • tzetze

    Hej på er allihop, 
    hoppas att ni mår bra. Här är det lite si o så. Tröttheten är tillbaks rejält nu tycker jag men anar att mycket beror på att jag blivit så tjock helt enkelt. Och huvudvärk. Hatar dessutom de här järntabletterna, Duroferon...man blir ju helt knasig i magen av dem. Någon annan som äter?

    Angeliq: inte långt kvar nu för dig?

    Snigelkatt: Hur har du det? Yogat något? Jag är för slapp, orkar inget. Ska du hänga med på fikan med de andra fr Gbg-tråden på söndag? Känner du av molvärk i livmodern, vi är ju lika långt gångna? Tror jag har börjat få lite sammandragningar till o från, inget som gör ont, det blir helt stelt o konstigt bara, lite ömt kanske.

    Må så fint nu allihop!! Kram 

  • Angeliq

    Tze tze: Tråkigt att du inte får njuta av graviditetstiden, låter kämpigt med din trötthet och huvudvärk. Undrar vad som gör att den ena graviditeten är lättare än den andra.
    Kommer inte ihåg hur det var men jobbar du fortfarande eller har du kunnat gå ner i tid? 

    Ja det närmar sig för oss...har idag ont i ryggen (lite som ischias värk) kanske beror det på all ogräs jag fick för mig att rensa i trädgården igår eller är det förvärkar?  15dagar kvar till BF :)   

    Fom idag skall jag softa och lata mig mer.
    Har sedan helgen känt mer krämpor än under hela 38 veckor sammanlagt.  
     

  • Sparvöga21

    Hej!
    Jag var på läkarbesök igår och allt var bra med vår lille bebis . Har dock en muskelknuta (myom) som är ca 15 cm som trycker på ovanifrån. Jag är i 20:e veckan, men magen mäter som om jag vore i vecka 30.. Mår ok, men har lite ont och kan inte äta så mycket åt gången. Förutom det så mår jag fint .
    Viktigast var ju att se att bebisen mår fint .

    Angeliq; spännande att det närmar sig nu... klart du ska softa och lata dig mer .

    Tzetze; tycker också det är tråkigt att höra att du har det kämpigt... hoppas det blir lättare snart.

    Sköt om er!

  • Angeliq

    Hej allihop, hur har ni det? Hoppas veckan varit bra.
    Idag har vi fixat och trixat hemma, vaggan är snart klar och BB väskan har jag hunnit packa om flera gånger ;)

    Kul AK39 att bebisen mår bra :) kommer din muskelknuta att försvinna eller kan man försöka få bort den?

    Undrar hur familjen Grönagrisen har det och om du läser detta kan du väl berätta hur första dagarna hemma upplevts?

    Imorgon lör 3/9 skall jag till Barnmorskan, det blir spännande och se vad hon säger om min värk i vänstersidan (rygg/ben). Är det ischias eller ligger bebisen och trycker på någon nerv tro?

    Kram kram

  • snigelkatt

    Skönt att allting var bra med bebis AK39
    Kommer myomet gå bort av sig självt, eller opererar man?
    Det lät lite läskigt, hoppas inte du har ont! Oj, tänk vilken fin stor mage du kommer ha till vintern då...

    Angeliq, nu närmar det sig!!! Vad härligt att vara så nära mållinjen Hoppas det grå bra hos läkaren i morgon.

    Tzetze, yoga hmm..... Nja, jag har inte tagit upp den ur fodralet ännu..... är så sjukt trött efter jobbet! Orkar knappt gå från spårvagnen, sen ligger jag i soffan o äter glass hela kvällen och blir tjock....
    Skärpning! Ska rycka upp mig.... Kanske nästa vecka
    Var o kollade blodvärdena, men de var bra så jag har inte börjat med järntabletter ännu.
    Hinner tyvärr inte på söndagsfikat, men hänger gärna med o fikar längre fram! 
    Molvärk tror jag inte jag har, men ibland bli magen stenhård och det värker.

    Grönagrisen, går allt bra för er? Antar att du har fullt upp med annat än att hänga här Men vi tänker på dig o hoppas att ni mår fint!

    Jag har känt Lilla Bebis ett tag nu när den sprattlar och bökar i magen, men i gårkväll så fick jag första buffen tillbaka när jag puttade lite på magen ♥
    Magiskt! 
    Det är fortfarande så ofattbart att vi lyckats detta gången, och att parvel växer därinne
    Bara typ 4 månader kvar nu!

    Hoppas ni får en härlig helg, kramkram

     

  • snigelkatt

    Känner mig som värsta tanten idag....
    Är hemma och städar och tvättar idag, och tog en lite paus och shoppade gravidjeans på Ellos.... Ha ha ha, kan knappt skriva det... Shoppa på Ellos!
    Nytt duschdraperi och ny badrumsmatta åkte oxå med i beställningen
    Hoppas jeansen blir bra, har ju ofta lång tunika över, så det gör ju inget om de inte sitter görsnyggt i häcken...
    Har varit och letat gravidjeans i stan, men det är ju omöjligt att hitta i min storlek.
    På Lovely Mama på ö. husargatan, så var största storlek typ 29 tum, och jag behöver 34 tum i alla fall.
    3 veckor kvar till extra UL på Emma kliniken, längtar så efter att få se parvel igen
    Kan ni fortfarande ha era vanliga kläder?
    Jag går med i tights o kjol nu, mjut o skönt för magen

     

  • Grönagrisen

    En liten hälsning från vår uppochnervända värld! Jag är inne och läser ofta, men har sällan tid att skriva. Tack för att ni tänker på oss! Det är fantastiskt trevligt!

    Här är allt bra. Dagarna går så himla snabbt. Klockan är åtta på morgonen och i nästa ögonblick är hon elva på kvällen ... och ändå sover och äter prinsen mest. Fattar inte vart tiden tar vägen. Jo, det är ju mycket gos också. Det kan gå ett par timmar på dagen när han får sova på min mage, favvoplatsen, och då sitter man ju där man sitter . Försöker också gå ut på promenad så ofta det går och sen ska man ju fixa allt annat. Min egen mat har blivit väldigt konstig, jag äter lite när jag hittar något att äta typ. Härom dagen blev det en chokladbit till frukost för den råkade ligga framme när jag var hungrig. Inte bra, och måste hitta lite bättre rutiner.

    Men det är fantastiskt och sitta och snusa i hans hår, byta på honom när han ligger och ler på skötbordet, somnar efter att ha klämt fram världens rap och bara allmänt är underbar. Nu tror jag att han vaknar igen så jag tittar in snart igen.

    Snigelkatt: gravidkläder hade jag jättesvårt att hitta i min storlek, köpte det mesta till slut på H&M och Bonprix.se. Man ska ju ha det så kort tid, så jag satsade på billigt .

    Angeliq: hur gick det med värken? Fick du reda på vad det var och har du hittat något sätt att lindra det?     

    AK39: låter inte kul med ditt myom! Hoppas att det blir bra.     

Svar på tråden 35+ och väntar första barnet i Gbg med omnejd?