• Anonym

    Hej på ER!
    Hoppas Ni alla mår bra!
    Det var länge sen jag skrev något.
    Han bor fortfarande på korttidsboendet men åker ofta på permission. Hälsar på  sin syster och kusiner.
    Han kan röra vänster arm,klia sig men alla fingrar på vänster hand inte funkar. Tumme och pekfinger funkar bra.
    Minnet ja,det mesta är tillbaka. Mycket mycket bättre. Han kan tala om vad han gjorde dagen innan men tyvärr glömmer bort det han gjort/ätit under dagen. Men det blir nog bättre.

    Men ska jag vara ärligt?? Jag är besviken på honom. Han beter sig lite som innan. Tex inte så stolt över oss inför hans familj och åker oftas hem till de fast han vet vad de har gjort mot oss under tiden han låg i koma. Skitsamma! Jag lever för mina barn just nu och gör en del saker för honom,handla,hjälpa med och duscha ibland,köpa  hygienartiklar osv. Jag kan inte ändra på någon. På mig själv kan jag tror jag.

    Jag kan skriva tills imon om det hela men är trött och ska sova nu. Jag älskar ER ALLA SOM SKICKADE STYRKEKRAMA OCH SKREV SNÄLLA SAKER UNDER TIDEN JAG HADE SOM TUFFAST. Ni är bra människor och ger mig hopp att i denna  världen fortfarande lever underbara människor.

    Kram 

  • Anonym

    Tack Me!
    Jag försöker att inte tänka mycket på allt som hände/händer men det är svårt.

    Tänk om jag hann med att göra slut med honom innan han hamnade i koma? Nu skulle jag vara gladare,piggare och har mer krafter kvar....ÅHHHH jag la ner sååå mycket krafter på denna man.

    Sista som har hänt är att efter att han bad mig så mycket att ta hem honom,att vi ansökte om bostadsanpassnings bidrag för att anpassa bostaden men jag får höra at han ska flytta hem till sin syster som har drömt om att bli hans personligassisten sedan länge. Jag frågade honom idag  om det var sant? Han svarar mig så här MEN ÄLSKLING DU ÄR ALLTID VÄLKOMMEN HEM TILL MIN SYSTER!. Jag blev jätte arg och frågade hur hade han tänkt att jag ska göra det när de inte ens tycker att vi(jag och mina barn) är hans familj.

    Jag vet inte vad jag ska göra nu!!! Förhindra? eller bara skita i...låta honom flytta dit men aldrig får han se oss mera. Jag vill inte ha med honom att göra då om han flyttar hem till sin syster!. 

  • Anonym

    Jag fikade med min sambo i tisdags sen åkte jag igår och duschade honom( Jag har duschat honom själv sedan januari 3-4 gng i veckan,köpt kläder,hygienartiklar)

    Efteråt satte vi och drack kaffe,jag sa inte mycket,,,masserade hans händer och ben. Hans vänstra arm funkar mycket bättre,ibland när jag köpt MCdonals mat tar han upp maten själv...svårare med mat som äts med kniv och gaffel...ialla fall plöstligt sa han ja du jag tänker flytta hem till min syster. Jag sa ok men min dotter frågar ofta efter dig och om du flyttar dit jag vet att din Kurd/Turk familj skiter i svenska lagar och aldrig låter henne träffa dig...du kan inte själv gå för att kma och knacka på. Han svarade inte mig. Sen gick jag. En kille som arbetar där(Jag ska vara ärligt de älskar mig på kotidsboendet) De tycker att jag hjälper honom och de...jag städar hans rum själv och brukar lägga honom i sängen själv så personalen uppskattar det verkligen. Men allt detta har jag gjort av egen vilja. så killen som arbetar där som skulle släppa ut mig,låsa uppporten undrade varför jag gick så tidigt?Jag sa det enda han pratar om är att flytta hem till sin syter och jag vill inte sitta med honom,jag är trött också. Då sa han vet du en sak! i flera dagar har han bett om att hjälpa honom byta sin adress från din till systers. Han har frågat chefen på boendet om hon kan hjälpa till med en adress byte. Jag gick tillbaka och sa till honom om du vill byta adress eller flytta hem till din efterblivna familj gör det är du snäll. Sen gick jag.  Jag har tillräkligt med problem. Jag har tappat halva mitt hår,mitt hem är ostädat,jag får inget gjort pga en idiot som gud på något sett visade honom döden och fick kma tillbaka men fortfarande samma svaga man. 


    Oj jag vet inte varför texten först blev såå stor och fett sen liten igen! hehe kan knapp något om datorer. Kram på er SNÄLLA FINA MÄNNISKOR SOM TAR ER TID OCH LÄSA MINA INLÄGG,NI GER MIG HOPP OM ATT DET FINNS SNÄLLA MÄNNISKOR I DENNA VÄRLD
  • Anonym

    Stackars mina barn vilken pappa har jag gett de. Tvilling pojkarna blir så glada när de träffar honom. Jag tror att han skiter totalt i oss BARA TÄNKER PÅ SIG SJÄLV IGEN!!.

    Jag vill bara säga att hans minne är mycket bättre. Han kan berätta vad som har hänt under dagen och att det är lördag imon tex.
    Fysisk så funkar vänter arm mycket bra och nu lyfter upp höger arm, Han tar upp bena men kan inte ta tillbaks de.
    Jag skriver allt detta så Ni förstår att han är inte längre som förut(dålig minne...väldigt sjuk) Nej han mår bättre och börjar bli samma själviska människa. Han uppskattar inte alls vad jag gjort för honom sedan augusti förra året. Nu slängde jag en blankett i papperskorgen ..det var en ansökan till hjälpmedelcentralen om EL.rullstol som jag hade gjort med hjälp av en läkare. Hans syster får gärna hjälpa honom iframtiden...Fast honom behöver först tolk!!.
     

  • Anonym
    sextiotalist skrev 2012-06-01 14:57:17 följande:
    Jag har följt dig och vet du, jag tror det är dags för att gå vidare. Du har gjort vad mer än vad många andra skulle ha gjort. Släpp den här mannen, det är inte du som gör den största förlusten, det är han.
    Det är så sant 
  • Anonym
    molly50 skrev 2012-06-01 18:44:12 följande:
    Du ska inte klandra dig själv! Jag tycker du gjorde rätt som gick ifrån honom. Om/när han inser vad han har förlorat och försöker få dig tillbaka så låt dig inte luras i fällan. Du förtjänar något så mycket bättre!
    Som sextiotalist skrev så är det han som gör den största förlusten,inte du. 
    Molly50! Du har varit såååå snäll mot mig och jag har alltid blivit glad så fort Du har skrivit något här för då har jag tänkt NU har hon skrivit något klokt,snäll som gör mig lugn. Kram på Dig och ER alla andra som skrivit till mig i denna tråd. Även Ni som inte trott på det jag säger Ni har rätt att tvivla för att det så sogrliga saker allt som hänt. Och vi människor orkar inte tänka på sorgliga saker så mycket. Vi vill inte höra så mycket (problem och sorg).

    Kram 
  • Anonym

    Min man ska flytta hem till oss den 15/September :))

  • Anonym

    Han har kontaktat sin LSShanläggare och sagt jag vill flytta hem till min familj. Jag saknar de. Jag vill bara vara med de. Vi har träffats flera gånger och pratat om massa saker. Han minns att han var dum sista tiden. Han minns att han har missbrukat en massa tabletter. Han sa kvällen innan han hamnade i koma tog han 20 st 100mg Tramadol?(rätt stavat?? Och att han hade tagit massa andra bland annat något som hette Lirika el Lyricka? Jag vet inte riktigt hur de stavas. Han ångrar det djup. Han erkänner att han mådde inte bra och hans kompisar påverkade honom väldigt mycket. Just den kvällen hade en av kompisarna sagt att han tar 20-30 st och alkohol för att blir "hög" . Han sa det var som en tävling de gjorde,

    Ialla fall jag är nervös att han ska flytta hem men ändå glad. Han har fått hem säng/lyft och duschstol. Personla är anställda. Hans syster ringt och hotat mig till livet om han ska flytta till mig...elaka människor.

    :(( tycker Ni att jag är dum som tar hem honom? 

  • Anonym
    MikaelaDuumboO skrev 2012-08-31 00:55:13 följande:
    ??
  • Anonym

    Om han är helt klar i huvudet och fullt kapabel att ta sina egna beslut så har hans familj inget att göra med vart han flyttar.
    Lycka till och hoppas allt går bra 

  • Anonym
    jenny8102 skrev 2012-11-04 22:44:05 följande:
    Hej TS!

    Hur går det?? Har han flyttat hem till er igen?

    Tror och hoppas att du har det bättre utan honom och hans dramatiska familj.
    Hoppas att allt löser sig och att du kan börja läka såren som han orsakat och att ta hand om dig och dina barn.
    Du kan få en mycket bättre man.

    Hoppas allt funkar bra för er alla.

    Kramar 
    Tack för att Du skriver till mig!
  • Anonym

    Hej på Er alla fina människor!

    Jag är en annan människan nu!. Jag är fortfarande snäll men mycket är ändrad!.

    "Min man" manipulerade mig även förlamad och rullstolsbunden! 
    Han fick mig springa hit och dit,ringa myndigheter och boka möten,hitta företag,skriva under avtal,ansöka om bostads anpassning till slut byte han sin adress och flyttade till sin syster!.

    Jag blev lite chockad att dagen innan han byte sin adress ringde han hem(han ber personalen om hjälpa att få ringa)

    Men jag blev inte ledsen. Han hade fått hem säng,lyft och duschstol så när jag fick ett brev om att han har byt sin adress( innan jag fick adressändrings bekräftelsen) ringde försäkringskassans handläggare(hon som bestämmar personlig assistans timmarna) och sa att hon har fått ett samtal från min sambos syster om att hon säger att han ska flytta hem till henne och hon ville ha information om hur mycket pension,ersättning osv får han från försäkringskassan. Handläggaren hade svarat att hon inte känner henne och vill inte prata om någonting med henne och att hennes bror har sambo och barn och de har rätt till honom, hade hon sagt. Sen kom brevet från skatteverket,jag ringde honom och frågade om han verkligen vill flytta till sin syster efter ALLT jag gjort för honom då sa han: Ja jag ska flytta hem till henne hon säger att allting går mycket snabbare om du flyttar till mig för hon bor i BV och ingen hiss behöver installeras blabla. Och att du är bara ute efter mina pengar!. VILKA PENGAR FRÅGADE JAG?? jaa sjukersättningen svarade han. Jag sa inte mer än att lycka till och du borde inte få mig att kämpa så mycket för att få dig hem!.
    Dagen efter ringde jag bostads anpassnings handläggaren och sa att de ska inte sätta upp en hiss som skulle kosta de 145,000 som det stog i papprena!. Hon blev bara glad och tackade.
    En snäll man har en liten mataffär i närheten jag bor och han har en liten lastbil jag bad han hjälpa mig att ta ner sängen,lyften och duschstolen. Vi lastade de och slängde de utanför systers dörr.
    Jag har byt nummer(både hem och mobil). Jag vill ALDRIG ha med denna man att göra!,Jag har ansökt ensamvårdnaden om barnen. Det har gått en månad efter allt detta jag skriver om. Jag mår mycket bättre!.
    Jag har varit ute och dansat 2 gånger,klär mig fint igen,tar hand om min kropp och mitt utseende,färgat håret .

    Det är lite jobbigt med pojkarna(10 månader nu) De gråter mycket,har ont,får massa tänder samtidigt. Sedan försöker de gå men ramlar hela tiden men det går över snart. 

    Vissa stunder blir jag väldigt ledsen. Då tänker jag att han var VÄLDIGT ONÖDIGT MÄNNISKA I MITT LIV,GAV MIG HUVUDVÄRK ,FÖRSTÖRDE MINA BÄSTA UNGA ÅR OCH GAV MIG  MASSA PROBLEM..sen ser jag mina barn och tänker att jag fick vackra barn under tiden också..så

    puss och kram på ER alla!
     

  • Anonym
    wannaseeyoudisco skrev 2012-11-08 02:39:12 följande:
    Hej,
    Har inte varit med sedan tråden startades men läste allt nu. Fan vad stark du är som tagit dig igenom allt detta och vad skönt att du äntligen börjar må bättre! Han förtjänar inte dig som han betett sig och tydligen fortfarande gör. Så ta hand om dig själv och dina barn nu och lev livet, man lever bara en gång.
    Stor kram!
    Och Du är en fantastisk människa! som tar Dig tid och läser så många inlägg! Och bryr dig och skriver fina ord till mig!. All respekt till Dig och det Du skrivit. Ha det bra och jag lovar att ta hand om mig och mina barn!.

    Bamse Kram wannaseeyoudisco 
  • Anonym
    Raz skrev 2012-12-16 02:08:02 följande:
    Jag snubblade över din tråd och vart nyfiken, så nu har jag läst igenom allt du varit med om och kan inte annat än säga att jag är otroligt imponerad av dig, vilken otrolig styrka Solig

    Jag kände att jag inte bara kunde gå vidare, utan att säga det till dig!

    Den mannen har gjort en stor förlust i sitt liv, men den förtjänar han, för att han inte såg ditt värde och allt du gav honom!

    Du gav honom nya chanser, på nya chanser att se det fina i sitt liv, men han valde att se bort och valde därmed bort er, hans förlust, så låt honom nu ruttna bort hos sin syster om han innbillar sig att det är hans lycka, han är inte längre ditt bekymmer, så låt honom vara och det måste vara slut på nya chanser nu.

    Allt du fått brotta dig igenom för hans skull, all skit du fått ta och all energi du slösat bort, nej inte mer nu, nu måste du se till dig själv och dina barn och sluta sätta dig själv i andra rummet, som du gjort under så lång tid, du är värd så mycket bättre, kom ihåg det om han börjar smöra för dig igen, för han kan inte ge dig annat än olycka, för hade han kunnat ge dig den totala lyckan, så hade han redan gjort det!

    Du är en underbar mor till dina barn och dom behöver all energi du kan ge och dom förtjänar en lycklig och glad mamma, så se nu till att det blir ditt nästa mål i livet Hjärta

    All lycka och välgång önskar jag dig och dina barn!           
    Tack! Ni är underbara människor!
  • Anonym
    Hej! 
    Julpyntat hemma!,bakad stora mängder av lussebullar och fryst in!.

    Som Ni vet jag har inga släktingar/föräldrar i Sverige så jag har skaffat barnvakt varannan helg då åker jag och festar eller sitter på en mysigt bar och dricker drinkar! (jag älskar sitta och röka vattenpippa i cafeterian i stan som heter  Pascha deli. 

    Jag ansökte ett nytt jobb på ett stort sjukhus i Stockholm,jag skickade min cv fast jag trodde ALDRIG att jag skulle få jobbet eller kallad till intervju MEN jag blev kontaktat och fick jobbet!. 

    Jag sa till chefen att jag är mammlaedig till februari då börjar tvillingarna hos stora systers dagmamma!. Chfen sa inga problem för att de vill att jag börjar i slutet av februari då tjejen( personalen) ska avsluta sitt jobb och stannar hemma för att hon är gravid.
    Jag har gjort ett schema även till min egen häls och utseende. Varje månad går jag till en tjej som plockar mina ögonbryn. Så länge jag är mammaledig har jag lösnaglar som just nu är målad med röd och guldglitter på för att julen närmar sig hihi.
    Julklappar ska köpas,hemmet är rensat och är jätte fint. Bytt färgen på gardin ,mattan osv i vardagsrummet . Nu är det vit och lilla som gäller,jätte fint. Och köket orange och mörkbrunt är det som gäller. 

    Men julpyntat osv så just nu är det mycket rött!.

    Jag skriver att detta för att Ni underbara människor här som läste mina inlägg,gav mig styrka,råd och tips ska få veta att jag ordnar mitt liv och går vidare. Att jag känner mig vackrare och gladare utan en man som tog all min energi. Mina barn får mycket tid och kärlek av mig. Jag har hopp om livet. Jag tror jag mår mycket bättre nä jag börjar jobba februari månad och tvillingarna då är 1 år och en månad men jag behöver jobba.Jag kommer få arbetskollegor :) också!. Jag kommer jobba med sjuka och svaga människor som jag ska visa respekt och vara deras stöd i resan till en frisk människa igen.

    Så Ni vet underbara människor jag mår bra!,mina barn mår bra!.Ni som har följt mig ska få veta att jag har gått vidare! :)
    Hoppas Ni mår bäst!.

    God jul i förkott
     
Svar på tråden Han kom inte hem