Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej finee!! Jag tar neupogen. Jag fick ta halva flaska neupogen injektion, började 15 dagar innan FET efter transfer så Dr D att jag skulle ta hela flaska i några dagarför att sedan återgå till en halv flaska igen men när min kropp blev agresivt fick jag ta hela igen. Jag tar en spruta subkutan per dag, det är tänkt att jag ska ta denna till vecka 12. Jag har kollat på nätet och injektionen är väldigt dyr. Jag har turen att ha en snäll läkare som skriver recepten på det jag behöver. Det jag kände när jag började med sprutorna var att jag fick ont i svanken men det försvann sedan. Idag kan jag känna det bara en lite stund efter jag har tagit sprutan annars känner inget mer. Det finns privata gynekologer som tar betalt för att kunna översätta och skriva recept här i sverige. Hoppas att jag var till hjälp :) Lycka till nu!!
finee- Dr D har sagt till mig att Neupogen tar man endast vid ivf, aldrig när man försöker naturligt.
Ville han inte att ni skulle försöka naturligt?
Jo, han sa till mig också att det är jättedyrt.
Man kan tydligen ta det både som spruta eller som sköljning (sprutas in i underlivet).
Du kan ju kolla med Fertilitetplus om de kan hjälpa dig.