Värmlands museum skjuter upp start
Forum Hälsa: Hälsa - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Vaknade upp med en mystiskt märke (bild) och nu har jag ont i benen...

Fre 6 jul 2012 20:12 Läst 24957 gånger Totalt 158 svar
    Slagat­hor
    Visa endast
    Fre 6 jul 2012 20:12

I onsdags eftermiddag märkte jag hur det började klia på vänster utsida lår, långt ner. Tänkte inte mer på det, förrän jag i torsdags morse vaknade upp och upptäckte det ni ser på bilden!

Nu har det ju gått ett par dagar sedan det började klia och svida, men det har inte utvecklats mer än att blåmärket på vissa ställen gulnat. Vad kan detta vara? Jag antar att det är ett bett, men från vad? Myggbett har jag på andra ställen och de ser inte ut så här.

Idag har jag varit väldigt trött pga dålig sömn då lillan strular, så jag har mest legat faktiskt, och vilat. Trots detta så har jag under dagen börjat få ont uppifrån höfterna och i låren ner mot knäna där det avstannar, för att sedan vagt vandra vidare bak mot vaderna.

Inte kan det ha nåt samband? I övrigt mår jag bra. Har lite ont i övre delen av ryggen, strax nedan skulderbladen. Men det tror jag är för att jag har svårt att andas pga allergi.

Vad tror ni? Vad är det för någe?

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 20:20
    Ps. Bilden är tagen nyss, inte igår när jag upptäckte märket.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 20:39
    Tack för alla snabba och bra svar. Jag kommer avvakta tills på måndag såvida det inte blir värre under helgen. Får jag ondare i benen eller "bettet" förändras så kollar jag upp det tidigare.
  • Fre 6 jul 2012 20:14 #1

Getingstick?

• Slagat­hor
    Visa endast
    Fre 6 jul 2012 20:15 #2
    Mymemlan skrev 2012-07-06 20:14:44 följande:
    Getingstick?
    Jag tycker att jag borde ha märkt om jag blivit stungen av en geting?
    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Fre 6 jul 2012 20:17 #3
    Slagathor skrev 2012-07-06 20:12:52 följande:
    ...Inte kan det ha nåt samband?... 

Varför kan inte det ha något samband? Tvärtom. Tycker att du ska uppsöka läkare för detta
  • Súdame­rika
    Visa endast
    Fre 6 jul 2012 20:17 #4

Fästingbett lägger jag mina pengar på.

Förälskad och stolt fl-förlovad till J a d e d!
  • Slagat­hor
    Visa endast
    Fre 6 jul 2012 20:18 #5
    Glädje58 skrev 2012-07-06 20:17:01 följande:
    Varför kan inte det ha något samband? Tvärtom. Tycker att du ska uppsöka läkare för detta
    Men vad kan det vara? Det kanske går över.
  • Fre 6 jul 2012 20:19 #6
    Slagathor skrev 2012-07-06 20:18:15 följande:
    Men vad kan det vara? Det kanske går över.

Vill du inte gå och söka hjälp?
  • Fre 6 jul 2012 20:19 #7

Sådär ser mina myggbett ut. :(

• Slagat­hor
    Visa endast
    Fre 6 jul 2012 20:20 #8
    Súdamerika skrev 2012-07-06 20:17:56 följande:
    Fästingbett lägger jag mina pengar på.
    Nej det finns heller ingen möjlighet att det kan vara. Dessutom hade jag duschat och rakat benen några timmar innan och borde ha märkt en ev fästing då. 
  • Fre 6 jul 2012 20:20 #9

Men om jag inte visste att det var mygga så skulle jag gissa på en fästing. 

• Inabse­ntia
    Visa endast
    Fre 6 jul 2012 20:21 #10

Googla bilder på blodpropp, du bör nog kolla upp det om det kom plötsligt. Hade jag gjort om jag känt så där.

Vaknade upp med en mystiskt märke (bild) och nu har jag ont i benen...
Dela på Facebook Vaknade upp med en mystiskt märke (bild) och nu har jag ont i benen...
Svara i tråden: Vaknade upp med en mystiskt märke (bild) och nu har jag ont i benen...
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Kropp & själ
Svara i tråden...

Innehåll