• Yazz

    Gravid efter missfall

    Jag har precis fått missfall, ca en vecka sedan. Jag var i v 13 men barnet hade dött i v10 eller 11 så har varit lite jobbigt att accepetera att man inte var så långt gången som man trodde och att man inte alls hade gått över till "säkra sidan". Jag blöder fortfarande men det börjar tunnas ut nu så det är skönt!

    Läkaren sa åt mig att jag bör vänta 3 månader eller 2 menstruationer vilket just nu känns som en evighet tills dess!! Vad jag har läst mig till så finns det inget som säger att jag behöver vänta så länge..vill börja försöka direkt igen! Men jag är rädd för att få missfall igen och att jag kanske bör vänta för att låta kroppen återhämta sig..men vet inte! Hör gärna från andra som varit i samma sits hur det har gått för er! Tog det lång tid innan ni blev gravida igen och gick den andra graviditeten bra??

    Längtar...!     

  • Svar på tråden Gravid efter missfall
  • Mariposas
    Sommar15 skrev 2014-09-03 19:20:00 följande:
    Ska nu skrapas i nästa vecka (om det inte har kommit ut innan dess). Känns faktiskt väldigt skönt att ha ett slutdatum på eländet! Har inte kunnat gå vidare alls psykiskt men hoppas kunna göra det mer sen när jag vet att allt är ute, så man kan börja se framåt! Förstår att det kan ta ett tag innan kroppen är återställd igen, men längtar ändå tills vi kan börja försöka igen och hoppas på positiva streck igen!
    Lycka till med allt!!
  • Mariposas
    EmmasaraL skrev 2014-09-02 19:08:28 följande:
    Tråkigt att höra om ditt mf, men roligt att läsa att du är gravid igen! Lycka till! Är själv i v 6+6 och hoppas att bebis vill stanna kvar denna gång!
    Tack det samma. Synd bara att tiden går sååå långsamt just nu. Åker iväg på semester 2 veckor om några dagar, hoppas det får tiden att flyga fram. Är i vecka 9 när vi kommer hem i ska då på vul :)
  • EmmasaraL
    Sommar15 skrev 2014-09-03 19:20:00 följande:
    Ska nu skrapas i nästa vecka (om det inte har kommit ut innan dess). Känns faktiskt väldigt skönt att ha ett slutdatum på eländet! Har inte kunnat gå vidare alls psykiskt men hoppas kunna göra det mer sen när jag vet att allt är ute, så man kan börja se framåt! Förstår att det kan ta ett tag innan kroppen är återställd igen, men längtar ändå tills vi kan börja försöka igen och hoppas på positiva streck igen!
    Det förstår jag, hoppas det ska gå hyfsat snabbt! 
  • Carolina3317

    Åh va spännande att läsa om alla.. <3 hoppas allt slutar fint för er! Jag fick själv missfall 13:e augusti.. Vi fick inga restriktioner av Gyn att vänta så vi har haft en del sex sen dess, när allt slutade blöda... Nu sen ett par dagar tillbaka upplever jag samma symptom som jag brukar få (har två barn innan) jag blir dålig i magen, d ilar lite i ryggslutet och har lite molvärk! Köpte graviditetstest idag.. Men vågar jag ens testa? Hjälp! Så rädd att jag fått hjärnspöken å blir skengravid pga att jag vill det här så mycket! Sett att folk faktiskt kan bli gravid otroligt snabbt efter missfall.. Att jag skulle vara en av dem verkar alldeles för bra för att vara sant!

  • Eemmaa
    Yazz skrev 2012-07-22 20:43:35 följande:

    Jag har precis fått missfall, ca en vecka sedan. Jag var i v 13 men barnet hade dött i v10 eller 11 så har varit lite jobbigt att accepetera att man inte var så långt gången som man trodde och att man inte alls hade gått över till "säkra sidan". Jag blöder fortfarande men det börjar tunnas ut nu så det är skönt!

    Läkaren sa åt mig att jag bör vänta 3 månader eller 2 menstruationer vilket just nu känns som en evighet tills dess!! Vad jag har läst mig till så finns det inget som säger att jag behöver vänta så länge..vill börja försöka direkt igen! Men jag är rädd för att få missfall igen och att jag kanske bör vänta för att låta kroppen återhämta sig..men vet inte! Hör gärna från andra som varit i samma sits hur det har gått för er! Tog det lång tid innan ni blev gravida igen och gick den andra graviditeten bra??

    Längtar...!     


    Åhh vad roligt att läsa att du är gravid igen! Jag är själv i v.12 nu! :)

    Dock sjukt nojig.

    Jag ska försöka få komma på ul till veckan så jag får se så allt är bra!

    Grattiskramar!
  • Eemmaa
    Eemmaa skrev 2014-09-07 07:09:30 följande:

    Åhh vad roligt att läsa att du är gravid igen! Jag är själv i v.12 nu! :)

    Dock sjukt nojig.

    Jag ska försöka få komma på ul till veckan så jag får se så allt är bra!

    Grattiskramar!


    Oj oj svarade på fel inlägg här ser jag nu!
  • Mariposas

    Första kvällen på vår semester precis innan läggdax märker jag blod på pappret när jag går på toa :(. Känns som hela semestern är förstörd. Det va det strandlivet :(. Vet att det inte behöver va nåt men oj vad jag känner mig ledsen o orolig :(

  • Killerhillary
    Mariposas skrev 2014-09-09 11:10:39 följande:
    Första kvällen på vår semester precis innan läggdax märker jag blod på pappret när jag går på toa :(. Känns som hela semestern är förstörd. Det va det strandlivet :(. Vet att det inte behöver va nåt men oj vad jag känner mig ledsen o orolig :(
    Åh nej Mariposas. Vilket jäkla jäkla skit. Jag förstår att du är orolig och ledsen. Varför kan man bara inte få njuta och vara glad???

    (är från tidigare i tråden, har haft två missfall på rad och precis kommit igång och "cyklat" efter det sista. Hoppas på graviditet)
  • Sommar15
    Mariposas skrev 2014-09-09 11:10:39 följande:

    Första kvällen på vår semester precis innan läggdax märker jag blod på pappret när jag går på toa :(. Känns som hela semestern är förstörd. Det va det strandlivet :(. Vet att det inte behöver va nåt men oj vad jag känner mig ledsen o orolig :(


    Usch vad jobbigt! Det behöver ju inte betyda att något gått fel, men jag förstår att du blir ledsen och orolig, det hade jag själv också blivit. Håller tummarna för er verkligen!

    Själv skrapades jag igår. Jag är så luttrad nu efter en massa besvikelser på rad att jag inte vågar hoppas att det är över ännu. Tjatade till mig ett återbesök som blir om 2 veckor. Känner mig mest tom nu, både fysiskt och psykiskt, men vågar ändå hoppas lite på att gravtestet snart blir negativt. Har gått fyra veckor nu sedan ma upptäcktes.
  • EmmasaraL
    Sommar15 skrev 2014-09-10 13:10:20 följande:
    Usch vad jobbigt! Det behöver ju inte betyda att något gått fel, men jag förstår att du blir ledsen och orolig, det hade jag själv också blivit. Håller tummarna för er verkligen!

    Själv skrapades jag igår. Jag är så luttrad nu efter en massa besvikelser på rad att jag inte vågar hoppas att det är över ännu. Tjatade till mig ett återbesök som blir om 2 veckor. Känner mig mest tom nu, både fysiskt och psykiskt, men vågar ändå hoppas lite på att gravtestet snart blir negativt. Har gått fyra veckor nu sedan ma upptäcktes.
    =/ Tråkigt att du behövde tjata till dig ett besök. Tyvärr verkar det allt som ofta att sånt här tar tid. Det är jättetrist för det påverkar en väldigt mkt... =/ Men hoppas allt snart ska vara i sin ordning och ni kan börja försöka igen!!
Svar på tråden Gravid efter missfall