• Snurren 74

    April barn 2013

    Hej! Har nyss plussat med 4:e och letade tråd att vara i, men de flest var så fulla och ville inte knö mig in. Så startar en egen.

    Är 38 år och har 3 töser sedan innan i 2 olika omgångar, en -93 -97 och -11.
    Nu väntar vi en -13 ;))

    Trevligt om fler vill hänga på

    BF 130425


    MIchelle 930117, Jacqueline 971022 & Philippa 110830
  • Svar på tråden April barn 2013
  • Soon2bemotherof4

    Hej där!
    Länge sedan jag tittade in här. Har varit på ul och om de såg rätt så ska jag ha en liten tjej den 4/4. Kul! Har ju en kille på snart 15 och en tjej på snart 12, och en liten kille på snart 2, så en tjej passar väl fint. :) Men hon lät lite osäker, så vi får välan se. Ska på 3-d ultraljud 21 dec. DET ska bli riktigt kul Någon som varit på sådant? Ha en fin tisdag!

  • Aaster

    Hej! Tänkte se om det är nån som kollar den här tråden ibland! Jag är 38 (född 1974) och har bf 10/4. Vi bor utanför Göteborg, har en dotter som blir 4 i februari och hon ska nu få en lillebror. Vi har gjort fyra UL eftersom jag hade problem tidigare i år. Fick ma i v 10 som upptäcktes vid KUB i v 12. Vi hade sett hjärtat slå i v 9. Så denna gång ville jag kolla lite extra och det känns bra att de har lyssnat på min oro. Nu är jag världens lyckligaste för att det tog sig så snabbt efter skrapningen i början av maj. Kram på er!

  • Pingelingan
    Soon2bemotherof4 skrev 2012-11-20 14:31:43 följande:
    Hej där!
    Länge sedan jag tittade in här. Har varit på ul och om de såg rätt så ska jag ha en liten tjej den 4/4. Kul! Har ju en kille på snart 15 och en tjej på snart 12, och en liten kille på snart 2, så en tjej passar väl fint. :) Men hon lät lite osäker, så vi får välan se. Ska på 3-d ultraljud 21 dec. DET ska bli riktigt kul Någon som varit på sådant? Ha en fin tisdag!

    Jag fick mitt första ultraljud i 3D. Vet inte riktigt varför för jag hade inte bett om det, barnmorskan ville väl antagligen bara va snäll :) Jag var då i vecka 13 men ändå såg man allt så tydligt. 3D är verkligen hur häftigt som helst! Fick med mig bild i 3S också där man kan se knäskålar, öra, näsa m.m. väldigt tydligt! En riktigt fin upplevelse! Om man har möjligheten till att få ultraljud i 3D så ta den! :)
  • Annzo

    Har nu varit iväg på ultraljud och fick framflyttat 1 dag så nu är det 16/4 som gäller! Det har varit stilla länge i magen men nu senaste veckan har det börjat buffa och ha sig. En livlig liten krabat där inne. Vi har valt att inte ta reda på könet men jag känner i hela kroppen att det är en liten kille där inne, jag bara vet det liksom.
     
    Har börjat ordna lite med det praktiska nu så nu står en syskonvagn redo nere i källaren, var mycket bra rea på babyland så vi slog till. Håller på och kikar efter en korgsäng på hjul som jag kan rulla runt junior i när vi kommit hem från bb. Vågar inte riktigt ha honom liggandes ex i soffan pga storebror och i någon vagga på golvet känns inte helt hundra för då har väl hunden kärlekspussat honom genomblöt efter 1 minut.

  • Familjen Knasboll

    Hejsan!

    Får jag vara med? 
    Jag har visserligen BF först den 5 maj (enligt sista mens - RUL på onsdag nästa vecka), men mina andra tre har kommit ett tag innan BF. Trots att jag varje gång hoppats på att få gå över tiden, för det är ju något jag inte upplevt.  Har liksom aldrig hunnit tröttna på magen haha. Kanske får jag möjligheten att pröva på det den här gången i alla fall?!

    Mina andra Underbaringar är födda 03, 07 och 08 och själv är jag nybliven 38-åring.
    Ensamstående - som vanligt höll jag på att säga haha. Jag har alltid varit själv med alla mina Barn, trots att det finns pappor med i bilden mer eller mindre.

    Ha det gott allihop så här den allra första decemberdagen!     
       


    Enastående ensamstående Trebarnsmorsa med en Fyra på väg
  • LindaJEA
    Annzo skrev 2012-11-30 20:51:19 följande:
    Har nu varit iväg på ultraljud och fick framflyttat 1 dag så nu är det 16/4 som gäller! Det har varit stilla länge i magen men nu senaste veckan har det börjat buffa och ha sig. En livlig liten krabat där inne. Vi har valt att inte ta reda på könet men jag känner i hela kroppen att det är en liten kille där inne, jag bara vet det liksom.
     
    Har börjat ordna lite med det praktiska nu så nu står en syskonvagn redo nere i källaren, var mycket bra rea på babyland så vi slog till. Håller på och kikar efter en korgsäng på hjul som jag kan rulla runt junior i när vi kommit hem från bb. Vågar inte riktigt ha honom liggandes ex i soffan pga storebror och i någon vagga på golvet känns inte helt hundra för då har väl hunden kärlekspussat honom genomblöt efter 1 minut.
    vad är det för syskonvagn? hur gammal är storebror?
  • Annzo
    LindaJEA skrev 2012-12-02 19:52:11 följande:
    vad är det för syskonvagn? hur gammal är storebror?

    Syskonvagnen hette Babytravel Dublin och storebrorsan kommer att vara nästan 3 år när den ska börja användas. Tror den blir bra och hoppas på att använda den under en kortare period bara, vill gärna slussa in brorsan på en ståbräda så fort som möjligt så man kan ha den "vanliga vagnen". Men det är som alltid med barn, man får anpassa sig efter vad de vill :)

    Jag ville ha en vagn där de var brevid varandra så att säga, tycker att de där vagnarna där lilla bebisen sitter längst ner mot gatan ser lite creepy ut. Den försvinner liksom bakom storebror och jag vill ju väldigt gärna se lillbebben 
     
  • LindaJEA

    ah, jag vill inte heller ha en där de ligger över å under varann. vi har inte köpt nån  vagn än, men satsar på å hitta en begagnad, många som säljer.

  • Aaster

    Fam Knasboll - oj, en fjärde på gång alltså? Härligt med många syskon - plutten kommer att bli uppassad .

  • Annzo
    LindaJEA skrev 2012-12-03 21:44:39 följande:
    ah, jag vill inte heller ha en där de ligger över å under varann. vi har inte köpt nån  vagn än, men satsar på å hitta en begagnad, många som säljer.
    Så tänkte vi också från början för de nya brukar ju kosta en rejäl slant. Men så hamnade jag på babylands hemsida av en slump och den syskonvagnen var nedsatt från 4900:- till 2800:- så det kändes helt ok då, ibland ska man ha lite flyt :) 

    Det är party i magen mest hela tiden nu, den berömda "fisken" gör sig ständigt påmind. Känner mig som ett levande akvarium.   
  • Joso

    Här vill jag oxå vara med.. Om jag får :) Jag är 31 år och väntar mitt tredje barn den 17/4-13. Har två barn, som oxå är födda i april månad, så nu får vi triss i april


    ?Sara 2003 & Noel 2007 & bebis 2013? blogg- www.hannsan.wordpress.com
  • Cpak71

    Hej det var längsen jag var inne här på tråden! Jag är nu i v 18 och nästa vecka ska vi på UL. Denna gång ska vi inte ta reda på vilket kön :) Magen är ganska stor tycker jag, har fått ha mammabyxor några veckor nu... Precis som du skrev "Familjen knasboll" så har jag heller aldrig gått tiden ut. Första kom 5 veckor innan, andra 4 veckor o tredje 2 veckor. Men det är längsen nu äldsta är 23 o 21, minstingen 8 :) Däremot undrar jag om ni känner eller kände mkt rörelser i v 18??? Jag tycker inte jag känner speciellt mkt. Blir orolig ibland... har bakåtliggande livmoder om det kan inverka? Läser att många känner fosterrörelser i v 18 o jag minns inte när jag kände det med de andra... Hur är det med er andra? Passar på att önska God Jul :)))

  • Joso

    Cpak71- jag är i vecka 23 och började känna bebisen på "riktigt" för ca 2 veckor sen. Jag har moderkakan i framvägg och den dämpar tydligen mycket sparkar.. Har oxå bakåtliggande livmoder, men tror inte detta påverka.. Du kanske har som jag, livmodern i framvägg.. Ta det lugn, efter rul då kommer sparkarna, när du sett den lilla och vetat den verkligen är där :)


    ?Sara 2003 & Noel 2007 & bebis 2013? blogg- www.hannsan.wordpress.com
  • Cpak71

    Joso: tack :) Det ska bli skönt att göra UL o jag misstänker att dom kan se där om moderkakan ligger i framvägg...

Svar på tråden April barn 2013