Inlägg från: Marge Simpson |Visa alla inlägg
  • Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!!

    Grattis Michelangelina!! Vad roligt att höra ifrån dig att ni lyckats, och att det desutom är två!! Helt fantastiskt! Jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått för dig. Väldigt roligt atthöra att det gått bra för er.

    Hur går det för er andra? Emos, har ni kommti iväg ännu och hur gick det på intervjun? Hoppfull, har du fått hjälp med din polyop och kommit vidare? Alex och Mumin, hur går det för er.

    Det har gått bra för oss med   Går in I vecka 13 I morgon. Har oxå mått illa som en toka och haft tre små blödningar. Man blir så himla orolig, men vad jag har förstått så är det ganska vanligt. Vi har hunnit med två UL. Först ett på Ultraljudsbarnmorskorna I Liljeholmen. Det fick vi betala själva, men det vara det värt. Fick då se det lilla hjärtat picka för första gången, så roligt det var. Det var I vecka 8. Sedan gjorde vi ett till I vecka 10, då var det lilla livet 3 cm långt och rörde på sig

    Det vore kul att höra från er andra för att se hur det går för er

    Kram
    Marge  

  • Marge Simpson

    Emos, håller tummarna för dig.
    Vi var over två ganger och det hände ingen ting. När det var dax för tredje gången kände vi att det nog var kört, hade vi inte lyckats hittills så skulle vi inte lyckas nu heller. Vi planerade vad vi skulle göra I stället, resa, renovera på huset osv. Så vi slappnade nog av lite mer än vi gjort vid de andra tillfällena, och det var tydligen ett lyckat drag.

    Så åk och ha en mysig helg och gå på kaffe och njut av St Petersburg och varandra  Flört

    Michelangelina, hur var det för dig när du slutade med medicinerna? Det är min första dag I dag utan medicin, och jag är lite nervös för det. Kan man känna av det? Har förstått att allt ser bra ut, moderkakan sitter där den ska osv, men det är  I alla fall lite pirrigt.
    Knäpp man är, först är man nervös för att ta alla medicine och sedn blir man nervös av att släppa dem...

    Sköt om er!
    Marge       

  • Marge Simpson

    Vad härligt att det har gått så bra för så många! Det är fantastisdkt tycker jag, med tanke på att starten var ganska trög.

    Första UL var häftigt, så det är värt att vänta till v 8 så att man är säker på att se hjärtat slå.

    Hade med några små blödningar (har förstått att det är ganska vanligt) men behövde aldrig ta sprutorna. Ökade dosen av Progesteron och det funkade. De var over på en dag, så det gick bra.
    Jag mår oxå bättre, även om illamåendet kommer lite ibland. Och sedan har jag världens puls och är andfådd bara jag rör mig lite grand. I  början hade jag dubbelslag, men det har lagt sig, hjärtat har väl vant sig. Börjar att bli tjock Cool
    Vi ska på vårt nästa UL den 14 oktober, då har vi passerat 18 veckor. Nu är jag I 15 +6.

    Hoppfull, du måste berätta hur det har gått för dig. Vi håller alla tummarna!   

    Kram
    Marge         

  • Marge Simpson

    Vad roligt Julia, Grattis!! Nu håller vi tummarna att det går bra på UL. 
    Som Em skrev, jag fick inte heller göra ett ul förrän i vecka 8. Då gjorde de det utanpå magen, och vi såg hjärtat slå.

    Jag hade ju med lite blödningar. Vid tre tillfällen hade jag blod på Crinone pipetten, vid ett tillfälle blev det rött i toan. Sedan hade jag svarta Crinone rester både länge och väl, misstänker att jag småblödde fast jag inte fick något färskt på pipetten.
    Jag tog inte heller några sprutor. Slutade med Trombyl direkt och ökade på Progynon , precis som du. Jag fick ordinationen från ava, och de sa aldrig något om att sprutorna var enda alternativet. Jag har läst lite på nätet, och det verkar vara ganska vanligt att man blöder lite i början på graviditeten. Men nu är jag i v 22 och bebisen mår bra, så den verkar inte ha tagit skada.  
    Vi håller tummarna!

    Em, hoppas att du snart mår bättre. Jag kände det lite jobbigt att sluta med medicinerna, men det gick bara bra. Man hade ätit dem så länge och vant sig vid rutinerna. Nu är det även slut på Crinone, bara folsyra kvar. Men nu känns det skönt Glad

    Michelangelina, hur har det gått för dig? Viken vecka är du i nu? 

    Håller tummarna för dig Hoppfull! Hör av dig när du varit i Spanien.

    Sköt om er allihopa !

    Kram Marge 

  • Marge Simpson

    Hej Alla!

    Hoppas att allt är bra med er alla!

    Em, jag tog crinone till och med vecka 20 en gång om dagen. Min barnmorska sa att det inte hjälpte barnet efter v 12, men att det stärkte livmodertappen. Kändes lite bra.

    Julia, jag har haft lite kontakt med AVA efter vårt instopp, dels för att jag hade blödningar men sedan har jag meddelat dem hur det har gått. Vet inte om de är intresserade av hur det går för just oss, men ju fler som lyckas desto bättre är det ju Hade även kontakt med gyn här hemma, men lite kändes det som om man inte hörde riktigt hemma någon stans, lite som du beskriver.

    Det kommer att bli mycket bättre när du får en kontakt på mödravården, där har vi bara fått possitiva reaktioner och alla är intresserade, vilket man ju behöver nu.

    Ang ul, så fick vi den informationen att det inte var stor idé att ta ett ul före vecka 8, de gjorde inte det helt enkelt, för att det inte var ett säkert ul. Så vi väntade till v 8. Då sa den barnmorskan att sitter det i vecka 8, då kan man vara ganska så säker att det fortsätter att sitta med AVA ville med att vi skulle ta ett tidigare, men vi meddelade dem att i Sverige har vi andra rutiner.
    Julia, har du varit på ul eller väntar ni?

    Hoppas att dina blödningar slutar, det gjorde mina efter ett tag, men tror att de höll i sig ganska länge, säkert till v 12 för jag hade svarta Crinone rester, men inget färskt blod. Jag var hemma nån vecka och tog det lugnt, men sedan har jag levt på som vanligt, fast utan tunga lyft. Var fruktansvärt trött och illamående med, så jag tog det lugnt av bara farten.

    Kram
    Marge

  • Marge Simpson

    Julia och Em, hur gick det på era ul? Bra hoppas jag.

    Vi tyckte ul i vecka 18 var väldigt häftigt, med dagens teknik så ser man ju allt

    Då vet jag varför jag har sammandragningar, slutade ju med Crinone för ett par veckor sedan, och nu får jag sammandragningar när jag ansdtränger mig lite, jobbigt, men å andra sidan vet man ju att det fungerar

    Sköt om er alla!

    Marge

  • Marge Simpson

    Hej Alla!

    Hoppfull, hoppas att det går bra för er i Spanien, det är nära nu. Hoppas att ni får lite sol och värme när ni är där med.

    EM hoppas att du haft det skönt på semestern och att flygresan gick bra.

    Julia, hur har det gått för dig! Har du slutat blöda och vad sa det på ditt nästa ul?

    Tänkte med testa magnesium, och hoppas att det ska minska på alla sammandragningar som jag har. Jättejobbigt, får gå myrsteg när jag är ute för att det inte ska sätta igång direkt. Annars är allt bra. Knodden sparkar och lever om Skrattande

    Ha det bra alla!!
    Marge

  • Marge Simpson

    Önskar dig all lycka och hoppas att ni kommer att lyckas denna gången. Vi kommer att vänta spänt här hemma att få höra av dig när du är tillbaka Hoppfull Glad

    Hoppas att ni får lite sol Cool och värme med i Alicante!

    Kram 
    Marge

  • Marge Simpson

    Vad roligt Hoppfull!! Håller alla tummar och tår för dig nu!!
    Tror det är klokt som Em säger, att inte testa för tidigt. Ta det lugnt och ta hand om dig, njut av julen och tänk på att äta bra (ingen rökt eller gravad lax och inga kladdiga ostar eller smörgåsmat som varit vakumförpackad, restriktioner från MCV).
    Du kan väl höra av dig när du fått svar på provet.

    Em, misslyckades med magnesiumet, tog en tablett och fick en hjärtarytmi. Vet inte om det hade ett samband, men jag har inte vågat ta magnesium något mer. 

    God Jul till er alla i de här tråden!

    Kram
    Marge

  • Marge Simpson

    Håller tummarna Hoppfull!! 

    Em, vad skönt att höra! Antar att det hör till att sova dåligt, gör det med och drömmer (!) en massa knasiga drömmar... Önskar er alla i den här tråden en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

    Kram 
    Marge

  • Marge Simpson

    Hej Julia, vad rolig att höra ifrån dig och att allt har gått bra!! Vilken vecka är du i nu?

    Jag går in in vecka 30 nästa gång, det känns som om jag snart har gjort hela perioden. Häftigt. Men jag passar på att njuta av att vara gravid Glad

    Nu väntar vi på att få veta hur det gått för dig Hoppfull, ska du testa på fredag?

    Håller tummarna för er alla!

    God fortsättning!

    Marge

  • Marge Simpson

    Bådar gott Hoppfull! Jag hade med stickningar i livmodern och ömma bröst, men inga andra symtom. Det hade jag däremot när det inte hade fäst, så medicinerna kan spela en spratt.

    Marge

  • Marge Simpson

    Julia, vad tråkigt att höra. Håller tummarna att det går bra för dig.

    När jag hade mina blödningar, var det ofta små svarta klumpar, men jag kopplade ihop dem Crinone rester. Vet inte om det var rätt eller fel.

    Ha det bra alla!!
    Marge

  • Marge Simpson

    Hoppas att dina blödningar slutar Hoppfull. Är nog inne på Julias linje, de ordinerade mer Progynon till mig när jag hade mina blödningar. Fick ta fem om dagen och sedan fasa ner i omgångar. Min gyn sa att slemhinnorna kunde bli lite irriterade av Crinonen med. Nu blev det mycket på en gång, sorry...
    Ta det lugnt och oroa er inte. Läste en läkarartikel om ÄD och där stod det att över 50% av ÄD hade haft blödningar tidigt i graviditeten. Så det är visst vanligare då än när man är gravid på vanlig väg.

    Må illa och vara jättetrött är ju jättebra Hoppfull

    Kram
    Marge

  • Marge Simpson

    Ja nu närmar det sig. Vecka 35 i morgon, så nu är vi i full färd med bebisgrejer och sovplatser osv. En ny fas kommer snart, och ett nytt liv. Det ska bli spännande det med, även om de här månaderna hittills varit mer än spännande!

    Em vecka 25, vad skönt att allt såg bra ut. Jag hoppas att du får fortsätta att må bra och att allt sköter sig.

    Julia och Hoppfull, hur går det för er? Jag hoppas att vi kan fortsätta att ha kontakt även efter mina 40 veckor, för det vore roligt att se hur dt går för er alla.

    Kram
    Marge

  • Marge Simpson

    Nu är det nära.... snart kommer bebisen. Det känns lite pirrigt! 

    Hur går det för er andra? 

    Jag tänkte på det där med blödningarna Hoppfull? Läste en läkarartikel på nätet om blödningar vid ÄD och där stod att upp till 50% fick det. I den här tråden har det ju verkligen märkts. Men det var som Julia sa, att vid 12 veckor verkar det upphöra, det var samma för mig. Så jag hoppas att det blir bättre för dig nu, du kan väl skriva här och berätta?
    En annan sak, har ni märkt att våren verkar vara i antågande? Nu ska jag snart dra barnvagn i vårvädret  Cool

    Kram
    Marge

  • Marge Simpson

    Hej Alla!

    Hur går det för er? Ja, Em, det var länge sedan vi skrev något, vad roligt att du påminner! Jag hoppas att det går bra för er alla. Jag hoppas att jag får följa med er hela vägen fram.

    Min vardag är numera full av blöjbyten och amning Skrattande Vi fick en son den 9 mars. Han är så fin och snäll, kan inte vara lyckligare än vad vi är nu. Känns lite konstigt att inte vara gravid längre, med all den oro, längtan och förväntan som den perioden var. Det har ju varit en resa utan motstycke. Något vi inte kommer att uppleva igen. Men en härlig tid att minnas med glädje.
    Det är härligt att vara småbarnsmamma igen med. Lite tröttare än jag trodde att jag skulle vara (därav minskad datortid) men det går framåt, och jag har ju att göra hela dagarna Glad

    Nu är det strax matdags igen. Sköt om er och skriv gärna en rad här, så att vi alla får höra hur det går för er.

    Kram
    Marge

  • Marge Simpson

    Hej!

    Hur går det för dig Em?! Vi är alla så nyfikna att höra om du har fått din bebis eller om du fortfarande väntar på att det lilla underverket ska komma. Om du orkar, kan du väl höra av dig här. Konstigt det där med smärtan, man glömmer så fort! Sonen är nu två månader och allt det är så gott som glömt redan.

    Hoppfull, kul att du snart ska göra det stora ultraljudet. Det var häftigt att se, och att allt fanns där. Vi räknade fingrar och tår Glad Vecka 25, jag antar att även om de inte kommer i vecka 25 så kommer du inte att gå i 40 veckor? Blir det kejsarsnitt eller har ni inte bestämt ännu?

    Julia vilken vecka är du i nu? Vet hur du känner dig, för mig var det lika dant. Hörde någon stans att det är bra att inte sova hela nätter under graviditeten, så förbereder man sig för att nattmata sin illa bebis. För även om han sover fem timmar mellan målen ibland, så vaknar jag mest hela tiden för att se att han mår bra.
    Kan rekommendera butiken Next. Finns på nätet nextdirect.com och som butik i Kista C. De har lite roligare kläder än HM och de andra kedjorna.

    Nu håller vi tummarna, speciellt för dig Em!
    Kram
    Marge

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012