• Anonym (TS)

    Min kille är kort, och jag vet inte om jag klarar vara ihop med honom pga hans längd.

    För ett tag sedan på en fest hamnade jag brevid en riktigt söt och trevlig kille. Han var på som sjutton efter festen, vi dejtade lite, jag var egentligen inte intresserad av ett förhållande men känslorna har verkligen vuxit fram.

    Han är helt fantastisk som person, söt, trevlig, social, har bra värderingar, bra jobb, ambitioner, behandlar mig som ingen annan gjort förr och han får mig att må bättre än någonsin.

    Problemet - han är kort. Närmare bestämt 165 cm. 

    Förvisso gör det honom ändå längre än mina 160 cm, men jag har så svårt att släppa längdgrejen och jag vet hur löjligt det är när killen i övrigt är i det närmsta perfekt.

    Jag har inga problem med det när vi är själva, men jag undviker i största mån när vi är ute bland folk att det ska synas att det är "vi", jag ryggar liksom tillbaka när han tar för att hålla om mig i kassakön, drar tillbaka min hand om han vill gå hållandes mig i handen, visar inga ömhetsbetygelser ute på ett café eller liknande.        
    Han har märkt lite utav detta och någon gång "beklagat" sig i förtroende till en gemensam kompis att det verkar som att jag inte vill kännas vid honom offentligt.

    Jag hakar upp mig på denna dumma sak - tänker vidare att våra ev framtida barn kommer ju bli som pygmeér med oss bägge korta, hur löjligt kommer han inte ens se ut med ett barn i famnen, att jag inte kan ha höga klackar längre... Ja en massa strunt! Samtidigt är han världens underbaraste och jag vill ju vara med honom samtidigt som jag liksom "skäms".  Jag vågar inte ha med honom på tex julfesten på jobbet för att jag är rädd att kollegorna ska skämta om det eller skratta. :-/

    Är jag dum? Överdriver jag? Hur reagerar ni/tänker ni när ni ser en kort man så här? Eller är det bara jag som är helt knäpp, det kanske inte ens är något andra reagerar eller funderar över?

    Snälla ge mig något råd, jag är rädd att mista en underbar kille samtidigt som jag tvekar på om jag ens klarar av att leva med honom...             

  • Svar på tråden Min kille är kort, och jag vet inte om jag klarar vara ihop med honom pga hans längd.
  • Anonym (TS)

    Absolut är jag ytlig i denna fråga - men det är inget jag vill vara, jag vill inte bry mig om hans längd för han är en fantastisk människa, men det blir liksom ändå en hookup.

    Givetvis är det inget jag någonsin yttrat till honom. Och tänker jag tvärtom så skulle jag inte vilja att min partner hade samma känslor/tankar om mig pga min vikt, näsa eller vad det nu kan vara. Jag vill ju inte känna så men gör det ändå. 

  • Anonym (TS)
    Alltid Daph skrev 2013-01-10 14:26:21 följande:
    Förstår dig precis. Dessvärre. Har tänkt i samma banor.

    Det kan dock gå över. Min man (som iofs är 193 cm) är fyra år yngre än jag och det tog ett bra tag innan jag slutade tänka på det. Nu gör det mig inte ett dugg. =) Så försök ett tag till! 


    Han ÄR dessutom bra mycket yngre än mig - frågan är om det är kombinationen - att han blir så pojkig? :-/

  • Anonym (TS)
    Anonym (lång) skrev 2013-01-10 14:28:40 följande:
    Jag är 179 cm och min man 180 cm lång och det har aldrig varit något problem för mig, vare sig med att bära höga klackar eller något annat. Jag tycker att du ska sluta hänga upp dig på en sån struntsak.

    Jo, men där är ni bägge normallånga, det är ju inte vi...
  • Anonym (TS)
    Alltid Daph skrev 2013-01-10 14:30:11 följande:
    Men är han mogen? Det kan kännas som en väldigt stor skillnad om ni lever mycket olika liv. Tecx om du är ensamstående mamma med stort ansvar och han en partykille eller bor hemma med föräldrarna... Annars kan det nog märkas mindre om ni lever ihop ett tag och kommer på samma nivå.
    Ja, gud ja. Åldern gjorde mig lite osäker först eftersom jag inte visste om han var ute och redo efter något seriöst, och jag ville inte hålla på att leka, men åldersgrejen är verkligen inget issue, åldersskillnaden märks inte alls. Utöver att han ser yngre ut än mig.
    Miss P71 skrev 2013-01-10 14:31:17 följande:

    du verkar inte se något positivt med ert förhållande mer än att han är trevlig, söt.
    Jag ser massor av positiva saker, som jag skrev i TS, han har allt, och är i det närmsta perfekt. Det enda negativa är längden - och det STÖR mig att jag ens har funderingar/tankar på hans längd.

      
  • Anonym (TS)
    Trust me skrev 2013-01-10 14:31:32 följande:
    Varför ligger den här tråden under relationsproblem? Det ts har är inget relationsproblem utan en psykisk åkomma. Flytta tråden och sök vård.

    Det är även en psykisk åkomma att sakna förmåga att vara empatisk. Jag är inte bitchig mot dig för det.

    Jag lägger ut en frågeställning som jag vill ha råd och hjälp om - om det verkligen bara är jag som ser ett problem i det, inte för att höra att jag är psykiskt sjuk. Det hade jag varit  - åtminstone lätt störd - om jag bara dumpat killen av en sådan anledning, men det har jag inte gjort och kommer troligen inte göra - men jag vill om det är fler som tänkt som jag och HUR man kommer över de tankarna.   
  • Anonym (TS)

    Tack ni som svarar "normalt" - era erfarenheter är precis de jag var ute efter att höra med denna fråga!

  • Anonym (TS)
    Anonym (Sara) skrev 2013-01-10 14:52:45 följande:
    Min man är 16 år äldre än mig, vi träffades när jag var blott 20 men vi blev tokförälskade vilket vi fortfarande är idag. Jag kan ibland känna av att omgivningen kanske tycker det lustigt då jag nog ser ganska ung ut fortfarande trots att jag närmar mig 30. Precis som du beskriver i kassakön, folks blickar. Men det skiter jag fullständigt i! Jag älskar min man, jag är stolt över honom för han är en fantastisk människa, man och pappa med fantastiska kvalifikationer och det visar jag mer än gärna öppet.

    Vad jag vill komma fram till är att du ska sluta bry dig om vad omgivningen tycker, vad de anser "normalt" utan bry dig om vad DU känner. Precis som min mans ålder så är inte heller längden någonting att bry sig om, för kärleken mellan två individer är så mycket större.

    Helt rätt! Tack!
    Tonårsmamman1 skrev 2013-01-10 14:54:11 följande:

    TS, din fundering på era eventuella barn. Min man är längre än din kille, men inte jättelång. Själv är jag inte heller lång. Men vår son är 10 cm längre än min man. Så barnen behöver inte ärva längden.

  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-01-10 15:03:52 följande:

    Du är ju en aning kortare så man tycker att det skulle gå att "trolla" lite med vilka skor ni använder? Sedan beror det ju på hur ni är skapta i övrigt. Om du väger 30 kilo mer än honom och han ser ut som en sparris så blir ju den skillnaden mer iögonenfallande?



    Nej, jag tror egentligen inte vi är ögonifallande. Han är normalbyggd, jag är rätt liten och nätt så han är ju ändå "större" än mig.

    Tror nog bara jag helt enkelt fokuserar på ett problem som inte finns och som andra inte ser.  
  • Anonym (TS)
    Anonym (787) skrev 2013-01-10 15:06:34 följande:
    Min sambo är kort och tjock, jag hade stora problem med det (speciellt kombinationen) när vi träffades! Men jag föll för hans personlighet, och han har väldigt mycket fina drag, vackert ansikte, underbara ögon mm. Jag fokuserade helt enkelt på allt som var bra, både på ut och insidan. Och det vann lätt. Jag älskar honom och är glad att jag bestämde mig för att det inte spelade någon roll. För det gör det verkligen inte längre!!

    Fokusera på det du tycker om, såsmåningom kommer längden sakna betydelse!

    Det är det jag hoppas och tror!
    För det har ingen betydelse egentligen, jag tror inte det finns någon som är bättre än han där ute, jag hoppas bara att jag ska kunna känna mig säker och stolt med honom, vill inte såra honom på något sätt. Förshoppningsvis är det ett övegående issue precis som åldern var.
     
  • Anonym (TS)
    Alltid Daph skrev 2013-01-10 15:09:09 följande:

    Tycker han själv att det är jobbigt att vara kort, drar obekväma skämt osv, eller är han nöjd med sig själv? Korta osäkra killar kan ibland ha ett hävdelsebehov som är både genomskinligt och avtändande. Men du skriver ju att han är fantastisk så jag antar att han inte lide av något sånt.



    Nej, inte alls! Han är genomgod och väldigt trygg och säker i sig själv.

    Någon gång när vi varit på krogen så har någon kommenterat att "åh ni två passar ju så bra ihop, ni är ju lika långa (korta)" och då har han faktiskt bara skrattat åt   kommentaren helt hjärtligt.
  • Anonym (TS)
    Mariana 580 skrev 2013-01-10 15:09:33 följande:
    Observera nu att detta är min uppfattning.

    Jag uppfattar att du inte tar hänsyn till relationen, för den tycker du väldigt mycket om, men du lägger energin på -- vad alla andra tycker och tänker.

    Ruska lite på huvudet och backa lite.. titta på situationen mer neutralt och utifrån.

    Du säger att personen är kanon, att relationen växer och du trivs.

    Men du skadar relationen och backar för tankarna vad alla andra ska tro?
    Varför bryr du dig om alla andra?

    de som nu kanske möjligtvisstirrar kanske är avundsjuk på att du har en kille som uppriktigt och ofentligt vill visa hur mycket han tycker om dig! har du tänkt på det?

    Han är längre än dig, så det bör inte se "konstigt ut". Ni är inte helt galet utanför de "normala" längderna.

    Jag är 150cm lång och stolt som fan!
    *liten men naggande gó*
    *ska man ha ett helvete, ska man ha ett litet ett*

    Min fästman är inte så lång han heller, men jag e mindre. så vem bryr sig?

    Min mamma e 153 cm lång å har 2 barn å e gift med en man som är 208 cm lång. Det ser lite udda ut, MEN gulligt! Han e underbar med henne! INGEN någonsin har sagt något illa om dem.

    Jag har däremot varit med om avundsjuka, både illa dold och rent öppen. citat: "jag önskar jag hade en karl som din, någon som VÅGAR hålla mig i handen å öppet visa hur underbar jag är!"

    DET är något folk är avundsjuka på.

    Håll i den karl som får dig å må bra, fokusera på det och jobba på att ignorera dumheter som vad "alla anda ska tro".

    Vilket underbart inlägg! Jag tror du har helt rätt i din uppfattning!
  • Anonym (TS)
    Anonym (hmm) skrev 2013-01-10 15:10:11 följande:
    TS, om du verkligen tycker om honom så kanske du kan kämpa lite till och se om du vänjer dig.

    Men annars så måste jag nog säga att jag tror att det faktum att du tänker så är kanske ett tecken på att känslorna inte är tillräckligt starka. Men kan ju tycka att en person är perfekt på alla sätt och vis, men det innebär ju inte att man verkligen är kär.
    Däremot så tror jag att när de riktigt djupa känslorna är där, då bryr man sig inte om sådant som längd.
    Min man är t.ex. väldigt överviktig och förmodligen inte någon som andra tjejer skulle vända sig om efter. Men när vårt förhållande blev officiellt så ville jag skrika ut till hela världen att han var min. Jag var så stolt när jag höll honom i handen att jag trodde jag skulle spricka!
    Så tyvärr så kanske dina tankar och känslor är ett dåligt tecken?
    Men om du inte tror att det är det och ändå vill fortsätta vara tillsammans med honom så tycker jag att du ska pusha dig själv lite. Ta själv initiativ till att visa att ni är ett par när ni är ute. Då kanske du upptäcker att folk inte alls kommer att reagera. Folk kommer förmodligen inte bry sig ett dugg... :)
    Jag kämpade emot känslorna väldigt länge när det väl började "hända något" mellan oss, jag hade väldigt mycket som hänt i mitt liv just då och var inställd på att vara själv ett tag. Han kom i helt fel läge, väldigt ung dessutom - jag hade precis skilt mig, var rädd för att bli sårad igen och hela biten. Men känslor rår man inte på, och jag har liksom stretat emot hela tiden - kanske förklarar känslorna/tvekandet...?

    Men som sagt, han är fantastisk och jag tror som sagt inte det finns så många bra män där ute, så jag vill ju inte mista honom, och inte för en sådan otroligt löjlig sak.   
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-01-10 15:21:11 följande:
    Du är också kort, så sluta bry dig. Skapa ett barn o låt den äta bra. Ge den mycket protein och låt den röra på sig mycket. Då kommer den växa som f-an.

     
Svar på tråden Min kille är kort, och jag vet inte om jag klarar vara ihop med honom pga hans längd.