Forum Träning - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Träningsutmaningen vecka 5 - häng med du också

    Träningsutmaningen Träningsutmaningen
    Tor 23 maj 2013 10:30 Läst 5309 gånger Totalt 86 svar
    Tor 23 maj 2013 10:30

    Träningsutmaningen vecka 5 - Kom iform till midsommar


    Träningsutmaning vecka för vecka fram till midsommar. Häng med du också - starkare, snyggare och gladare.


    Veckans utmaning: Jägarvila, 28 omgångar - gånger din max tid på en vecka. 23 - 30/5
    Klarar du utmaningen på 7 dagar, peppar andra att göra det också - har du chans att vinna en bok om träning efter graviditeten skriven av Laila Bagge, ”Kom i form på 30 dagar.”


    Denna vecka tävlar du alltså mot dig själv. Vilka antar utmaningen?

    Utmaningen ska utföras på 7 dagar. Du väljer själv hur du vill lägga upp det. Första dagen genomför du övning så länge du kan - medan du tar tid. Utmaningen är sedan att utföra övningen igen och orka lika länge. Dag två gör du övningen två gånger din max tid, dag tre gör du övningen tre gånger din max tid och så vidare. Dag 7 gör du övningen "Jägarvila" sju gånger din max tid.
    Vill du dela upp det på ett annat sätt, är det bara att du tar fram din max tid - så länge du orkar utföra övningen - och upprepar den totalt 28 gånger på en vecka. Lycka till!


    Så utför du övningen
    Ställ dig med ryggen mot en vägg eller tillexempel ett träd. Sjunk ner i sittande ställning, så djup du kan. Målet är att sitta som om du hade en stol under rumpan. Tänk på att ha en rak vinkel mellan foten och benet. Försök att ha en 90 gradig vinkel i knäna så att inte knät ”hänger” över foten. Se bilden på Elmina. Slappna av i axlarna och ha en stolt hållning med rak rygg.


     


     



     


  • Tor 23 maj 2013 11:34 #1

    Orkade bara 1.40... Ganska klockrent exempel på hur otränad jag är efter senaste graviditeten. Benen är spinkigare än någonsin :-/

    Aja, blir spännande att se maxtiden om en vecka istället - hoppas på en klart förbättrad tid

     

  • Tor 23 maj 2013 11:37 #2
    Kookaburra skrev 2013-05-23 11:34:35 följande:
    Orkade bara 1.40... Ganska klockrent exempel på hur otränad jag är efter senaste graviditeten. Benen är spinkigare än någonsin :-/

    Aja, blir spännande att se maxtiden om en vecka istället - hoppas på en klart förbättrad tid

     
    Jag tycker 1.40 låter som en jättebra tid! Heja!
  • Tor 23 maj 2013 11:46 #3

    Åh vad skoj!
    Nu kör vi tjejer!

    Kan gissa på att man kommer ha duktigt med träningsvärk i låren

  • Tor 23 maj 2013 11:47 #4
    Webbredaktör Annelie skrev 2013-05-23 11:37:51 följande:
    Jag tycker 1.40 låter som en jättebra tid! Heja!


    Jag tränade slalom (kortvarigt) som yngre och då var jägarvila alltid avslutning på träningen. Tiderna då var ju flera minuter, säkert 3-5 beroende på form och vad vi tränat. 

    Men det är klart - blir kanske lite knepigt att jämföra mot det då jag vägde 15 kilo mindre och tränade 5-6 gånger per vecka  
  • Tor 23 maj 2013 11:49 #5
    A L T A skrev 2013-05-23 11:46:17 följande:
    Åh vad skoj!
    Nu kör vi tjejer!

    Kan gissa på att man kommer ha duktigt med träningsvärk i låren
    Ja, bara att ladda! Nu ska mjölksyran flöda i tråden!

    Jag vågar inte köra mer än två gånger idag, annars kommer jag nog inte kunna gå upp för trappan imorgon Får fokusera på några av de gamla övningarna idag istället.

     
  • Tor 23 maj 2013 13:21 #6

    Rolig utmaning!!! Vilka ben vi kommer att få tjejer Skrattande

  • Tor 23 maj 2013 14:03 #7
    A L T A skrev 2013-05-23 11:46:17 följande:
    Åh vad skoj!
    Nu kör vi tjejer!

    Kan gissa på att man kommer ha duktigt med träningsvärk i låren
    Ja, sån där övning man kan göra öööverallt nästan men ändå aldrig gör den. Men nu blir det ändring! Benen kommer darra av sekunderna :).
    Lilla K skrev 2013-05-23 13:21:22 följande:

    Rolig utmaning!!! Vilka ben vi kommer att få tjejer Skrattande


    Haha, ja det vill jag lova!!

  • Tor 23 maj 2013 18:27 #8

    ohhhh. ... ska blir roligt att se hur lång tiden är om en vecka. Var lägger ni in denna övning tjejer? Min spontana tanke är efter de andra övningarna..

  • Tor 23 maj 2013 18:33 #9
    Lilla K ja vi kommer ha fina men sen

    och nu har man testat jägarvila med usch vad benen skakade klarade 1 min & 2 sekunder
    gjort knäböj 60 st, "lyfta knäna"  2 min, dips 40 st och kondition 2 km barnen ville hänga på så va ju även puta minsta dottern på trehjulingen. Inte mycket träningsvärk idag och värmt upp innan och stretchat efteråt hoppas man slipper lite träningsvärk i morgon.  

    Har en fråga hur mycket vatten dricker ni?
    Är dålig på att dricka för övrigt  
  • Tor 23 maj 2013 18:37 #10
    Lebocarma skrev 2013-05-23 18:33:00 följande:
    Lilla K ja vi kommer ha fina men sen

    och nu har man testat jägarvila med usch vad benen skakade klarade 1 min & 2 sekunder
    gjort knäböj 60 st, "lyfta knäna"  2 min, dips 40 st och kondition 2 km barnen ville hänga på så va ju även puta minsta dottern på trehjulingen. Inte mycket träningsvärk idag och värmt upp innan och stretchat efteråt hoppas man slipper lite träningsvärk i morgon.  

    Har en fråga hur mycket vatten dricker ni?
    Är dålig på att dricka för övrigt  
    jag försöker få i mig två lite varje dag. har alltid vattenflaska med mig...
Endast gruppmedlemmar kan skapa trådar i gruppen.
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll