• Anonym (...)

    Gravid - han gav mig en vecka

    Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..


    Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?

    Vad ska jag göra??

  • Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka
  • HannaS86
    Anonym (!) skrev 2014-07-31 17:05:34 följande:
    VA hur kan du veta att "anonym m" menade just dig? Om inte du är anonym m!
    För att jag är synsk ;) hehe nej men anonym m hade en tråd om att hon ville att hennes sambo skulle flytta direkt och folk började ropa hejvilt om uppsägningstid, besittningsskydd mm utan att ha en aning om vad de pratar om. Jag är färdig jurist om ett år och kollade upp det. Dubbelkollade även med en kompis på programmet som brukar få högsta betyg på alla kurser för att vara säker och det är så som jag skrivit. Eftersom anonym m beskrev att hon fått det förklarat för sig av en som pluggar till jurist o som även kollat det med en kompis som också läser till jurist (plus att anonym m hade rätt om vad som gäller) så förstod jag att hon menade mig eftersom jag förklarade vad som gällde till henne i hennes tråd.
  • HannaS86

    Oj jag missade att du gjort inlägget i förrgår ts. Hur har det gått, är du kvar i lägenheten fortfarande?

  • Stinahej123456
    Anonym (Ego) skrev 2014-07-31 21:19:38 följande:

    Jo, barnen har rätt till sina våldsamma pappor. Det spelar ofta ingen roll om pappan är farlig för mamman, bara han inte till exempel skrivit en stor skylt som han bär runt på, där det står "jag slår mina barn och erkänner det härmed", då KANSKE han skulle kunna ses som farlig för barnen också.


    Usch vilket hemskt samhälle där våldsmän får ansvara för barn. Kan någon åtminstone kräva att någon från soc el likn. närvarar?
  • Anonym (...)

    kan alla sluta skriva om abort! Jag har bestämt mig för att inte göra abort och det är mitt val!!


     


    Jag ska försöka göra det bästa jag kan för barnet

  • Anonym (m)
    HannaS86 skrev 2014-07-31 22:19:06 följande:
    För att jag är synsk ;) hehe nej men anonym m hade en tråd om att hon ville att hennes sambo skulle flytta direkt och folk började ropa hejvilt om uppsägningstid, besittningsskydd mm utan att ha en aning om vad de pratar om. Jag är färdig jurist om ett år och kollade upp det. Dubbelkollade även med en kompis på programmet som brukar få högsta betyg på alla kurser för att vara säker och det är så som jag skrivit. Eftersom anonym m beskrev att hon fått det förklarat för sig av en som pluggar till jurist o som även kollat det med en kompis som också läser till jurist (plus att anonym m hade rätt om vad som gäller) så förstod jag att hon menade mig eftersom jag förklarade vad som gällde till henne i hennes tråd.
    Det stämmer bra det!

    Jag har nu läst på lite på bland annat Hyresgästföreningens hemsida angående 3 månaders uppsägningstid respektive besittningsrätt.

    Både du och jag har rätt i det vi har skrivit här i tråden.


  • Stinahej123456
    Anonym (Ego) skrev 2014-07-31 21:16:25 följande:

    Nej det är klart, ångesten och sorgen den låter man barnet bära i stället, för annars är det synd om den som gör abort och det får aldrig ske. Jag behöver inte akta mig för något alls. Jag "propsar" inte på något. Jag säger att det är egoistiskt att behålla ett barn i den situationen, samt oerhört naivt att tro att någon kan skydda mamman och barnet sedan. Jag är inte känslokall, däremot inte ett dugg blåögd när det kommer till barn som sätts till livet för att fara illa.


    Skriver du utav erfarenhet eller gissar du bara? Alltså jobbar du inom soc el. Bup så att du vet att de flesta barn som vuxit upp i otrygga miljöer oftast hellre velat att de aldrig fötts?
  • Stinahej123456

    TS, försök att resonera och var taktisk. Fokusera på hur ni ska klara er bäst och ta emot så mycket hjälp och stöd du kan - ibland dyker möjligheter upp från oväntade håll. Kvinnojourerna ska kunna allt om sånt här.

  • Anonym (Ego)
    Stinahej123456 skrev 2014-07-31 23:37:46 följande:

    Skriver du utav erfarenhet eller gissar du bara? Alltså jobbar du inom soc el. Bup så att du vet att de flesta barn som vuxit upp i otrygga miljöer oftast hellre velat att de aldrig fötts?


    Jag jobbar med barn och ungdomar på ett sånt sätt att jag ser vad de utsätts för och vet att det inte finns någon som kommer och räddar barnen. En del ungdomar tar livet av sig, en del barn önskar att de aldrig fötts, en del växer upp och blir själva förövare. Några fixar livet, andra mår skit. Frågan "önskar du att du aldrig blivit född" är en jävligt svår fråga. Fråga i stället om någon önskar att den fötts av en annan mamma, med en annan pappa eller i ett annat skede av föräldrarnas liv, då har du ett annat svar.... Att kvinnor väljer att skaffa barn med stora idioter till pappor är en av de saker som verkligen upprör mig. Kvinnan har ett VAL och VÄLJER att sätta ett barn till livet under jävliga omständigheter. Helt obegripligt. Det sista jag skulle vilja är att se mina egna barn växa upp i ett sådant liv.
  • alltså
    Anonym (...) skrev 2014-07-31 23:35:24 följande:

    kan alla sluta skriva om abort! Jag har bestämt mig för att inte göra abort och det är mitt val!!

     

    Jag ska försöka göra det bästa jag kan för barnet


    Ok TS, bra att du vet hur du vill ha det iaf.

    Men annars då, har du nånstans att ta vägen nu? O soc, Polisen, kvinno/tjejjour osv, undrar hur det gått med det.

    Det här med att klipper sönder dina kläder, hoppas du har några hela kläder kvar nu. Tänker också om det finns nån annan som vet om din situation, nån på sommarjobbet kanske?
  • astegmatism
    Anonym (...) skrev 2014-07-29 20:00:22 följande:

    Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..


    Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?

    Vad ska jag göra??


    Skynda dig ut, allt vad tyglarna håller innan han.....Du har väl vänner?
Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka