• Babyfeber

    Hehe, hm... Kommentarer på detta?

    Badområdet är ju en väldigt liten del av furuvik. Jag var där mycket när jag var yngre och då fanns det inte ens, utan det var djur och ett tivoli. Man har tillgång till allting i entrépriset och de har ju säkerligen varit inne ett tag då det låter ytterst osannolikt att man nu lägger ner så mycket pengar på familjens enda semesterresa och ska vara där i enbart 3 timmar.

    Då kan ju alla besökare för dagen kräva ersättning för att badet inte gick att nyttja de sista 3 timmarna.

    Hur många har inte varit på en nöjespark där någon åktur/del av parken varit avstängd pga väder/reparation/renovering? Får man billigare pris/kompensation då? Nä knappast.

  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:16:04 följande:
    Om min favoritattraktion är stängd, utan information i entrén, då kan du lita på att jag kräver att få något tillbaka om jag betalt fullt biljettpris och jag är ganska säker på att jag hade fått det utan protest, om man mot förmodan missat att informera om det innan jag köpte biljetten.

    Kör du på häfte så har du ju biljetten för den attraktionen kvar till nästa gång.
    Som i detta fall då, om attraktionen stängs när du är inne i parken pga väder/reparation eller vad det nu kan vara. Kräver du ersättning för det också?


  • Babyfeber
    nozpa skrev 2014-08-02 00:22:50 följande:
    Dom kunde bjudit på mjukglass som familjen hade tänkt att köpa men avstod ifrån.
    Nej Furuvik erbjöd inget alls som jag förstod det. Och det stod bara att dom ville ha pengarna tbx tror jag. Antog att dom menade hela summan. Ca 200/pp. Men dom hade kanske nöjt sig med mjukglassen.
    Visst hade de kunnat göra det, även om parken inte kan veta vad huvudattraktionen för alla besökare är (och ifall de nyttjat den), men nu är det ju inte säkert att de faktiskt klagade då eller senare, och om det gjordes senare så är det ju svårt att bjuda på mjukglass i efterskott så att säga.

    Då borde alla som betalat in sig på hela parken före klockan 16.00 fått sina pengar tillbaka då ansvariga/personal inte vet vilka personer som utnyttjat badet till fullo.
  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:47:50 följande:
    Väder, nej.
    Reparation, ja.
    Så du menar att om en attraktion går sönder så kräver du kompensation för att de måste reparera den? Vad tycker du då är en rimlig kompensation för detta?
  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-02 01:22:02 följande:
    Jag kan tänka mig att betydelsen av just äventyrsbadet var typ 10% för de vuxna och 80% för barnen, förutom att det utgör 25-50% av tiden, ganska betydelsefullt m.a.o.

    Hade de åkt till ett ställe med bara bad så hade de sammantaget som familj också gått miste om en stor del av upplevelsen de var ute efter på Furuvik.
    Fast man kan ju inte ta hänsyn till vad varje familj har som huvudmål på en park med blandade attraktioner. Och då betala ut ersättning för de som inte till fullo kan utnyttja sitt huvudmål. Om de nu var ett rent äventyrsbad/badland där hela badet legat nere är det en annan sak.
  • Babyfeber
    Anonym (Vidrigt) skrev 2014-08-02 19:24:31 följande:

    Tycker det är VÄLDIGT dåligt och elakt av badet att INTE betala tillbaka pengarna. Vidrigt är det till och med.


    Av vilken anledning tycker du det?
  • Babyfeber
    SolOchSnö skrev 2014-08-02 22:26:01 följande:

    Jag tänker att det hade varit smartare av Furuvik att ge familjen fribiljetter som måste utnyttjas inom en kort tid, tex en vecka. Då hade familjen varit glad och kommit tillbaka och förmodligen ätit mjukglass och även köpt lunch, fika och andra saker som Furuvik hade tjänat på.

    Däremot är det löjligt av familjen att gråta ut i tidningen.


    Fast den familjen var väl knappast ensam på furuvik? Isåfall måste ju biljetter ges ut till alla gäster.
  • Babyfeber
    Anonym (hhpp) skrev 2014-08-02 19:36:33 följande:
    Bajs i bassängen är ingen oförutsedd händelse i stil med en orkan eller rymdinvasion. Jag har haft (o)turen att ofta bada på en och samma badanläggning. Där har det i alla tider skett bajsolyckor var och varannan dag i någon av bassängerna (oftast plaskdammen). Om det skett i snitt var tredje dag sedan anläggningen öppnade så är det en i allra högsta grad förutsägbar händelse för anläggningen.

    Därför undrar jag hur en sån (vet inte hur det är i furuvik) badanläggning med gott samvete kan sälja en produkt (badupplevelse) som de VET inte är vad som utlovas. Kan inte tänka mig att det är annorlunda i furuvik.
    Orkan eller rymdinvasion? Jaa här överdrivs det inte. Så du menar att de inte sanerar badet där du bor? Usch.. Eller får alla på badet pengar tillbaka om nån bajsat i poolen?

    Produkten (eller snarare tjänsten) är INTE en badupplevelse utan hela parken ingår (hur många gånger måste detta påpekas?) där det finns både djur och tivoli. Alla blöjbarn måste ha badblöja vilket står klart och tydligt i reglerna. Detta har enligt artikeln hänt ca 1 gång per säsong så hur skulle de veta att det skulle ske, och att det skulle ske denna dag? Dessutom de 3(!) sista timmarna på dagen. Självklart måste ju poolen saneras och då måste den stängas av.
  • Babyfeber
    Jennie med ie skrev 2014-08-03 12:19:49 följande:

    Ursäkta att jag inte läst exakt hela tråden... Men passerar man nån sorts extra ingång till badet? Så att det ö h t kan beläggas att besökarna inte varit där?? Jag tänker mig att många skulle ta chansen till pengar tillbaka, även om de faktiskt hunnit bada...


    Nej det ingår i entréavgiften. Badet är en väldigt liten del av parken
  • Babyfeber
    Jennie med ie skrev 2014-08-03 13:07:24 följande:
    Ja jag vet att det ingår i entrén till hela parken, men menade om man liksom passerade något där det stämplades eller registrerades att man gick in i badområdet.
    Nej det gör man inte. Man går som man vill i parken och det registreras inte
  • Babyfeber
    Jennie med ie skrev 2014-08-03 14:07:53 följande:
    M a o skulle en "pengar tillbaka om man inte kunnat utnyttja badområdet"-policy bygga på besökarnas egna ord bara... och jag kan som sagt tänka mig att många skulle nyttja den vare sig de faktiskt redan badat eller ej.
    Ja precis. Har påpekat detta för flera men det verkar inte riktigt gå in. Antar att det är samma typ av folk som kräver kompensation av mig på jobbet för att internet legat nere i en vecka och anledningen var att de inte hade modemet i..
  • Babyfeber
    ölburk2 skrev 2014-08-03 20:50:03 följande:
    Varför väljer allt fler att handla utomlands, kan det ha nåt med kundvård/kundbemötande att göra tror du?
    För mig är det ofta avgörande, å jag vet att jag inte är ensam om att tycka så.

    Å varför alltid "pengarna tillbaka" argumentet, det finns ju många andra alternativ att få kunden på din sida.
    Ta familjen lite vid sidan om, bjud t.ex på nåt gott å snacka igenom saken, låt dom få rätt, å man har fått världens bästa å billigaste levande reklam..
    Kunden har också ett ansvar - nämligen att läsa igenom villkoren för köpet av vara eller tjänst. Genom att köpa så accepterar man villkoren.

    Visst kan jag ge kompensation till kunder som inte borde ha något, om kunden i övrigt är trevlig. Om kunder skriker och kallar mig dumma saker får de inget om de inte har rätt till det.

    Dock framgår det inte i artikeln om familjen klagat när de var på plats och isåfall vem de klagat till. Det var ju knappast enbart den familjen som ville bada/höll på att bada (fast som inte gick till tidningen), ska då alla dessa kompenseras? Det är ju helt galet. Folk ska fan ha kompensation över allt annars är de kränkta.. suck
  • Babyfeber

    Sen förstår jag faktiskt inte varför man åker till Furuvik om det är bad man är ute efter. Leksands sommarland ligger på ungefär samma avstånd och Skara ligger något längre bort. Men det är ju verkligen ett badställe.

  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-04 00:30:59 följande:
    Det kan vara avstånd eller att man varit ute efter en mer varierad helhetsupplevelse för en hel familj som ligger till grund för valet av anläggning.

    Spelar detta någon roll?
    Det förvånar mig att man väljer att spendera en badsemester på en park vars badområde är väldigt litet. Att man dessutom enbart tänkte använda de sista 3 timmarna åt semesterns höjdpunkt låter efterkonstruerat.
  • Babyfeber
    Tom Araya skrev 2014-08-04 00:28:08 följande:

    Jag vet inte ens om man kan kalla det ersättning att få tillbaka vad man betalt för icke levererad vara/tjänst!?
    Med ersättning tänker jag mer att får något av värde för något, något man exempelvis levererat eller förlorat.


    Fast den var ju inte icke levererad. Badområdet hade varit öppet hela dagen och resten av parken (Dvs det mesta) var öppet hela tiden.
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?