• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • assim
    ölburk2 skrev 2014-08-03 14:25:54 följande:

    I egenskap av företagare så tycker jag Furuviksparken agerat väldigt oproffsigt.
    Sån´t där vet varenda företagare med minsta kunskap om kundvård, att man alltid löser till kundens förmån., ge kunden vad denne vill ha, å bit i det sura äpplet, återbetalningen kommer senare i form av gratisreklam från en nöjd kund..

    Men generellt så har kundvården hos svenska företag minskat drastiskt, på bara några få årtionden.
    Jag vet inte varför, men kunder som klagar eller ifrågasätter ignoreras nu långt mer än tidigare.
    Jag behöver bara gå till några av de större butikskedjorna för att genast bli ifrågasatt om jag "frågar för mycket".
    Det verkar ofta som personalen inte fått en utbildning som svarar mot deras arbete, utan dom är enbart anställda för att sälja, inte konstigt om det då skär sig mellan kund å anställda..

    P.g.a detta, så väljer jag heller en butik i utlandet å handel över Nätet, orkar inte med usel kundservice, taskigt kundbemötande å att ses som en jobbig jävel, när jag bara vill ha svar på enkla faktafrågor.
    Det minsta man som kund kan kräva, är att personalen kan svara på frågor om sortimentet dom säljer..


    Kundservice och kundbemötande är självklart viktig. Men kunder har ett eget ansvar också. Kunden har kanske ofta, men garanterat inte alltid, rätt.
  • ölburk2
    Anonym (Företagare irl) skrev 2014-08-03 14:29:58 följande:
    Helvete heller. Det finns alltid pack som ljuger och försöker fuska sig till saker.

    De ska hållas kort.
    Fel attityd, men i sak har du rätt,  dock är det din "förbannade skyldighet" att klara av att hantera kunder, ja t.o.m dom mest galna idioter, annars har du valt fel jobb, eller fått fel utbildning av din arbetsgivare.., en enda missnöjd kund betyder 100 missade kunder.., tyvärr gäller inte det motsatta, att en nöjd kund ger mig 100 nya, det betyder mest att jag inte behöver jobba skiten ur mig, för att få bort mitt dåliga rykte..

    Så valet är enkelt, ge idioten vad denne vill ha å jag/företaget slipper dras med en massa framtida problem, gör din personal uppmärksam på problem-kunder, å smöra som fan för denne så får du åxå sälja, ett litet "bara för dig", funkar nästan alltid.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • gertie
    ölburk2 skrev 2014-08-03 14:48:52 följande:
    Fel attityd, men i sak har du rätt,  dock är det din "förbannade skyldighet" att klara av att hantera kunder, ja t.o.m dom mest galna idioter, annars har du valt fel jobb, eller fått fel utbildning av din arbetsgivare.., en enda missnöjd kund betyder 100 missade kunder.., tyvärr gäller inte det motsatta, att en nöjd kund ger mig 100 nya, det betyder mest att jag inte behöver jobba skiten ur mig, för att få bort mitt dåliga rykte..

    Så valet är enkelt, ge idioten vad denne vill ha å jag/företaget slipper dras med en massa framtida problem, gör din personal uppmärksam på problem-kunder, å smöra som fan för denne så får du åxå sälja, ett litet "bara för dig", funkar nästan alltid.
    I just det här aktuella fallet är jag tämligen säker på att majoriteten anser att Furuviksparken agerat korrekt och om det är någon som förlorat credibility på detta så är det familjen själva.
  • assim
    ölburk2 skrev 2014-08-03 14:48:52 följande:
    Fel attityd, men i sak har du rätt,  dock är det din "förbannade skyldighet" att klara av att hantera kunder, ja t.o.m dom mest galna idioter, annars har du valt fel jobb, eller fått fel utbildning av din arbetsgivare.., en enda missnöjd kund betyder 100 missade kunder.., tyvärr gäller inte det motsatta, att en nöjd kund ger mig 100 nya, det betyder mest att jag inte behöver jobba skiten ur mig, för att få bort mitt dåliga rykte..

    Så valet är enkelt, ge idioten vad denne vill ha å jag/företaget slipper dras med en massa framtida problem, gör din personal uppmärksam på problem-kunder, å smöra som fan för denne så får du åxå sälja, ett litet "bara för dig", funkar nästan alltid.
    Folk som går på det där "bara för dig" är ju riktigt godtrogna och naiva.
  • ölburk2
    Alexi skrev 2014-08-03 14:29:38 följande:

    Ölburk: men samtidigt har svenska kunder blivit väldigt mycket mer oförskämda och bortskämda. Man ska bara ha och ha och driver "kunden har alltid rätt" in absurdum i alla lägen. Det ser vi ju på dethär tidningsexemplet, "får jag inte som jag vill går jag till media".

    Kräver kunderna för mycket orimligheter kommer ju priserna höjas i slutänden och det drabbar alla.


    Visst, men jag skulle inte kalla det "mer oförskämda och bortskämda", utan mer drivna på att få sin vilja igenom.
    Å vems fel är det, kundens eller säljaren som inte kan hantera kunden?
    Jag tror mig kunna båda sidors taktik rätt bra, å vet att utnyttja dom med, jag har iaf ca 40 års erfarenhet med köp å sälj.
    Idag verkar de flesta få lära sig att sälja, men saknar kunskap om hur man hanterar en jobbig kund, å det är inte bra.
    Kom ihåg att de jävligaste kunderna är dom som snackar mest skit om företaget, dom nöjda säger inte ett pip.

    Så vad är valet, slänga ut kunden å få en massa dynga spridd om förtaget, eller bita ihop å avreagera dig utom syn å hörhåll för kunden?
    Surt? Ja jävligt surt, men ändå surare är om du får gå från ditt arbete för att kunden gnällt hos din chef ang ditt bemötande.

    Nej priserna skjuter inte i höjden, dom påverkas ö.h.t inte, varför blir lite långt att gå in på här..
    Jag misstänker att du menar att vi företagare ska gå in å betala för saker som kan tvistas om i ett kontrakt, men det är inget som går att avhandla om här, det är specifikt i varja enskillt fall.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (Mumin)
    ölburk2 skrev 2014-08-03 14:25:54 följande:

    I egenskap av företagare så tycker jag Furuviksparken agerat väldigt oproffsigt.
    Sån´t där vet varenda företagare med minsta kunskap om kundvård, att man alltid löser till kundens förmån., ge kunden vad denne vill ha, å bit i det sura äpplet, återbetalningen kommer senare i form av gratisreklam från en nöjd kund..
     


    Många företag böjer sig för jobbiga kunder för att slippa problem, men i det här fallet har man antagligen gjort bedömningen att det skulle bli väldigt kostsamt att ersätta alla kunder varje gång poolen är oanvändbar t.ex. pg av bajs. Uppenbarligen är bajsproblemen återkommande och kommer det ut att man då får ekonomisk ersättning varje gång det sker kommer många söka ersättning. Finns säkert t.o.m. de som skulle se till att poolen blev oanvändbar för att få pengarna tillbaka och sen skulle hundratals som varit där samma dag begära inträdesavgiften tillbaka, oavsett om de tänkt bada eller inte. Har man gett en kund inträdesavgiften tillbaka kommer definitivt betydligt fler kräva det.

    Då tycker jag det är betydligt mer upprörande att det är så vanligt att folk bajsar i poolen. Å andra sidan har jag läst flera trådar här på FL där vuxna människor tycker det är helt ok att kissa i badbasänger. Folk är förbannat äckliga. Så så konstigt kanske det inte är att de låter ungarna bajsa där.
  • ölburk2
    Anonym (Mumin) skrev 2014-08-03 17:47:56 följande:
    Många företag böjer sig för jobbiga kunder för att slippa problem, men i det här fallet har man antagligen gjort bedömningen att det skulle bli väldigt kostsamt att ersätta alla kunder varje gång poolen är oanvändbar t.ex. pg av bajs. Uppenbarligen är bajsproblemen återkommande och kommer det ut att man då får ekonomisk ersättning varje gång det sker kommer många söka ersättning. Finns säkert t.o.m. de som skulle se till att poolen blev oanvändbar för att få pengarna tillbaka och sen skulle hundratals som varit där samma dag begära inträdesavgiften tillbaka, oavsett om de tänkt bada eller inte. Har man gett en kund inträdesavgiften tillbaka kommer definitivt betydligt fler kräva det.

    Då tycker jag det är betydligt mer upprörande att det är så vanligt att folk bajsar i poolen. Å andra sidan har jag läst flera trådar här på FL där vuxna människor tycker det är helt ok att kissa i badbasänger. Folk är förbannat äckliga. Så så konstigt kanske det inte är att de låter ungarna bajsa där.
    Jag å många med mig, skulle värdera den här skaden betydligt större, än det omvända, därför att idioterna är långt färre än vanligt folk.., idioterna kommer man aldrig ifrån, dom hittar alltid på en massa skit men är tack-o-lov få, i förhållande till vanligt folk..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Babyfeber
    Jennie med ie skrev 2014-08-03 14:07:53 följande:
    M a o skulle en "pengar tillbaka om man inte kunnat utnyttja badområdet"-policy bygga på besökarnas egna ord bara... och jag kan som sagt tänka mig att många skulle nyttja den vare sig de faktiskt redan badat eller ej.
    Ja precis. Har påpekat detta för flera men det verkar inte riktigt gå in. Antar att det är samma typ av folk som kräver kompensation av mig på jobbet för att internet legat nere i en vecka och anledningen var att de inte hade modemet i..
  • ölburk2
    Babyfeber skrev 2014-08-03 20:19:31 följande:
    Ja precis. Har påpekat detta för flera men det verkar inte riktigt gå in. Antar att det är samma typ av folk som kräver kompensation av mig på jobbet för att internet legat nere i en vecka och anledningen var att de inte hade modemet i..
    Varför väljer allt fler att handla utomlands, kan det ha nåt med kundvård/kundbemötande att göra tror du?
    För mig är det ofta avgörande, å jag vet att jag inte är ensam om att tycka så.

    Å varför alltid "pengarna tillbaka" argumentet, det finns ju många andra alternativ att få kunden på din sida.
    Ta familjen lite vid sidan om, bjud t.ex på nåt gott å snacka igenom saken, låt dom få rätt, å man har fått världens bästa å billigaste levande reklam..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Babyfeber
    ölburk2 skrev 2014-08-03 20:50:03 följande:
    Varför väljer allt fler att handla utomlands, kan det ha nåt med kundvård/kundbemötande att göra tror du?
    För mig är det ofta avgörande, å jag vet att jag inte är ensam om att tycka så.

    Å varför alltid "pengarna tillbaka" argumentet, det finns ju många andra alternativ att få kunden på din sida.
    Ta familjen lite vid sidan om, bjud t.ex på nåt gott å snacka igenom saken, låt dom få rätt, å man har fått världens bästa å billigaste levande reklam..
    Kunden har också ett ansvar - nämligen att läsa igenom villkoren för köpet av vara eller tjänst. Genom att köpa så accepterar man villkoren.

    Visst kan jag ge kompensation till kunder som inte borde ha något, om kunden i övrigt är trevlig. Om kunder skriker och kallar mig dumma saker får de inget om de inte har rätt till det.

    Dock framgår det inte i artikeln om familjen klagat när de var på plats och isåfall vem de klagat till. Det var ju knappast enbart den familjen som ville bada/höll på att bada (fast som inte gick till tidningen), ska då alla dessa kompenseras? Det är ju helt galet. Folk ska fan ha kompensation över allt annars är de kränkta.. suck
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?