• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Babyfeber
    Jennie med ie skrev 2014-08-03 12:19:49 följande:

    Ursäkta att jag inte läst exakt hela tråden... Men passerar man nån sorts extra ingång till badet? Så att det ö h t kan beläggas att besökarna inte varit där?? Jag tänker mig att många skulle ta chansen till pengar tillbaka, även om de faktiskt hunnit bada...


    Nej det ingår i entréavgiften. Badet är en väldigt liten del av parken
  • gertie
    Anonym (hhpp) skrev 2014-08-02 20:09:06 följande:
    Men om man har en massa badande småbarn utan ordentliga blöjor som badgäster så måste man ju som näringsidgare klara av att koppla ihop ett plus fjorton. Särskilt om det förra året skett bajsincidenter 31 av de 100 dagarna säsongen varade.

    Enligt konsumentlagstiftningen är det inte tillåtet att sälja undermåliga produkter. Är inte det rätt självklart?
    För det första så är det ingen produkt de säljer utan snarare en tjänst. Och badet är  bara en av många aktiviteter som parken erbjuder, badet är inte huvudattraktion och det kostar inget extra att gå dit.
  • Jennie med ie
    Babyfeber skrev 2014-08-03 12:37:46 följande:
    Nej det ingår i entréavgiften. Badet är en väldigt liten del av parken
    Ja jag vet att det ingår i entrén till hela parken, men menade om man liksom passerade något där det stämplades eller registrerades att man gick in i badområdet.
  • gertie
    Anonym (hhpp) skrev 2014-08-03 09:09:43 följande:
    Självklart. Men då får man ju återbetala en del av biljetterna också.
    Eh, nej - det är därför de skrivit så på hemsidan.
  • gertie

    Nästa gång jag är på skansen ska jag kräva pengarna tillbaka om jag inte ser järven.

  • Babyfeber
    Jennie med ie skrev 2014-08-03 13:07:24 följande:
    Ja jag vet att det ingår i entrén till hela parken, men menade om man liksom passerade något där det stämplades eller registrerades att man gick in i badområdet.
    Nej det gör man inte. Man går som man vill i parken och det registreras inte
  • Jennie med ie
    Babyfeber skrev 2014-08-03 13:54:09 följande:
    Nej det gör man inte. Man går som man vill i parken och det registreras inte
    M a o skulle en "pengar tillbaka om man inte kunnat utnyttja badområdet"-policy bygga på besökarnas egna ord bara... och jag kan som sagt tänka mig att många skulle nyttja den vare sig de faktiskt redan badat eller ej.
  • ölburk2

    I egenskap av företagare så tycker jag Furuviksparken agerat väldigt oproffsigt.
    Sån´t där vet varenda företagare med minsta kunskap om kundvård, att man alltid löser till kundens förmån., ge kunden vad denne vill ha, å bit i det sura äpplet, återbetalningen kommer senare i form av gratisreklam från en nöjd kund..

    Men generellt så har kundvården hos svenska företag minskat drastiskt, på bara några få årtionden.
    Jag vet inte varför, men kunder som klagar eller ifrågasätter ignoreras nu långt mer än tidigare.
    Jag behöver bara gå till några av de större butikskedjorna för att genast bli ifrågasatt om jag "frågar för mycket".
    Det verkar ofta som personalen inte fått en utbildning som svarar mot deras arbete, utan dom är enbart anställda för att sälja, inte konstigt om det då skär sig mellan kund å anställda..

    P.g.a detta, så väljer jag heller en butik i utlandet å handel över Nätet, orkar inte med usel kundservice, taskigt kundbemötande å att ses som en jobbig jävel, när jag bara vill ha svar på enkla faktafrågor.
    Det minsta man som kund kan kräva, är att personalen kan svara på frågor om sortimentet dom säljer..


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Alexi

    Ölburk: men samtidigt har svenska kunder blivit väldigt mycket mer oförskämda och bortskämda. Man ska bara ha och ha och driver "kunden har alltid rätt" in absurdum i alla lägen. Det ser vi ju på dethär tidningsexemplet, "får jag inte som jag vill går jag till media".

    Kräver kunderna för mycket orimligheter kommer ju priserna höjas i slutänden och det drabbar alla.

  • Anonym (Företagare irl)
    ölburk2 skrev 2014-08-03 14:25:54 följande:

    I egenskap av företagare så tycker jag Furuviksparken agerat väldigt oproffsigt.
    Sån´t där vet varenda företagare med minsta kunskap om kundvård, att man alltid löser till kundens förmån., ge kunden vad denne vill ha, å bit i det sura äpplet, återbetalningen kommer senare i form av gratisreklam från en nöjd kund..

    Men generellt så har kundvården hos svenska företag minskat drastiskt, på bara några få årtionden.
    Jag vet inte varför, men kunder som klagar eller ifrågasätter ignoreras nu långt mer än tidigare.
    Jag behöver bara gå till några av de större butikskedjorna för att genast bli ifrågasatt om jag "frågar för mycket".
    Det verkar ofta som personalen inte fått en utbildning som svarar mot deras arbete, utan dom är enbart anställda för att sälja, inte konstigt om det då skär sig mellan kund å anställda..

    P.g.a detta, så väljer jag heller en butik i utlandet å handel över Nätet, orkar inte med usel kundservice, taskigt kundbemötande å att ses som en jobbig jävel, när jag bara vill ha svar på enkla faktafrågor.
    Det minsta man som kund kan kräva, är att personalen kan svara på frågor om sortimentet dom säljer..


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
    Helvete heller. Det finns alltid pack som ljuger och försöker fuska sig till saker.

    De ska hållas kort.
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?