Inlägg från: Anonym (hhpp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hhpp)

    Hehe, hm... Kommentarer på detta?

    EnAnonumius skrev 2014-08-01 22:16:00 följande:

    Kan du förklara närmare hur det blir en undermålig produkt bara för att det är något som ligger utanför Furuviks kontroll?

    Kan ju jämföra.. (Och ja det är en adekvat jämförelse)

    Om du väljer att ta en hammare på din nyköpta mobil och slå den sönder och samman är det då är det då en undermålig produkt och har då tillverkaren ansvar för vad du pysslar med?


    Som säljare av en vara eller tjänst ska säljaren kunna leverera det säljaren lovar. Man ska kunna ta emot och titta på tv-sändningar om varan är en tv-apparat. Man får någon som knådar en kropp om det handlar om massage. Man ska kunna bada om det handlar om biljetter till en badanläggning.

    Man tycker att stackarna i aftonbladet skulle kunna reklamera biljetterna eftersom de inte fick bada. Och få tillbaka åtminstone en del av biljettkostnaderna.
  • Anonym (hhpp)
    EnAnonumius skrev 2014-08-01 23:45:11 följande:

    Du struntar visst i att läsa? Det du skriver saknar helt relevans för det jag påtalade om.

    Läs om och läs rätt. Fundera på vad som verkligen står skrivet. 

    Notera nyckelorden "som ligger utanför Furuviks kontroll"..

    Då tar vi din s.k exemplifiering med TV... Ja du skall kunna se på TV på en TV, ingen kan påstå något annat.  Men OM din polare väljer att slå sönder på din TV med en hammare har du då rätten att begära pengarna tillbaka av säljaren?

    För du kan ju inte se på TV längre, bara för att din polare valde att slå sönder den med en hammare. 

    Ja man skall kunna bada om det är en badanläggning. Jag har aldrig hävdat något annat och ingen har hävdat något annat heller... 

    Men för folk som inte är lata och klara av att gå upp på Furuviks hemsida och läsa, så står det på deras hemsida följande:

    Vi förbehåller oss rätten att stänga av delar av poolområdet vid reparationsarbeten, ogynnsam väderlek etc.

    www.furuvik.se/Bad--Tivoli/Bad/

    Hur skall Furuvik kunna kontrollera att folk INTE använder polen som en toalett och spyr och skiter i  den?  Kan du förklara det? Du som anser att de skall ge pengarna tillbaka för något som ligger UTANFÖR deras kontroll.

    Varför skall Furuvik ta ansvar för att folk låter sina barn anväånda polen som toalett och bajsa och spy i polen? Eller vuxna som inte har vett på att gå på en riktig toalett och väljer att skita och/eller spy i polen?


    Jag förstår furuvik fullständigt om de vill stänga badet för reparationer och vid sanering. Men då får de betala pengarna tillbaka till de stackars badare som plötsligt tvingas lämna badanläggningen.
  • Anonym (hhpp)
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 23:54:08 följande:

    Undrar om man kan stämma FLYGBOLAGET och/eller RESEBYRÅN på pengarna tillbaka om man får REGN under sin SOLSEMESTER!?


    Liknelsen haltar. Mer korrekt skulle det vara "Kan man stämma resebyrån och få pengarna tillbaka om man som resenär tvingats flyga hem i förtid av resebolaget på grund av dåligt väder?"
  • Anonym (hhpp)

    Vad tycker ni om det här fiktiva scenariot?

    Den 22 augusti 2013 beställer jag förköpsbiljetter till bioföreställningen "stjärnornas förödelse" den 18 september kl18. Den 1 september kontaktas jag av biografen i fråga per mail med texten:

    'Föreställningen ni beställt är tyvärr inställd. Anledningen till detta är att biografsalongen blivit vandaliserad av några av våra yngre gäster. I den finstilta texten i beställningen som ni gjort står det att vi inte återbetalar några pengar vid inställda föreställningar orsakade av faktorer utanför vår kontroll. Därför ber vi er vänligen att inte störa oss med några krav om återbetalning. Biografen öppnar igen i oktober och vi välkomnar er då återigen med många nya och spännande filmer.'

    Tycker ni att biografen agerar schyss?

  • Anonym (hhpp)
    Vandelay skrev 2014-08-02 09:08:02 följande:

    Haha vill de hellre bada i bajsvatten då? Sjuk grej att begära ersättning för, jävla idioti på en pinne, fan äre med alla bortskämda kränkta svenskar som inte kan hantera minsta jävla lilla motgång? Men visst, bajsvatten vill man ju inte missa, vilken möjlighet! Hahah seriöst, det här måste va ett skämt


    Men vem fan vill betala inträde till en badanläggning med bassänger som det antingen flyter bajskorvar i eller som är stängd för sanering?

    Tycker du själv att det är okej av badanläggningen att inkassera pengar utan att ge valuta för de pengarna?
  • Anonym (hhpp)
    snorkråka skrev 2014-08-02 09:39:56 följande:

    Men ad är det ni inte fattar?? Jag tar det lugnt och pedagogiskt nu;

    Familjen kör (?) alltså från Stockholm till Gävle, en resa som tar max två timmar. Parken har öppet 10-19, och vi förutsätter för enkelhetens skull att familjen var där kl 11. De har alltså varit där runt i fem timmar INNAN de går och badar kl 16, alltså över 60% av tiden.

    Om det nu var sommarens höjdpunkt och ungarnas största önskan, vad FAN dräller man runt en halv dag INNAN man går och badar de sista tre timmarna??

    De har i detta scenario fått god valuta för sina pengar, men så fort något går emot bortskämda wt-familjen som bara kräver, så ska det gråtas ut i pressen. Och skulle det mot all förmodan vara så att de INTE varit i parken innan utan anlänt kl 16 för att bada i tre timmar, ja då får de fan skylla sig själva som inte kom tidigare.

    Det står dessutom tydligt på Furuviks hemsida att;

    Vi förbehåller oss rätten att stänga av delar av poolområdet vid reparationsarbeten, ogynnsam väderlek etc.


    Ja, det är helt förståeligt att de vill förbehålla sig rätten att stänga badanläggningen vid behov. Men det är då lika självklart att de ersätter de badgäster som betalat för en biljett och som då blir utslängda.
  • Anonym (hhpp)
    snorkråka skrev 2014-08-02 10:00:19 följande:

    Men de har ju inte betalat för en specifik badbiljett? Vad jag förstår så ingå hela parken i entren, och de har ju redan varit i parken mer än halva dagen?


    De har betalat för en heldagsbiljett. Om de inte kan utnyttja anläggningen under en hel dag så förtjänar de såklart få återbetalning på en del av sina biljetter.
  • Anonym (hhpp)
    EnAnonumius skrev 2014-08-02 10:11:18 följande:

    Jag GER det ett sista försök för ett se om du förhoppningsvis fattar..

    Du kommer till Skara Sommarland kl 12, för att exempelvis åka Gokart, och köper biljetter i entrén då kl12.

    Kl 12 funkar Gokarten klanderfritt, och det finns inget att rapportera för dig eller andra betalande gäster...

    Det tar dig c:a 1 timme att ta dig till Gokart banan och du är då framme där vid kl13..  Du får då se att Gokartbanan är avstängd p.g.a en olycka.

    Hur hade du tänkt att personalen vid entrén skulle kunna meddela dig detta?

    Det är ju du som svamlar om att man skall meddela dig vid entrén om en attraktion är trasig.

    Det är ju du som hävdar att det skulle meddelas i entrén att "attraktionen är avstängd".

    Familjen Ågren som inte fick bada fick ju samma där det blev avblåpst strax innan pojkarna skulle hoppa på ruchkanan. Hur skall personalen vid entrén kunna veta att när familjens barn skulle åka vattenrutschkana att de skulle upptäcka bajs och spyor i polen i samma veva?


    Jag vet inte hur betydande del gocartbanan är av skara sommarland. Men om den är det så är det ju självklart att besökarna ska få en viss återbetalning av sina biljetter.
  • Anonym (hhpp)
    Flygfotogen skrev 2014-08-02 14:24:20 följande:

    Vem över två år bajsar i en pool? 


    Ingen. Och därför måste den här historian vara en bluff. Det fanns aldrig någon flytande bajskorv. Och badanläggningen stängdes bara för att personalen inte orkade jobba mer den dagen.
  • Anonym (hhpp)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-08-02 16:21:02 följande:

    Bevis på detta, tack!


    Men det var ju någon här i tråden som påstod ju trovärdigt att barn över två aldrig bajsar på sig i bassänger. Helt omöjligt att dra någon annan slutsats än att hela bajshistorian aldrig ägt rum.
  • Anonym (hhpp)
    molly50 skrev 2014-08-02 18:59:53 följande:

    Men man betalar inte entré för enbart badanläggningen utan man betalar entré för hela djurparken.

    (Jag vet det eftersom jag själv var där så sent som förra sommaren.)

    Kan man inte läsa det finstilta när man beställer biljetter så kan man inte heller komma och kräva pengarna tillbaka sen.

    Den här händelsen hade omöjligt kunnat förutses.

    Om den här familjen hade som huvudsyfte att bada så hade de kunnat åka till en badanläggning någon annanstans. Leksands sommarland t ex,ligger inte så jättelångt därifrån.


    Bajs i bassängen är ingen oförutsedd händelse i stil med en orkan eller rymdinvasion. Jag har haft (o)turen att ofta bada på en och samma badanläggning. Där har det i alla tider skett bajsolyckor var och varannan dag i någon av bassängerna (oftast plaskdammen). Om det skett i snitt var tredje dag sedan anläggningen öppnade så är det en i allra högsta grad förutsägbar händelse för anläggningen.

    Därför undrar jag hur en sån (vet inte hur det är i furuvik) badanläggning med gott samvete kan sälja en produkt (badupplevelse) som de VET inte är vad som utlovas. Kan inte tänka mig att det är annorlunda i furuvik.
  • Anonym (hhpp)
    molly50 skrev 2014-08-02 19:40:23 följande:

    Men hur ska de kunna förutse att någon ska råka bajsa i poolen,menar du?

    Och jo,det är vad det utlovas. Men man måste ju läsa det finstilta också.

    Entréavgiften gäller för hela parken. Inte bara badlandet.

    Därför kan familjen inte kräva pengarna tillbaka för denna händelsen.

    Om deras huvudsyfte var att bada så finns det andra ställen för detta ändamål.

    Furuviksparken kan ju omöjligt veta att den här familjen hade som huvudsyfte att bada hela dagen,eller hur.


    Men om man har en massa badande småbarn utan ordentliga blöjor som badgäster så måste man ju som näringsidgare klara av att koppla ihop ett plus fjorton. Särskilt om det förra året skett bajsincidenter 31 av de 100 dagarna säsongen varade.

    Enligt konsumentlagstiftningen är det inte tillåtet att sälja undermåliga produkter. Är inte det rätt självklart?
  • Anonym (hhpp)
    Anonym (IQ) skrev 2014-08-03 04:11:21 följande:

    På hemsidan skriver de: "Vi förbehåller oss rätten att stänga av delar av poolområdet vid reparationsarbeten, ogynnsam väderlek etc."


    Självklart. Men då får man ju återbetala en del av biljetterna också.
  • Anonym (hhpp)
    Anonym (Idioter) skrev 2014-08-03 09:19:41 följande:

    De ska INTE betala tillbaka ett skit.

    När ni går på buffé, kräver ni pengar tillbaka för att ni inte kunde äta allt? Skulle inte förvåna mig. Pinsamma varelser.


    Jag antar att en restaurang skulle kompensera sina gäster på nåt sätt och all efterrätten plötsligt förstördes.
  • Anonym (hhpp)
    Anonym (Idioter) skrev 2014-08-03 09:59:52 följande:

    Har du aldrig varit på buffé?


    Det var rätt länge sedan. Och har aldrig råkat ut för att en tredjedel av maten plötsligt blev oätbar.

    Men vore det inte självklart att buffeätarna åtminstone fick någon sorts rabattkupong till nästa tillfälle?
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?