• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Anonym (hhpp)
    molly50 skrev 2014-08-02 18:59:53 följande:

    Men man betalar inte entré för enbart badanläggningen utan man betalar entré för hela djurparken.

    (Jag vet det eftersom jag själv var där så sent som förra sommaren.)

    Kan man inte läsa det finstilta när man beställer biljetter så kan man inte heller komma och kräva pengarna tillbaka sen.

    Den här händelsen hade omöjligt kunnat förutses.

    Om den här familjen hade som huvudsyfte att bada så hade de kunnat åka till en badanläggning någon annanstans. Leksands sommarland t ex,ligger inte så jättelångt därifrån.


    Bajs i bassängen är ingen oförutsedd händelse i stil med en orkan eller rymdinvasion. Jag har haft (o)turen att ofta bada på en och samma badanläggning. Där har det i alla tider skett bajsolyckor var och varannan dag i någon av bassängerna (oftast plaskdammen). Om det skett i snitt var tredje dag sedan anläggningen öppnade så är det en i allra högsta grad förutsägbar händelse för anläggningen.

    Därför undrar jag hur en sån (vet inte hur det är i furuvik) badanläggning med gott samvete kan sälja en produkt (badupplevelse) som de VET inte är vad som utlovas. Kan inte tänka mig att det är annorlunda i furuvik.
  • molly50
    Anonym (Vidrigt) skrev 2014-08-02 19:24:31 följande:

    Tycker det är VÄLDIGT dåligt och elakt av badet att INTE betala tillbaka pengarna. Vidrigt är det till och med.


    Varför det? Den här händelsen kunde ju knappast förutses.
    Och det är inte Furuviksparkens fel att vissa inte kan läsa det finstilta när de bokar biljetter.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (hhpp) skrev 2014-08-02 19:36:33 följande:
    Bajs i bassängen är ingen oförutsedd händelse i stil med en orkan eller rymdinvasion. Jag har haft (o)turen att ofta bada på en och samma badanläggning. Där har det i alla tider skett bajsolyckor var och varannan dag i någon av bassängerna (oftast plaskdammen). Om det skett i snitt var tredje dag sedan anläggningen öppnade så är det en i allra högsta grad förutsägbar händelse för anläggningen.

    Därför undrar jag hur en sån (vet inte hur det är i furuvik) badanläggning med gott samvete kan sälja en produkt (badupplevelse) som de VET inte är vad som utlovas. Kan inte tänka mig att det är annorlunda i furuvik.
    Men hur ska de kunna förutse att någon ska råka bajsa i poolen,menar du?

    Och jo,det är vad det utlovas. Men man måste ju läsa det finstilta också.
    Entréavgiften gäller för hela parken. Inte bara badlandet.
    Därför kan familjen inte kräva pengarna tillbaka för denna händelsen.
    Om deras huvudsyfte var att bada så finns det andra ställen för detta ändamål.
    Furuviksparken kan ju omöjligt veta att den här familjen hade som huvudsyfte att bada hela dagen,eller hur.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (hhpp)
    molly50 skrev 2014-08-02 19:40:23 följande:

    Men hur ska de kunna förutse att någon ska råka bajsa i poolen,menar du?

    Och jo,det är vad det utlovas. Men man måste ju läsa det finstilta också.

    Entréavgiften gäller för hela parken. Inte bara badlandet.

    Därför kan familjen inte kräva pengarna tillbaka för denna händelsen.

    Om deras huvudsyfte var att bada så finns det andra ställen för detta ändamål.

    Furuviksparken kan ju omöjligt veta att den här familjen hade som huvudsyfte att bada hela dagen,eller hur.


    Men om man har en massa badande småbarn utan ordentliga blöjor som badgäster så måste man ju som näringsidgare klara av att koppla ihop ett plus fjorton. Särskilt om det förra året skett bajsincidenter 31 av de 100 dagarna säsongen varade.

    Enligt konsumentlagstiftningen är det inte tillåtet att sälja undermåliga produkter. Är inte det rätt självklart?
  • molly50
    Anonym (hhpp) skrev 2014-08-02 20:09:06 följande:
    Men om man har en massa badande småbarn utan ordentliga blöjor som badgäster så måste man ju som näringsidgare klara av att koppla ihop ett plus fjorton. Särskilt om det förra året skett bajsincidenter 31 av de 100 dagarna säsongen varade.

    Enligt konsumentlagstiftningen är det inte tillåtet att sälja undermåliga produkter. Är inte det rätt självklart?
    Jovisst. Men de säljer ju inte undermåliga produkter när biljetten gäller hela parken. Inte bara badlandet.
    Det var det här med att läsa det finstilta...
    Det är upp till var och en att välja vad man vill göra för pengarna,så att säga.
    Och om den här familjen hade som huvudsyfte att bada så finns ju särskilda vattenparker för det.

    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Nope)
    Grätchen skrev 2014-08-02 19:27:33 följande:
    Du gör ju inget annat än gnälla på folk...år efter år...
    Vi som hänger med vet att det där inte är sant. Puss blir aldrig personlig i saker.
  • Anonym (Ha ha)
    Grätchen skrev 2014-08-02 19:27:33 följande:
    Du gör ju inget annat än gnälla på folk...år efter år...
    Hej glashus.
  • Grätchen
    Anonym (Ha ha) skrev 2014-08-02 20:30:32 följande:
    Hej glashus.
    Och du heter?
  • Grätchen
    Anonym (Nope) skrev 2014-08-02 20:27:27 följande:
    Vi som hänger med vet att det där inte är sant. Puss blir aldrig personlig i saker.
    Näe, hon bara gnäller...

    Med vänlig hälsning Medlem sedan 20005.
  • Anonym (Ha ha)
    Grätchen skrev 2014-08-02 20:34:07 följande:
    Och du heter?
    Har du svårt att hålla dig till ämnet? Sluta fokusera på enskilda personer nu. Respekt gör tråden tack.
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?